Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 265 εκατ. ευρώ στα εργοστάσια της σε Αγγλία και Τουρκία μέσα στα επόμενα 2 χρόνια. Στο μεν εργοστάσιο της Αγγλίας θα επενδυθούν 115 εκατ. ευρώ έτσι ώστε να παράγεται το νέο Toyota Auris της, ενώ τα υπόλοιπα 150 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στο εργοστάσιο της στη Τουρκία έτσι ώστε να αναβαθμιστεί και να μπορεί να κατασκευάζει το νέο Auris sedan και το Verso MPV,

Στα δύο εργοστάσια θα κατασκευάζονται όλα τα Auris ανεξαρτήτως κινητήρα (βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικό). Στο εργοστάσιο της Αγγλίας θα προσλάβει 1.500 νέους εργάτες, ενώ σε αυτό της Τουρκίας θα δημιουργηθούν 400 νέες θέσεις εργασίας. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Toyota]

Δελτίο Τύπου

Toyota to invest EUR 265 million in Europe to produce new generation C-segment hatchback in UK and add C-segment sedan production in Turkey

  • Production strategy designed to optimise Toyota’s European plants’ efficiency and increase production localisation in Europe
  • Up to 1,500 jobs in UK and 400 in Turkey to be added
  • Move to take place within 2 years

Toyota announced today two important production changes aimed at optimising the efficiency of its European manufacturing plants and increasing localisation for this strategic segment for Europe. Production of the hatchback version of its European-produced C-segment vehicles (petrol, diesel and hybrid) will be consolidated at Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK). Currently, the Toyota Auris is produced both in TMMT (petrol and diesel versions) and at TMUK (petrol, diesel and hybrid versions). In addition, Toyota will produce its C-segment sedan at Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT).

These production changes will lead to new investments and higher employment levels at both factories. The combined additional investment to implement the change will be around EUR 265 million for both factories. TMUK expects to recruit up to 1,500 additional workers, with a first recruitment phase of around 500 from the middle of 2012. TMMT expects to recruit an additional 400 workers within two years, starting in the latter part of 2012.

The Toyota Auris is currently produced at TMUK and at TMMT. By regrouping production of the next generation C-segment hatchback in one single plant (TMUK), Toyota will achieve a higher utilisation ratio of the existing production capacity at the plant, hereby leading to higher efficiency. Furthermore, TMUK will continue producing the Toyota Avensis, on the same line.

In a related announcement, Toyota is planning to produce its C-segment sedan at TMMT, its plant in Sakarya, Turkey. The C-segment sedan will be built alongside the Toyota Verso, the other vehicle made by TMMT.

This change of production strategy is set to take place within the next two years. It will increase the total volume of C-segment cars produced in Europe.

“This announcement further endorses the importance of TMUK and TMMT as production centres for Toyota in Europe and is in line with our plan to increase local production for cars sold in Europe,” said Didier Leroy, President and CEO of Toyota Motor Europe. “The C-segment hatchback is a core vehicle for Toyota, competing in a strategic segment of the European automobile market, while sedans are stronger sellers in Eastern Europe, Turkey and other countries in that region. We are confident that our factories in UK and Turkey, supported by committed workers and suppliers, will continue to deliver superior quality vehicles and contribute to Toyota’s sustainable growth in Europe in the future.”

  • MrProudGreek

    Tουρκια!Φυσικα!Εμεις συνεχως κοιμομαστε και ουτε βιδα δεν φτιαχνουμε!

    • nikxan1

      ξερεις γιατι??
      η τουρκια, ειναι πολυ ελκυστικη προσιτη και φιλικη σε ξενους επενδυτες.
      αν ψαξεις λιγο, θα δεις οτι εκει συναρμολογουν απο mercedes μεχρι F16.
      ειναι πολυ μπροστα οι τουρκοι σ’αυτα.
      η ελλαδα ειναι πολυ εχθρικη χωρα, διοτι αφενος η γραφειοκρατεια ειναι ΘΗΡΙΩΔΗΣ και σε επιπεδα παραλογισμου.
      περαν τουτου, τα εξοδα μιας εταιρειας στην ελλαδα (ρευμα, τεβε,ασφαλιστικες εισφορες κτλ)
      ειναι παραλογα υψηλα. οποτε οοοολα αυτα, δρουν πολυ αποθαρρυντικα σε οποιον θα ηθελε να ερθει ελλαδα. και καλα κανουν, και’γω να ημουν στην θεση τους το ιδιο θα εκανα.

    • Iceman_Kimi

      Ενω μπορεις να κανεις μια εταιρια που να παραγει δημοσιους υπαλληλους και να την βγαλεις στα πουπουλα, αυτο που εκανε δηλαδη η Ελλαδιτσα μας ολα αυτα τα χρονια. Δεν εχω τιποτα με τους δημοσιους αλλα με την πολιτικη της χωρας μας για να μην παρεξηγηθω. 
      Και παιδια πηγα Τουρκια και ειδα και το εργοστασιο της Toyota, Honda, FIAT.