Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στο μέσο όρο εκπομπών άνθρακα σε ολόκληρη την Ευρώπη παρουσίασαν τα Ι.Χ. που πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2011, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έρευνας της εταιρείας JATO, της μεγαλύτερης εταιρείας έρευνας αγοράς αυτοκινήτου παγκοσμίως. Από τα 142,5 g/km το 2010, ο μέσος όρος εκπομπών άνθρακα των μοντέλων που πωλήθηκαν το 2011 έπεσε στα 132,5 g/km, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 9,9%.

Η Πορτογαλία διατηρεί την πρωτιά στη λίστα των αγορών “καθαρότερων” αυτοκινήτων, ενώ η Ελβετία παραμένει η μόνη χώρα με μέσο όρο εκπομπών άνω των 150 g/km. Από τις λεγόμενες Πέντε Μεγάλες αγορές της Ευρώπης, η Γαλλία και η Ιταλία κατάφεραν να διαμορφώσουν μέσους όρους εκπομπών κάτω των 130 g/km, ενώ η Γερμανία συνεχίζει να υπολείπεται όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, πλην της Ελβετίας.

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του ευρωκοινοβουλίου, Σπύρος Δανέλλης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Τα πρώτα στοιχεία της έκθεσης καταδεικνύουν τη βελτιωμένη αποδοτικότητα των νέων μοντέλων, ενώ στην περίπτωση της Ελλάδας αποτυπώνουν κυρίως την ήδη παρατηρούμενη – εξ ανάγκης – στροφή των αγοραστών σε μικρότερα και πιο οικονομικά Ι.Χ. Αποτελεί όμως πρόκληση για τη ελληνική πολιτεία να μετατρέψει αυτήν την κατ’ ανάγκη τάση που προέκυψε από μια ανάγκη προσαρμογής, στην εδραίωση καθαρότερων αγοραστικών προτιμήσεων που θα σηματοδοτήσουν και την αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Εξάλλου οι ελληνικές επιχειρήσεις, όπως και οι Έλληνες ερευνητές, μπορούν να παίξουν ενεργό ρόλο στην υπό διαμόρφωση παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων και υποδομών.

[Πηγή: sdanellis]