H Ford ξεκίνησε από τα τέλη Ιανουαρίου να πουλά το Focus με τον νέο τρικύλινδρο 1.000αρη EcoBoost κινητήρα της, ο οποίος μέχρι στιγμής είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις 100 και 125 ίππων, αλλά σύντομα θα τον κάνει να αποδίδει και 180 άλογα. Ο κινητήρας κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford στη Κολωνία της Γερμανίας και στη Ρουμανία με την μπλε οβάλ εταιρία να κατασκευάζει 700.000 κινητήρες ετησίως. Το Focus έγινε το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Ford, κάνοντας το, το πιο αποδοτικό βενζινοκίνητο Ford όλων των εποχών ενώ ο κινητήρας θα τοποθετηθεί φέτος και στα C-MAX και B-MAX φέτος, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα. Τι ήταν αυτό που έκανε την Ford να κατασκευάσει τον νέο αυτό κινητήρα;

Φυσικά ο λόγος είναι ένας. Η μείωση των εκπομπών CO2 και ο μέσος όρος εκπομπών κάθε εταιρίας στην Ευρώπη, αφού από την 1/1/2012 ισχύει η ευρωπαϊκή οδηγία 443/2009 η οποία αναφέρει ότι καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν πρέπει να έχει μέσο όρο εκπομπών CO2 μεγαλύτερη από 130 γρ/χλμ. Όσες εταιρίες δεν πληρούν το όριο αυτό θα πρέπει να καταβάλουν 5 ευρώ για το πρώτο γραμμάριο, 15 ευρώ για το δεύτερο και 95 ευρώ για τα γραμμάρια που έπονται. Τι σημαίνει αυτό; Το πρόσθετο βάρος των εκπομπών μετακυλίσει στην λιανική τιμή όπου με τον 1.600αρη κινητήρα με τα 125 άλογα, το Focus πληρώνει κοντά στα 500 ευρώ.

Ο κινητήρας στο Focus είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις 100 και 125 ίππων με μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 109 γρ/χλμ και 5.0 λίτρα/100 χλμ με εκπομπές CO2 of 114 γρ/χλμ αντίστοιχα.

Ο CEO της Ford, Alan Mulally, στο περιθώριο της έκθεσης της Γενεύης δήλωσε ότι η κίνηση αυτή ήταν μονόδρομος για αυτοκίνητα σαν τον Focus. Πιστεύει ότι ο κινητήρας αυτός θα αυξήσει τις πωλήσεις του Ford και τον ίδιο δρόμο του downsizing θα ακολουθήσουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αφού μερικές από αυτές ίσως πληρώσουν έως και 10 δις ευρώ λόγω υψηλών εκπομπών CO2.

[Πηγή: Autonews (1), (2), (3), Otheos | Thanks for the tip, Γιάννη]