H Opel συνεχίζει το promo του νέου Astra OPC και μετά το σασί, μας δίνει λίγες περισσότερες λεπτομέρειες του 2.0-λιτρου turbo τετρακύλινδρου άμεσου ψεκασμού κινητήρα. Ο κινητήρας είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας της Ευρωπαϊκής αγοράς. Είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, είναι χωρητικότητας 1998 κ.εκ και αποδίδει 280 άλογα με 200.2 Nm ροπής ανά λίτρο. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm παράγεται στις 2450 σ.α.λ, και παραμένει σταθερή σχεδόν μέχρι τις 5000 σ.α.λ διασφαλίζοντας υψηλές επιδόσεις για το Astra OPC.


Ο κινητήρας βασίζεται πάνω στον 2.0-λιτρο turbo του Insignia αλλά βελτιώθηκε αφού διαθέτει νέο σύστημα εισαγωγής αέρα, ενώ το turbo έχει βελτιωθεί για να αντέχει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης με τη χρήση νέων εξαρτημάτων, για μεγάλη διάρκεια ζωής.

Η παραγωγή πίεσης ξεκινά από τις 1400 σ.α.λ περίπου, επομένως κάθε πίεση του γκαζιού δημιουργεί άμεση και ισχυρή επιτάχυνση. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης έχει αυξηθεί στα 1,5 bar – αύξηση 25% συγκριτικά με τον κινητήρα του Insignia. Σε ότι αφορά τον ήχο που βγαίνει από την εξάτμιση, οι μηχανικοί θέλησαν να δημιουργήσουν ένα μπάσο και δυναμικό ήχο.

Ο κινητήρας διαθέτει τεχνολογία Start/Stop, έχει μέση κατανάλωση 8.1 λίτρα/100 χλμ και 189 γρ/χλμ εκπομπές CO2μ -14% και 12% αντίστοιχα σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές της προηγούμενης γενιάς. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6.0 δευτερόλεπτα.

Η Opel δηλώνει ότι έχει κάνει μια δοκιμασία αντοχής 10.000 χλμ με το Astra OPC στο Nürburgring Nordschleife υπό αγωνιστικές συνθήκες, που αντιστοιχεί σε 180.000 km σε δημόσιους δρόμους.

[Πηγή: Opel]

Δελτίο Τύπου

Ο νέος κινητήρας του Astra OPC είναι ο Βασιλιάς της ροπής

Υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με 280 hp και ροπή 400Nm

Rüsselsheim.Ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας της Ευρωπαϊκής αγοράς σε επίπεδο ειδικής ροπής προέρχεται από την Opel. Η υπερτροφοδοτούμενη αλουμινένια μονάδα άμεσου ψεκασμού 1998 cm3 του Astra OPC αποδίδει μέγιστη ισχύ 280 hp με ροπή 200,2 Nm ανά λίτρο, ενώ παράλληλα έχει την υψηλότερη ειδική ροπή από οποιονδήποτε αντίπαλό του, ξεπερνώντας ακόμα υπερσπόρ αυτοκίνητα. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm παράγεται στις 2450 rpm, και παραμένει σταθερή σχεδόν μέχρι τις 5000 rpm διασφαλίζοντας υψηλές επιδόσεις για το Astra OPC σε μεγάλη ποικιλία οδηγικών συνθηκών.

Οι μηχανικοί της Opel προχώρησαν σε μεγαλεπήβολες αλλαγές στο υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού του Insignia, χαρίζοντάς του πιο σπορ χαρακτήρα και αυξάνοντας την ισχύ. Ένα εντελώς νέο, προηγμένο σύστημα εισαγωγής αέρα παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερο αέρα στον υπερσυμπιεστή. Ο υπερσυμπιεστής έχει βελτιωθεί για να αντέχει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης με τη χρήση νέων εξαρτημάτων, για μεγάλη διάρκεια ζωής. Η παραγωγή πίεσης ξεκινά από τις 1400 rpm περίπου, επομένως κάθε πίεση του γκαζιού δημιουργεί άμεση και ισχυρή επιτάχυνση. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης έχει αυξηθεί στα 1,5 bar – αύξηση 25% συγκριτικά με τον κινητήρα του Insignia.

Ένα ισχυρό αυτοκίνητο όπως το Astra OPC χρειάζεται το δυναμικό ήχο που θα γοητεύσει και θα συγκινήσει τους λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Γι αυτό, ο σχεδιασμός ήχου έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Οι μηχανικοί ήθελαν να δημιουργήσουν το μπάσο και δυναμικό ήχο που χαρακτηρίζει όλα τα Astra OPC.

Επίσης ήθελαν να αναπαράγουν τον ήχο αεριωθούμενου αεροπλάνου στο εσωτερικό, το οποίο οι οπαδοί μοντέλων OPC θα θυμούνται από το τελευταίο Astra όταν ο οδηγός επιταχύνει από μεσαίες σε υψηλές στροφές. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό κατά την αλλαγή από τρίτη σε τέταρτη ταχύτητα υπό δυνατή επιτάχυνση.

Οικονομία καυσίμου 12%

Το Astra OPC, που διαθέτει τεχνολογία Start/Stop στάνταρ, καταναλώνει 8,1 lit./100 km, με εκπομπές CO2 189 g/km. Οι τιμές αυτές θεωρούνται άκρως ανταγωνιστικές στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο (221 g/km, 9.2 l/km), οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση είναι τώρα 14% /12% χαμηλότερη. Το νέο coupe υψηλών επιδόσεων επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,0 δευτερόλεπτα.

Πριν ο ανανεωμένος κινητήρας του Astra OPC βγει στην παραγωγή, πέρασε από μία σειρά απαιτητικών δοκιμών. Στη συνέχεια, υποβλήθηκε σε μία δοκιμασία αντοχής 10.000 km με το Astra OPC στο τμήμα Nordschleife της πίστας του Nürburgring υπό αγωνιστικές συνθήκες που αντιστοιχεί σε 180.000 km σε δημόσιους δρόμους.

  • Constantine

    Καλά όλα αυτα αλλά στρίβει ;;;;

    •  σιγουρα 8α στριβει πολυ καλυτερα απο το παλιο !!! αλλα δεν ξερουμε ποσο καλα σε σχεση με τον ανταγωνισμο !!!!  ;-)

    • Constantine

      Εγω πάντως εχω συγκρατήσει 2 αμαξια στο μυαλό μου . Το Citroen Ds racing που θα έρθει απο το φθινόπωρο , 250 άλογα απο 1600 κυβικά και το νεο Ιμπρεζα sti wrx 1600 250-300 άλογα . 

      Και τα 2 θα στρίβουν και δεν θα σε μαμανε στην εφορία ……!!! Ιδιως το Σιτροέν που θα εχει και λογικη τιμή + πλούσιο εξοπλισμο με ποιοτητα κατασκευης , ανυπομονώ να το δω στην πραξη 

  • Mika

    Fainetai kanoni, den lew…Na to doume sth praksh…

  • pugS16

    ”αποδίδει 280 άλογα με 200.2 Nm ροπής ανά λίτρo….. ”Χμμμ δηλαδη 400.4Nm συνολικα… γιατι το γραφουν ετσι?? :PΓια κοντρες μια χαρα ειναι θα ξεμπαζωνει! 

  • Phaethon

    Σε ευθεία πύραυλος…..σε στροφές μάλλον για χωράφι το βλέπω..(κακίες mode off)

  • POLO R

    γιατί έχω πάθει πλάκα με το νέο focus και αυτό δεν το βλέπω καν??

    • cfu

      i am with you

    • Kommotis1986

      γιατι δεν ξερεις απο  αυτοκινητα!!!

  • LJ

    GM POWER!!!

  • γιατί θυμάμαι τα μοτερ των subaru και evo να έχουν περισσότερη ροπή χρόνια πίσω…!!!

    • LJ

      Εκανα ενα search kai μoνο το ΕVO 10 εχει περισσοτερη 300lb/ft=406mn. Τα προηγουμενα εχουν λιγοτερη. Tα Impreza το πιο καινουριο εχει 290lb/ft και ειναι και 2.5lt. 

    • Evo I, II, III = 31 kg/m
      Evo IV = 35.3 35,3 kg/m
      Evo V = 37,2 kg/m
      Evo VI = 37,3 kg/m
      Evo VII = 38,3 kg/m (έκδοση GSR 44,4 kg/m)
      Evo VIII = 38,3 kg/m (FQ330=42,7 kg/m, FQ340=43,4 kg/m, FQ400=48,2 kg/m)
      Evo IX = 39.2 kg/m (FQ300=40,2 kg/m, FQ320=41.4 kg/m, FQ340=43,5 kg/m)
      Evo X = 40,6 kg/m (FQ400= 52.5 kg/m)

    • thats what i am talking about…xaxaxax….πέσ τα αγόρι μ…

    • Ο κινητήρας είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας της Ευρωπαϊκής αγοράς.

    • pugS16

      ωραια και?

    • αυτό ακριβώς προσπαθώ να πω…
      μας υπερφανεύονται ότι κατασκευασαν ένα τέτοιο μοτέρ εν έτη 2012 όταν οι άλλοι το έχουν τουλάχιστον μια δεκαετία…
      δεν υποτιμώ την Opel αλλά μη μας κοκορεύονται!!

    • Iceman_Kimi

      Που θα παει δεν θα βγει στο σφυρι να την παρει η Fiat επιτελους!

    • LJ

      XAXAXAXAXAXAXAXAXAXA!!!!!!!!!

    • Iceman_Kimi

      Αφου στο τελος θα την βγαλουν στο σφυρι σαν την Saab, αφου οπως λενε τα νουμερα μονο μεσα βαζει καθε τριμηνο την GM η κανω λαθος?

    • LJ

      Δεν γελαω για το θεμα σφυρι και εγω το εχω πει αυτο. Και στην τελικη η GM θα την εδινε στους Κινεζουν αν αυτοι δεν ηθελαν και την τεχνολογια της μαζι. Γελαω για την Fiat που αν δεν ειχε την Chrysler θα ειχε πτωχευσει.

    • Iceman_Kimi

      Σε αυτο εχεις δικιο. Αλλα ο μπαγασας μαλλον το προεβλεψε και αγορασε τους αμερικανους.

    • LJ

      Δεν βλεπω να την κρατει για πολυ ακομα. Καποιο νομικο κολπο θα βρουν γτ δεν γινεται η Αμερικανικη Chrysler να πληρωνει τα σπασμενα της Ιταλικης Fiat.

    • LJ

      Re c τις ειδικες εκδοσεις δεν τις κοιταξα (δεν λεω οτι δεν μετρανε). Κατα τα αλλα ειχα δικιο ολα εχουν λιγοτερη εκτος του Χ ακομα και το FQ300.

      Εκτως αυτου ομως σκεψου με τι standarts ρυπων φτιαχτικαν οι κινητηρες αυτοι. 

      ΥΓ. Δεν εχω πει ποτε κακο πραγμα για το EVO. Ισα ισα το γουσταρω τρελα και το θεωρω υπεροπλο. Το παω περισσοτερο απο το Impreza γτ ποτε δεν αλλαξε παντα ηταν 2.0lt turbo και sedan.

    • ναι μα δε στα έγραψα για να στην πω….
      ουτε καν…
      απλά μου φαίνονται πολύ μεγάλα λόγια να τα λες αυτά που λένε στην opel…
      δεν ανακάλυψαν τον ηλεκτρισμό ούτε τη πυρίτιδα!!
      τέτοια μοτέρ φτιάχνονται χρόνια τώρα..
      οκ με τους ρύπους το δέχομαι αλλά δε μου καίγεται καρφί!!

    • LJ

      Εμενα και αν δεν μου καιγεται (στην τελικη οι τεραστιοι V8 μου αρεσουν). Αυτο με τους ρυπους το λεω γτ τωρα για να πετυχεις τα ορια πρεπει να βαλεις πιο normal χαρτογραφισεις και εξτρα καταλυτες και αλλα συστηματα στο after treatment και πλεον ειναι πιο δυσκολο να ανεβασεις αλογα.

      Το καλο με αυτον τον κινητηρα ειναι η σχεδον σταθερη ροπη. Στα Evo δεν ξερω πως ειναι η καμπυλη. Απο αυτο που βρηκa βλεπω οτι η ροπη κανει peak καπου στις 3100 αλλα μετα πεφτει συνεχεια.

      http://www.sjautomotive.com.au/pdf/PowerKit-Mitsubishi-EVO-X-Rev2.pdf

      Εχω σε εντυπη μορφη την καμπυλη ροπης του insignia 2.0lt turbo. Ο κινητηρας αποδιδει 350nm ροπη σταθερα απο τις 2000 μεχρι σχεδον τις 4000. Δεν βρησκω πουθενα στο internet την εικονα οποτε θα πρεπει να την scanαρω και να την ανεβασω να την δεις. Σου μιλαω για απολυτη ευθεια για σχεδον 2000 στροφες! Οποτε οι ισχυρισμοι για σταθερα 400nm μεχρι τις 5000 πρεπει να ειναι αληθεια. Αυτο για εμενα ειναι πιο σημαντικο απο την απολυτη τιμη της ροπης.

    • LJ

      Λοιπον κατι βρηκα (για να μην τρεχω να σκαναρω αυριο) ειναι απο τον 2.olt turbo του Pontiac Solstice (Opel GT). Κοιτα ποσο σταθερη ειναι η ροπη απο τις 2500 μεχρι τις 5250!!! Και ειναι certified απο το SAE.

      H καμπυλη που εχω για το Insignia ειναι λιγο διαφορετικη βεβαια αλλα εχει πολλα κοινα στοιχεια. Για να επιτευχθει μια τοσο σταθερη ροπη θελει πολλες ωρες στο mapping κυριως του συμπιεστη αλλα και της τουρμπηνας.

      Με μια τοσο σταθερη ροπη και peak 400nm μπορει το Οpel να εχει μεγαλυτερη rms ροπη απο το EVO και ας εχει το EVO μεγαλυτερη απολυτη τιμη. Αλλα ξαναλεω δεν ξερω πως ειναι η καμπυλη των EVO το μονο που μπορεσα να βρω ηταν το pdf πιο πανω.

      http://www.google.com/imgres?q=opel+insignia+torque+curve&um=1&hl=el&client=safari&sa=N&rls=en&biw=1440&bih=698&tbm=isch&tbnid=AraqtPGaG1xDxM:&imgrefurl=http://www.gminsidenews.com/forums/f20/turbo-2-0l-hp-torque-plot-31901/&docid=_ZyxPvFdH3-jgM&imgurl=http://www.gminsidenews.com/forums/gallery/data/506/turboplot.jpg&w=615&h=524&ei=41msT42iEILG0QWl6d3UBA&zoom=1&iact=hc&vpx=373&vpy=380&dur=1539&hovh=207&hovw=243&tx=134&ty=141&sig=106162642207006598788&page=2&tbnh=149&tbnw=175&start=19&ndsp=23&ved=1t:429,r:7,s:19,i:129

  • Κώστας

    δεν μετραει μονο η ροπη σε ενα αμαξι,οσο μεγαλη και να ειναι
    και τα τακτερ εχουν ροπη αλλα ειναι για όργωμα 
    αν λαβω υπόψη το προηγουμενο opc,τοτε θα αγορασει οικοπεδα παλι
    μακαρι να ειναι καλο παντως σαν συνολο

  • Killer88

    Πολύ όμορφο, πολύ δυνατό αλλά μέχρι εκεί….
    Είμαστε στην εποχή της υπερβολικής δυναμης και αποστειρωμένης αίσθησης.
    Πάνε οι εποχές που με 100 άλογα ένιωθες βασιλιάς και οδική συμπεριφορά που σου έφερνε χαμόγελο μέχρι τα αυτιά !

  • Sdss

    Και η υποστροφη στον θεο.

  • gronholm89

    gia posa stremmata to kovetai? pantws einai mounaros!!!

  • tasos

    Άν θυμάμαι καλά το προηγούμενο OPC έκανε καλύτερο χρόνο στο nürburgring απο το 4 κινητο v6 golf.Το λέω αυτό γιατι πολλοί λένε οτι δεν στρίβει. Και γω ξέρω οτι δέν μπορω να στρίψω σωστα ενα τέτοιο αυτοκίνητο αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι αυτό δεν μπορεί να στρίψει.