H General Motors έχει δηλώσει και η ίδια ότι η στρατηγική που ακολούθησε για την Opel ήταν μια αποτυχία. Παρότι έκλεισε το εργοστάσιο της Αμβέρσας και απέλυσε 5.800 άτομα μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εταιρία το 2011, έχασε 440 εκατ. ευρώ. Από το 2009, η Opel, έχει “κοστίσει” στην GM 1.77 δις ευρώ, ενώ από το 1999, από τότε που η GM εξαγόρασε την Opel, η αμερικάνικος κολοσσός έχει χάσει 9.87 δις ευρώ. Εκτός από την λάθος στρατηγική, η Ευρωπαϊκή κρίση, οδήγησε την Opel να πουλήσει 1.8% λιγότερα αυτοκίνητα το 2011, (989.261 μονάδες) με το μερίδιο της αγοράς στην ΕΕ να έχει μειωθεί στο 7.3%, 5 και κάτι μονάδες λιγότερο, από το 12.6% του 1993.


Η GM θέλει να γυρίσει τα πράγματα δηλώνοντας ότι θέλει να την κάνει κερδοφόρα μέσα στα επόμενα χρόνια. Η πρώτη κίνηση που θα κάνει είναι να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της Chevrolet, από τα εργοστάσια της Νοτίου Κορέας στην Ευρώπη. Επίσης η Opel και η Chevrolet θα έχουνε πλέον κοινές αποθήκες ανταλλακτικών, ενώ ο CEO της Opel, Karl-Friedrich Sracke, σε πρόσφατες δηλώσεις του, έθεσε στόχο έως το 2016, η εταιρία του να παρουσιάσει καθαρά κέρδη της τάξεως των 1 δις ευρώ, επενδύοντας 11 δις έως το 2014.

Από την άλλη, ο Bob Lutz, ο πρώην CEO της GM και πλέον ειδικός σύμβουλός της, τα έβαλε με τους δημοσιογράφους της Αμερικής (κυρίως με τους συντηρητικούς) για “τον πόλεμο” που κάνουνε στο Volt μετά την φωτιά που είχε πιάσει κατά την διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης από την NHTSA. Και μπορεί και οι δύο πλευρές (NHTSA και GM) να έχουνε δηλώσει ότι πλέον δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και ότι ποτέ δεν πρόκειται να πάρουν φωτιά οι μπαταρίες του Volt, αλλά διάφοροι δημοσιογράφοι επιμένουν ότι το πρόβλημα παραμένει.

[Πηγή: Bloomberg, Forbes | Photo Copyright: MARTIN OESER/AFP/Getty Images]