Αυτό που κυκλοφόρησε ως φήμη, έγινε πραγματικότητα σήμερα στο Τόκιο, αφού η BMW και η Τoyota υπόγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας. Η BMW θα δώσει τους 1.600αριδες και τους 2.0-λιτρους πετρελαιοκινητήρες της στη Τοyota από το 2014, ενώ η Toyota θα βοηθήσει την BMW για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Δηλώσεις των CEO και των δύο εταιριών, μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.


[Πηγή: ΒMW, Toyota]

Δελτίο Τύπου

BMW Group and Toyota Agree to Mid-to-long-term Research Collaboration in Environment-friendly Technologies

BMW Group to Supply 1.6L and 2.0L BMW Fuel Efficient Diesel Engines to Toyota Motor

Tokio/München.  BMW Group and Toyota Motor Corporation (TMC) announce that they today signed a memorandum of understanding (MOU) concerning a mid-to-long-term collaboration on next-generation environment-friendly technologies.

Under the MOU, the two companies agreed on a collaborative research in the field of next-generation lithium-ion battery technologies. Furthermore, they have agreed to identify and discuss other possible collaborative projects.

In addition, Toyota Motor Europe (TME), TMC’s European subsidiary, and BMW Group have entered into a contract under which BMW Group is to supply 1.6 liter and 2.0 liter diesel engines to TME starting in 2014. The engines will be installed in certain Toyota-produced vehicles planned for sale in the European market. Through this agreement, Toyota plans to expand its European lineup and sales of fuel-efficient, low CO2-emission diesel-powered vehicles.

Marking the announcement, Norbert Reithofer, Chairman of the Board of Management of BMW AG, said: “Toyota is the leading provider of environment-friendly series technology in the volume segment and the BMW Group is the most innovative and sustainable manufacturer of premium automobiles. We are now joining forces to further develop environment-friendly technologies and to expand our innovation leadership in each of our segments. Supplying Toyota with our fuel efficient and dynamic diesel engines represents another important step in the planned expansion of our sales activities for engines and powertrain systems.”

Representing TMC, President Akio Toyoda said: “It is a great joy and a thrill to enter into this mid-to-long-term collaborative relationship with BMW, a company with its own culture and history from its many years of car manufacturing in Europe, and a company that makes cars that are fun to drive. In the spirit of contributing to furthering the development of the auto industry and society, both companies will bring their wide-ranging knowledge – starting with that concerning environmental technologies – to the table and make ever-better cars.”

  • Monder

    oxi re pousti mou

    • Vvtl-i

      Είχαν (κι έχουν) πρόβλημα στους diesel τους.
      Υπερβολική κατανάλωση λαδιού που δεν λύνεται με αντικατάσταση του κινητήρα (παρτίδα κινητήρων ίσως;).

  • ψύλλοι στα άχυρα…

  • vaggscoobys

    έχει ανοιχτεί πολύ η Toyota και τώρα με την κρίση ψάχνει λύσεις να περιορίσει το κακό..είναι και τόσες χιλιάδες εργαζομένων απο πίσω οπότε δε την παίρνει να μικρύνει..είδομεν!τουλάχιστοn το 86 είναι 100% Japan!:))

  • mother1russia

    Μονο κερδισμενη βγαινει η Toyota απο αυτο, απο την αλλη η BMW τι να την κανει την φιλικη προς το
    περιβαλλον τεχνολογια?? Σκετη αηδια ειναι αυτα τα υβριδικα

    • VIC

      Εσύ το βλέπεις έτσι.Ο άλλος που έχει κατανάλωση 4 λίτρα/100 χμ. το βλέπει αλλιώς όμως.Τα υβριδικά πάντως έχουν μέλλον,σ’αρέσει η όχι.

    • mother1russia

      Το μελλον ειναι το υδρογονο και οχι τα υβριδικα, τα υβριδικα δεν θα κρατησουν για πολυ.
      Εχουμε επισης και το υγραεριο και τα ηλεκτρικα.
      Η BMW πρεπει να ασχολειτε με σπορ αυτοκινητα οπως παντα και να αφησει τις βλακιες με υβριδικα και ηλεκτρικα αυτοκινητα

  • elaspre

    παει το εχασε το τρενο η toyota!
    δεν μπορει να βγαλει εναν κινητηρα της προκοπης πλεον!

  • LJ

    Ti εχουν να πουν οι φανατικοι το Ιαπωνικων γι αυτο???

    • Iceman_Kimi

      Made in Germany!