Στη παραγωγή το Smart escooter το 2014

Σχετικά άρθρα

Μετά το ebike, η Smart ανακοίνωσε ότι το escooter που είδαμε στην έκθεση του Παρισιού τον Σεπτέμβριο του 2010, θα περάσει στη παραγωγή το 2014. Το ηλεκτροκίνητο scooter της Smart χρησιμοποιεί ένα πακέτο μπαταριών 48volt ιόντων λιθίου που είναι αποθηκευμένες κάτω από το κάθισμα και έχουν την δυνατότητα να δώσουν αυτονομία στο escooter έως 100 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση. Η εταιρία αναφέρει πως για μια πλήρη φόρτιση απαιτείτε απο 3 έως 5 ώρες σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα ενώ η υποδοχή για την φόρτιση του escooter βρίσκεται στο μπροστινό σήμα του. Η κίνηση του μεταφέρεται στον πίσω τροχό μέσω ενός “διαφορικού” (αν μπορούμε να το πούμε έτσι) από τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 4kW ή αν προτιμάς, 5.3 ίππων ενώ επιτρέπει στο μηχανάκι να φτάσει την τελική ταχύτητα των 45 χλμ/ώρα.

Η σύνδεση με τα τετράτροχα αδελφάκια του ως προς την εξωτερική εμφάνιση του escooter, γίνεται με τον μεταλλικό κλωβό ασφαλείας tridion και τα πλήρως εναλλάξιμα πλαστικά bodypanels. Τα τεχνικά highlights του escooter θα τα ζήλευαν όχι μόνο οι μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού αλλά ακόμη και κάποια αυτοκίνητα. Έχουμε και λέμε: σύστημα ABS, αερόσακο ποδιών στο κάτω μέρος του τιμονιού και το Blind Spot Assist το οποίο σύστημα το βρίσκουμε στα αυτοκίνητα της Mercedes και προειδοποιεί τον αναβάτη για τα οχήματα που βρίσκονται στα τυφλά σημεία στους καθρέφτες!

Μια πρωτοποριακή ιδέα βρίσκει “εφαρμογή” στο κέντρο του τιμονιού αντί για το παραδοσιακό πίνακα οργάνων, η οποία εφαρμογή είναι συνδεδεμένη με το escooter. Ονομάζεται Smartphone (πρωτότυπο, δε μπορείς να πεις) και παρέχει πληροφορίες για την ταχύτητα, το εύρος και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και μπορεί να λειτουργήσει και σαν ένα σύστημα πλοήγησης. Για την τιμή ούτε λόγος αλλά μάλλον θα είναι τσιμπημένη, όπως σε όλα τα Smart.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

smart continues its mobility concept further: market launch for the smart escooter in 2014

Stuttgart – smart will launch the escooter on the market in 2014. For smart, this is the next logical step in implementing its comprehensive concept for future urban mobility.

“The decision in favor of the escooter has been made,” announced Dr. Joachim Schmidt, Executive Vice President Sales and Marketing, Mercedes-Benz Cars, on the sidelines of the international dealer meeting in Davos, Switzerland. “With this step, we are adding a further important component to our smart mobility concept for urban mobility in the future,” he added.

Back in 2010, smart unveiled a comprehensive portfolio of electric products for urban transport at the Paris Motor Show. In addition to the smart fortwo electric drive as a coupé and a convertible, it includes the smart ebike and the escooter. smart is now consistently turning this concept into reality: the smart fortwo electric drive will be launched on the market in summer 2012, and delivery to customers of the first ebikes is just beginning. The fully electric escooter will be premiered within the next two years. The design of the escooter study is being developed and refined further. With its many innovative and trendsetting features, the new product will be unmistakably a genuine smart. Just like the ebike, the escooter will also be available for customers who (as yet) have no driver’s license for cars as a smart on two wheels.

“Anyone who thinks of urban mobility has to think of smart,” says Dr. Annette Winkler, the head of smart. “We offer the perfect zero-emissions vehicle for every requirement, and with our products, electric travel is a lot of fun too.”

A number of external studies and the awards that the brand has recently won illustrate how much the ideas from smart are in tune with today’s demands for individual urban mobility.

“We are especially proud that the ebike received the red dot award, and that our comprehensive mobility concept won the 2012 iF product design award,” Dr. Winkler added.

The judging panel for the red dot awards gave the coveted “best of the best” predicate to the series production version of the 2012 smart ebike. This year, the iF product design award, which has been internationally recognised since 1953, singled out the smart mobility concept, consisting of the smart electric drive, the smart ebike, and the smart escooter, as an excellent overall concept for urban mobility.

This document includes anticipatory statements concerning our current assessment of future business movements. Words such as “anticipate,” “assume,” “believe,” “estimate,” “expect,” “intend,” “may/might,” “plan,” “project,” “should,” and similar terms are indicators of this kind of anticipatory statement. These statements are subject to a whole series of risks and uncertainties, including a slowdown in the worldwide economic recovery, or a renewed deterioration in the global economy, in particular a renewed decline in demand and investment in western Europe or the U.S.A.; a downturn in the leading Asian economies; a renewed worsening of the situation on the credit and financial markets that could lead to increased costs for the procurement of capital or to a restriction in our methods of raising finance; changes in currency exchange rates or interest rates; the ability to continue to offer fuel-efficient and eco-friendly products; a lasting shift in consumer preference towards smaller, lower-margin vehicles; the introduction of fuel-efficient products by competitors, or a possible lack of acceptance of our products or services that limits our ability to sufficiently utilize our production capacities or achieve prices; price increases in fuel, raw materials, or precious metals; disruption in production due to material shortages, labor strikes, or supplier insolvencies; a decline in resale prices for used vehicles; the effective implementation of cost-reduction and efficiency-optimization measures in all of our business divisions, including the successful repositioning of our commercial vehicle business in the NAFTA region and in Asia; the business outlook of companies in which we hold a significant equity interest, most notably EADS; the successful implementation of the strategic cooperation with Renault-Nissan; changes in laws, regulations, and official guidelines, particularly those relating to vehicle emissions, fuel economy, and safety; and the resolution of pending governmental investigations and the conclusion of pending or threatened future legal proceedings and other risks and uncertainties, some of which we describe under the headings “Risk Factors” and “Legal Proceedings” in Daimler’s most recent Annual Report on Form 20-F, as filed with the US Securities and Exchange Commission (SEC).

Should any of these unknowns or factors of uncertainty take effect, or should the assumptions based on these anticipatory statements prove to be incorrect, the actual results may differ significantly from the results pronounced or implied in these statements. We do not intend to continuously update these statements, nor do we accept any responsibility for doing so, since these statements are based on the circumstances that applied on the date of publication.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...

Mazda EZ-6 και Arata concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η Mazda παρουσίασε τη νέα γενιά του 6. Ονομάζεται EZ-6, αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda και θα είναι διαθέσιμο...

Volkswagen ID.Code Concept

Η Volkswagen στην έκθεση του Πεκίνου παρουσίασε το ID.Code Concept, ένα νέο πρωτότυπο SUV που μας δείχνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα έχουν...