Η Ford μετά την παρουσίαση του νέου 3-κύλινδρου 1.0-λίτρου turbo EcoBoost κινητήρα στη περασμένη έκθεση της Φρανκφούρτης, ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την παραγωγή του αρχικά στο εργοστάσιο της Ford στη Κολωνία της Γερμανίας και από τις αρχές του έτους και στο εργοστάσιο της Ρουμανίας έτσι ώστε η Ford να κατασκευάζει 700.000 κινητήρες ετησίως. Το Focus λοιπόν που κυκλοφορεί είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της εταιρίας με το “Μπλε Οβάλ”, μετά από το πρωτότυπο Ford EcoSport Concept που παρουσίασε στην έκθεση της Ινδίας.


Πρώτη χώρα που θα κυκλοφορήσουν τα Focus με αυτό το κινητήρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο από τον επόμενο μήνα.
Ο κινητήρας θα λανσαριστεί σε δύο εκδόσεις του κινητήρα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά, οι οποίοι θα συνδυάζονται με ένα 5-τάχυτο και ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αντίστοιχα.

  • 125 ίπποι με 5 λίτρα/100χλμ και 114 γρ/χλμ CO2 και
  • 100 ίπποι με 4.8l λίτρα/100χλμ και 109 γρ/χλμ CO2

Οι αριθμοί βρίσκουν τους ανταγωνιστές χωρίς παρόμοιες λύσεις, αντικαθιστώντας ουσιαστικά τους παραδοσιακούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες 1.6-λίτρων. Η Ford δηλώνει ότι ο 1.0-λίτρου EcoBoost παράγει την υψηλότερη πυκνότητα ισχύος κάθε κινητήρα παραγωγής της Ford μέχρι σήμερα, με 170 Nm ροπής (200 Nm στο overboost μεταξύ 1.400 και 4.500 rpm.

O Graham Hoare, ευρωπαϊκό εκτελεστικό διευθυντή κινητήρων με έδρα το Dunton της Αγγλίας είπε:

Αυτή είναι η τρίτη προσθήκη στη οικογένεια κινητήρων EcoBoost. Μαζί με τον 1.6-λίτρων και 2.0-λίτρων EcoBoost με εύρος απόδοσης από 150 με 240 ίππους, ο 1.0-λίτρου EcoBoost σηματοδοτεί την νέα εποχή downsized κινητήρων. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης οι μηχανικοί μας, στο Ηνωμένο Βασιλείο, επικεντρώθηκαν στην βελτιστοποίηση της θερμικής απόδοσης και τη μείωση της τριβής των εσωτερικών κινούμενων μερών του κινητήρα, ειδικά κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης. “

Η τιμολόγηση Ford Focus με τον 1.0-λίτρου EcoBoost ξεκινά στις £ 13.995 (€ 16.740) και αργότερα θα τοποθετηθούν στα Ford C-MAX, το Grand C-MAX και το νέο Ford B-MAX εντός του τρέχοντος έτους.

[Πηγή: Ford]

Δελτίο Τύπου

  • Unique new 1.0-litre EcoBoost petrol engine offered across Ford Focus range
  • Up to 125PS – same as 1.6 naturally-aspirated engine
  • Fuel economy of up to 58.9mpg
  • CO2 emissions as low as 109g/km, resulting in zero road tax (VED) in first year
  • Maximum engine torque of 170Nm between 1,400 and 4,500rpm exceeds 1.6-litre for excellent drivability
  • Developed by UK-based engineers at Dunton and Dagenham

BRENTWOOD, Essex, 30 January 2012 – Ford’s high tech, ultra-efficient, turbocharged, direct injection 1.0-litre EcoBoost engine goes on sale across the Ford Focus range in the UK next month. This unique, industry-first EcoBoost engine delivers performance to rival a traditional 1.6-litre engine with significantly improved fuel efficiency and class-leading ultra-low CO2 emissions.

The 1.0-litre, three-cylinder EcoBoost engine is available with two power levels – in the five-door Focus at 125PS it delivers a combined fuel economy of 56.5mpg and low petrol CO2 emissions of 114g/km (a level unmatched by Focus competitors with similar power outputs), while the 100PS version delivers a combined fuel economy of 58.9mpg and outright best-in-class petrol CO2 emissions of 109g/km.

Around 200 UK engineers based at Dunton and Dagenham successfully developed a powertrain which not only leads on fuel economy but also delivers the refined and spirited driving performance that customers have come to expect from Ford.

Though the 1.0-litre EcoBoost cylinder block can fit onto a sheet of A4 paper it delivers up to 125PS and 170Nm peak torque (200Nm with overboost) between 1,400 and 4,500rpm, giving it the highest power density of any Ford production engine to date.

Graham Hoare, European executive powertrain director based at Dunton, said: “This is the third addition to our acclaimed EcoBoost engine family. Joining the 1.6-litre and 2.0-litre EcoBoost engines which span 150PS to 240PS, this 1.0-litre EcoBoost signals a new era of downsized, super frugal engines for the sub-130PS segment. During development our UK engineers focused onimproving thermal efficiency and reducing friction of the engine’s internal moving parts, especially during warm-up.”

Customer savings

In addition to the customer benefits resulting from improved fuel consumption and petrol being up to 10p per litre cheaper than diesel, the lower CO2 emissions translate into direct customer savings. The 100PS and 125PS version will both qualify for zero vehicle excise duty in the first year and then £20 (100PS) and £30 (125PS) per annum thereafter. Compared with the current 1.6-litre 105PS and 125PS engines, this represents savings of £115 in year one and £95 and £85 respectively in subsequent years.

Company car drivers will see attractive benefit-in-kind rates of only 13 per cent in 2012/2013 equating to savings on a Focus Zetec of up to £32 per month at the 40 per cent tax level versus the current 1.6-litre 105 and 125PS engines.

Mark Ovenden, Ford Britain managing director, said: “Gone are the days when the number of cylinders dictates performance. This highly efficient, technically advanced powertrain is not only great fun to drive, but it delivers fuel economy improvements and ultra-low CO2 emissions which lead to real world cost savings for our customers.”

New Ford Focus range is priced from £13,995 on the road. The latest price list, effective 22 February 2012, introducing Focus with the 1.0-litre EcoBoost engine, is attached. This engine is priced £250 (on the road) above the 1.6-litre 125PS engine and will subsequently feature in Ford C-MAX, Grand C-MAX and all-new Ford B-MAX later this year.

  • cfu

    φοβερός αλλα δεν  αγγιζει την τελειότητα εχει πανω απο 99 CO2….

  • δεν θα το ξεχασω εν ετη 1996 οταν πηγαινα γυμνασιο που η SEAt ειχε βγαλει το IBIZA (σε λαχανακι) με τον κινητηρα 1.4 με 101 ολοκληρα αλογα!!!!!!!!!!!!! και τοτε ολοι στην παρεα σκιζαμε τα βρακια μασ!!!!!!!!
    ποιοσ θα μου ελεγε τοτε….οτι 8α βλεπω αυτοκινητο 1000αρακι με 125ps και ροπη του τοτε 2λιτρου!!!!!!!!
    απλα θαυμασιο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • funster

      ναι αλλα αυτο ειναι turbo..
      εκεινη την εποχη υπηρχε και το charade turbo με 1000αρη κινητηρα και 100 αλογα αποδοση..
      τεχνολογικα δεν ειναι κανα θαυμα η απόδση σε απολυτα νουμερα.. αλλου εγγειται η επιτυχια των νεων downsized κινητηρων ( στην ομαλη αποδοση, στην προσομοιωση ατμοσφαιρικού, στη χαμηλη καταναλωση, στην αξιοπιστια κλπ κλπ παντως οχι στα απολυτα νουμερα . . )

    • ναι αυτο λεω!!!!
      τοτε τα turbo ειχαν ακομα την φημη τησ σκοτωστρασ!!!!! οτι ανοιγουν στο πουθενα και…ΜΠΑΜ εφυγεσ!!!!!!!
      τα απλα 1.6 παιζαν στα 90-110ps maximum!!!!!!
      απλα ειναι γαματο αν εχεισ αρχειο με παλια περιοδικα να διαβασεισ ενα τευχοσ πχ του 1995!!!!!σε 17 χρονια…οχι ενα…αλλα 10 βηματα μπροστα!!!!!!!!!

  • Mika

    Kalo akougetai, idiws to “kalo”…

  • Πανος

    Για το Fiesta παίζει να μπει αυτό το διαμάντι; Τότε να δεις τι έχει να γίνει…

  • mac

    kai sto fiesta kai se ola tha bei! Katse mhn deis ton kinitira afton k sto……..kuga !!!!!! PERFETTO !!!!!

    • giannis1304

      το επόμενο Κuga-Escape, που θα κατασκευάζεται στην Αμερική θα φορέσει τους κινητήρες ecoboost των 1.6 και 2.0 λιτ. Το τωρινό μοντέλο θα φοράει τους κινητήρες που ξέρουμε

  • Rabican

    κοιτα να δεις, κι εψαχνα κατι με τουρμπο και μαξ 130-140 αλογα.. ποιος θα μου το λεγε οτι θα ειναι χιλιαρι…

  • Tom

    16.700 για το χιλιαρι? ΤΙ ΛΕΤΕ ΡΕ?(που λεγε ο θανοπουλος στην ΑΕΚ)