Η αρχή έγινε με το προηγούμενο μέρος και τα πρώτα 7 μονοθέσια της Formula 1 που έχουν μείνει στην ιστορία για την αμφισβητήσιμη αισθητική τους. Τώρα συνεχίζουμε από εκεί που σταματήσαμε για να σας παρουσιάσω:

12Ligier JS5, 1976

H JS5 ήταν το πρώτο μονοθέσιο της νεοσύστατης το 1976 Ligier -δεν ξέρω αν έχετε αρχίσει να παρατηρείτε το μοτίβο που δημιουργείται με τα πρώτα μονοθέσια…-. Το σχεδίασε ο Gerard Ducarouge που μετέπειτα στην καριέρα του σχεδίασε την πανέμορφη Lotus 97T οπότε φαντάζομαι ότι μετά από αυτό, άρχισε να μαθαίνει.

11

Στο πρωτάθλημα του 1976, τερμάτισε στην πέμπτη θέση στους κατασκευαστές με 20 πόντους ενώ είχε και μία pole position και τρία βάθρα. Μία χαρά για πρώτη χρονιά αλλά μόνο σε μένα μοιάζει με στρουμφάκι;

10Spirit Honda 201C, 1983

Οι πληροφορίες για αυτήν την ομορφιά είναι ελάχιστες. Ντεμπουτάρισε στο Αγγλικό Grand Prix το 1983 και μετά από αυτό έτρεξε μόνο στο Γερμανικό και το Ολλανδικό Grand Prix.

9

Δεν ξέρω και για να είμαι ειλικρινής δεν με ενδιαφέρει ποιος το σχεδίασε αλλά είναι σαν να πήρε δύο διαφορετικά μονοθέσια και να τα ένωσε σε κάποιο ανίερο Frankenstein τερατούργημα.

8Hesketh 308, 1974

Από που να ξεκινήσω και που να τελειώσω; Το περισκόπιο πάνω από τον κινητήρα που είναι αρκετά μεγάλο για να χωράει ευδιάκριτο διψήφιο αριθμό; Την διπλή εμπρός αεροτομή αμφιβόλου λειτουργικότητας; Το γεγονός ότι φαίνεται -και είναι- τεράστιο; Τέλος πάντων, το μονοθέσιο είναι λάθος σε τόσους τομείς που δεν μπορώ να τους απαριθμήσω αλλά οδηγήθηκε από τον τεράστιο James Hunt.

7

Φυσικά δεν είχε ιδιαίτερες επιτυχίες, κυρίως λόγω της παροιμιώδους αναξιοπιστίας του όμως πήρε μία νίκη στο Silverstone, όχι σε αγώνα πρωταθλήματος αλλά International Trophy, με τον Hunt να παλεύει από την αρχή με συμπλέκτη που πατινάριζε και μοχλό ταχυτήτων που του είχε μείνει στο χέρι! Οδηγός με κάκαλα!

6Όλα τα μονοθέσια της σεζόν 2008/2009

Είμαι μεγάλος οπαδός της απλότητας και η απλότητα έχει αποδείξει πολλές φορές ότι δουλεύει! Αυτό που είχε ξεκινήσει από την αρχή της σεζόν το 2008 σαν μόδα/πείραμα και τελείωσε σαν ακόρεστη μανία να γεμίσουν τα μονοθέσια με πτερυγιάκια πάνω σε πτερυγιάκια πάνω σε πτέρυγες πάνω στο μονοθέσιο για να βελτιώσουν το downforce απλά δεν ήταν του γούστου μου.

5

Φυσικά από αυτήν την μανία γεννήθηκαν χαζές ιδέες όπως τα κερατάκια της BMW και τα αυτάκια της Honda αλλά αυτά ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου! Άλλα παραδείγματα μπορείτε να βρείτε εδώ.

4Tyrrell P34 και παράγωγα, 1976

Πριν αρχίζετε να με κράζετε, να ξεκαθαρίσω οτι σέβομαι τον πρωτοποριακό σχεδιασμό της Tyrrell στο P34 αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μου αρέσει κιόλας! Εντάξει, ο Derek Gardner δοκίμασε κάτι που δεν είχε ξαναγίνει στην Formula 1 βάζοντας 4 μικρούς τροχούς στον εμπρός άξονα αντί για την συμβατική λύση με 2 κανονικούς αλλά απλά δείτε το!

3

Είναι δυσανάλογο και περίεργο και ναι, μπορεί να είχε μερικά εξαιρετικά αποτελέσματα και να χαντακώθηκε τελικά από την ίδια την Tyrrell και τις λάθος επιλογές της στην εξέλιξή του αλλά αυτό αισθητικά δεν σημαίνει τίποτα! Και για όσους αναρωτιούνται τι εννοώ για τα παράγωγα, μετά από την σύντομη επιτυχία του P34, τόσο η March με το 2-4-0, όσο και η Ferrari με την 312 προσπάθησαν να αναπτύξουν κάτι παρόμοιο, με 4 τροχούς σε έναν πίσω άξονα η Ferrari και με 4 τροχούς σε δύο πίσω άξονες η March αλλά ευτυχώς για τα μάτια μου δεν προχώρησαν!

2Tyrrell 025, 1997

H Tyrrell από ότι φαίνεται έχει προσφέρει σημαντικά σε αυτό το άρθρο…Όπως και να έχει αυτό είναι το τελευταίο μονοθέσιο που θυμάμαι και δεν είναι τόσο άσχημο όσο παράδειγμα του τι μπορούν να κάνουν οι σχεδιαστές αν τους αφήσεις λίγο χώρο. Το μοναδικό αποτέλεσμα που πήρε αυτό το μονοθέσιο ήταν μία πέμπτη θέση στα χέρια του Mika Salo στο Monaco αλλά για να είμαστε δίκαιοι έτρεχε σε μία πολύ δύσκολη εποχή, όταν όλοι άρχισαν να ρίχνουν χρήματα και ο ανταγωνισμός είχε φτάσει στο ζενίθ.

1

Το μονοθέσιο ήταν γρήγορο -πολλές φορές εξίσου γρήγορο με τους πρώτους- αλλά δεν μπορούσε να πάρει αποτελέσματα. Anyway, ευτυχώς το σχέδιο με τα X-wings απαγορεύτηκε την επόμενη χρονιά -πάνω που άρχισαν να το αντιγράφουν- λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια στα pits!