Γωνία Camper: Η γωνία που σχηματίζεται από τον κάθετο άξονα ενός οχήματος με το έδαφος η οποία μπορεί να έχει μηδενική, θετική ή αρνητική τιμή. Η σωστή ρύθμιση της γωνίας αυτής βοηθάει στην καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου όταν στρίβει αφού ο τροχός στέκεται “κόντρα” στο βάρος του οχήματος που λόγο κεντρομόλου δύναμης τείνει να φέρει το όχημα στην εξωτερική πλευρά της στροφής. Επίσης μην ξεχνάμε ότι την ίδια δύναμη δέχεται και ο τροχός από μόνος του.

Δηλαδή έχοντας μηδενική γωνία camber και στρίβοντας με μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή αυτός καταλήγει να βρεθεί σε αρνητική κλίση. Αντίθετα αν έχουμε αρνητική κλήση από την αρχή ο τροχός την ώρα την στροφής, και λόγο φυγόκεντρης δύναμης, θα έρθει σε μηδενική κλήση και έτσι εκμεταλλευόμαστε όλη την επιφάνεια του ελαστικού που τελικά θα “πατήσει” με όλο του το πέλμα.

Λογικό λοιπόν είναι ο τροχός να έχει πάντα μια ρύθμιση με αρνητική κλίση. Προσοχή χρειάζεται να δώσουμε στο ποσοστό της κλίσης γιατί μια υπερβολικά αρνητική ρύθμιση της θα έχει σοβαρές απώλειες στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση του οχήματος σε ευθεία, αφού τότε το ελαστικό θα πατάει κυρίως με τις εσωτερικές γωνίες του πέλματος.

Όλα τα πάνω είναι η θεωρία, αλλά η πράξη στις φωτογραφίες και στα video που βλέπουμε είναι πολύ διαφορετική. Κάποιοι βάζουνε τέτοιες αρνητικές κλήσεις που αναρωτιέμαι πως μπορούν και στρίβουν τα αυτοκίνητα αυτά.

[tabs slidertype=”top tabs”] [tabcontainer] [tabtext]Video 1[/tabtext] [tabtext]Video 2[/tabtext] [tabtext]Video 3[/tabtext] [tabtext]Video 4[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [/tabcontent] [/tabs]

[Πηγή: JDMstyle, 7TuneStanceworks, Tumblr]