Το 2009, η Formula 1 γνώρισε το KERS (Kinetic Energy Recovery System). Ωστόσο, εκείνη τη σεζόν, δεν το χρησιμοποιούσαν όλες οι ομάδες, καθώς η τιμή του, αλλά και οι δυσκολίες στο να το ενσωματώσεις το μονοθέσιο, δεν επέτρεψε σε κάποιους να το χρησιμοποιήσουν, καθώς αρχικά, μόνο η McLaren, Ferrari, BMW και Renault, αλλά στο μέσον της χρονιάς, οι δύο τελευταίες αποφάσισαν να το εγκαταλείψουν. Το 2010, οι ομάδες συμφώνησαν να μη χρησιμοποιήσουν το KERS, ενώ από το 2011, το σύστημα επέστρεψε στα μονοθέσια, εκτός από αυτά των Team Lotus (η σημερινή Caterham), Virgin (η σημερινή Marussia) και HRT. Φέτος, οι ομάδες έχουν και πάλι KERS, πλην από τις Marussia και HRT.

Ο Bernie Ecclestone, CEO της Formula 1, δηλώνει ότι το σύστημα δε θα έπρεπε να μπει ποτέ στα μονοθέσια, καθώς είναι ακριβό κι επικίνδυνο, αφού αυτό, λένε, προκάλεσε τη πρόσφατη φωτιά στο γκαράζ της Williams, στο Ισπανικό Grand Prix.

Νομίζω ότι η φωτιά έχει να κάνει με την κινητική ενέργεια, η οποία την προκάλεσε. Δεν έπρεπε ποτέ να είχε εισαχθεί στη Formula 1. Είναι ακριβό μυστικό, διότι κανένας δε γνωρίζει τίποτα γι’ αυτό. Ο κόσμος δεν το ξέρει και δε νοιάζεται.

Το KERS αποδίδει 82 ίππους για 6,68 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο. Ζυγίζει 20-25 κιλά και υπολογίζεται ότι το κέρδος σε κάθε γύρο είναι 3-4 δέκατα του δευτερολέπτου, αλλά αυξάνει τη φθορά των πίσω ελαστικών, καθώς αυξάνεται η δύναμη που ασκείται σ’ αυτά. Οι οδηγοί το χρησιμοποιούν κυρίως στις εξόδους των αργών στροφών, όταν η αντίσταση του αέρα και της τριβής είναι μικρότερη, ώστε να έχουν καλύτερη επιτάχυνση, αλλά και τελική ταχύτητα στο τέλος των ευθειών. Από το 2014, όμως, το KERS θα ονομάζεται ERS (Energy Recovery System), και θ’ αποδίδει 160,9 ίππους για 8,4 δευτερόλεπτα, ενώ το βάρος του θα μείνει σταθερό.

[Πηγή: GMM | Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images]