Η προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας έληξε χθες και οι πρώτες αναφορές μιλάνε ότι περισσότερες από 250.000 πολίτες κατέθεσαν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους, θέτοντας αυτά σε ακινησία, αφού δεν είχαν τα χρήματα να πληρώσουν τα δυσβάστακτα τέλη κυκλοφορίας. Η αύξηση σε σχέση με πέρυσι ανήλθε στο 30 με 40%, αφού στα τέλη του 2010, είχανε κατατεθεί κοντά στις 160.000.

Το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας ήλπιζε να εισπράξει φέτος 1.3 δις. ευρώ, αλλά το ποσό δεν θα ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ, μιας και οι πινακίδες των περισσότερων αυτοκινήτων που κατατέθηκαν αφορούσαν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, άνω των 2.000 κ.εκ, αφού ο Έλληνας αποφάσισε να κρατήσει το μικρό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του και να θέσει σε ακινησία το δεύτερο, μεγάλου κυβισμού που είχε. Βέβαια δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που κατατέθηκαν πινακίδες ακόμη και από μικρά κυβισμού αυτοκίνητα.

Εκτός από τα χρήματα που χάνει το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας, οι ιθύνοντες πρέπει να σκεφτούν ότι θέτοντας σε ακινησία 250.000 αυτοκίνητα αυτομάτως μειώνεται η κατανάλωση στα καύσιμα, χάνοντας και από εκεί χρήματα λόγω του ειδικού φόρου κατανάλωσης, από τον ΦΠΑ στα ασφαλιστήρια, στα συνεργεία, από το ΚΤΕΟ κτλ. Σε ότι αφορά τα καύσιμα, η κατανάλωση του 2011 παρουσίασε μείωση κατά 22%, οδηγώντας περισσότερα από 1.500 πρατήρια σε κλείσιμο τα τελευταία δύο χρόνια, την ώρα που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το 2011 μειώθηκαν κατά 31.3% κλείνοντας περισσότερα από 1.000 καταστήματα και εκθέσεις αυτοκινήτων, που είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν 15.000 θέσεις εργασίας.