Το Opel Mokka θα βρίσκεται στις Ελληνικές αντιπροσωπείες από τα τέλη του 2012, αλλά στην Αγγλία, οι παραγγελίες έχουνε ξεκινήσει από σήμερα με αρχική τιμή τις £16.995 (€21.000). Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2012 και αποτελεί στην ουσία την Ευρωπαϊκή έκδοση του Buick Encore.

Διαθέτει σπορ στυλ και μια ποικιλία από κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων ενός 1,6-λίτρων βενζίνης με 115 ίππους, ενός υπερτροφοδοτούμενου 1,4-λίτρων βενζίνης με 140 ίππους και ενός 1,7-λίτρων CDTI diesel με 130 ίππους. Κατά βάση πρόκειται για μπροστοκίνητο μοντέλο αλλά θα υπάρχει και η επιλογή τετρακίνητης έκδοσης. Όλα τα μοντέλα θα έχουν στο βασικό τους εξοπλισμό συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC), Traction Control (TC), Hill Start Assist (HSA) και το Hill Descent Control (HDC). Παράλληλα η Opel έδωσε και το αναλυτικό ελληνικό δελτίο τύπου όπου μπορείς να μάθεις τα πάντα γι’αυτό.

[Πηγή: Opel]

Δελτίο Τύπου

Opel Mokka SUV: Συμπαγείς Διαστάσεις, Μεγάλες Δυνατότητες

  • Το πρώτο μοντέλο Γερμανού κατασκευαστή στη νέα κατηγορία μικρών SUV
  • Το νέο Mokka επεκτείνει τη γκάμα Opel και τονώνει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη Ευρωπαϊκή αγορά SUV-Β
  • Φρέσκια, δυναμική, σπορ σχεδίαση συνδυάζεται με βελτιωμένη λειτουργικότητα
  • Αποδοτικό, προσιτό, ευφυές σύστημα AWD για συνθήκες πόλης και εκτός δρόμου
  • Πρωτοπορία: Εργονομικά καθίσματα AGR, Προηγμένος Φωτισμός και Εμπρός Κάμερα
  • Δύο βενζινοκινητήρες και ένας πετρελαιοκινητήρας, Start/Stop στάνταρ
  • Πλαίσιο Γερμανικής φιλοσοφίας για Ευρωπαϊκές ανάγκες

Rüsselsheim.Το Mokka, το νέο SUV της Opel, επεκτείνει την προϊοντική γκάμα της και η Opel γίνεται η πρώτη Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που κάνει είσοδο στην αναπτυσσόμενη κατηγορία μικρών SUV. Παρά το μικρό συνολικό μήκος των 4,28 m, το Mokka μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και πέντε άτομα, ενώ συνδυάζει ελκυστική σχεδίαση με καινοτόμες τεχνολογίες και λειτουργίες κάνοντάς τις προσιτές σε έναν ευρύτερο κοινό. «Το Opel Mokka δανείζεται τα καλύτερα στοιχεία από παραδοσιακά, μεγαλύτερα SUV και τα προσαρμόζει σε μία σύγχρονη, συμπαγή φόρμα» λέει χαρακτηριστικά ο CEO της Opel, Karl-Friedrich Stracke. «Το Mokka επεκτείνει την προϊοντική γκάμα Opel και συνεχίζει τη δυναμική προϊοντική μας επέλαση των τελευταίων χρόνων. Επίσης τονώνει την κατηγορία SUV-B που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια».

Σπορ οδηγική εμπειρία, δυναμικό lifestyle

Το Opel Mokka ‘παντρεύει’ τη λειτουργικότητα και την άνεση των υπερυψωμένων καθισμάτων με μία αίσθηση περιπέτειας. Η οδική συμπεριφορά του έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες της πόλης συνδυάζοντας όμως και off-road δυνατότητες. Γι’ αυτό εκτός από την εμπρόσθια κίνηση (FWD), το Mokka προσφέρεται και με τεχνολογία AWD για βελτιωμένη πρόσφυση και οδική συμπεριφορά. Η τεχνολογία AWD είναι αποδοτική, ευφυής και προσιτή, ενώ μετατρέπει το Mokka από στιβαρό SUV πόλης σε όχημα με ικανότητες εκτός δρόμου.

Σε καλές συνθήκες πρόσφυσης, όπως στην άσφαλτο, το Mokka χρησιμοποιεί FWD mode με όλη τη ροπή να κατανέμεται στους εμπρός τροχούς, με μεγάλο όφελος στην κατανάλωση. Ωστόσο, για αναβαθμισμένη οδηγική άνεση και συμπεριφορά, η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με την πρόσφυση και την οδηγική κατάσταση. Σε πολύ ολισθηρούς δρόμους, η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα είναι 50-50. Γενικά, ο οδηγός απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος που προσαρμόζεται αυτόματα στις υπάρχουσες οδικές συνθήκες. Ολόκληρο το σύστημα AWD ζυγίζει μόνο 65 κιλά, κάτι που δεν επιβαρύνει την κατανάλωση.

Το πλαίσιο του Mokka εξασφαλίζει μέγιστη άνεση και οδηγική συμπεριφορά ακόμα και υπό δύσκολες οδικές συνθήκες. Στην εμπρός ανάρτηση, τα γόνατα MacPherson – που έχουν μακρά παράδοση στα οχήματα της Opel – βελτιστοποιήθηκαν από την ομάδα μηχανικών, μέσω προσθήκης ελατηρίων αντιστάθμισης εγκάρσιων φορτίων για αξιόπιστη απόσβεση ακόμα και σε χρήση εκτός δρόμου.

Στην πίσω ανάρτηση, η ομάδα μηχανικών τοποθέτησε έναν άξονα στρέψης διατομής U μπροστά από τους πίσω τροχούς. Η γωνία έδρασης του άξονα στρέψης στο Mokka προσαρμόζεται ανάλογα με την έκδοση FWD ή AWD με γνώμονα τα βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά κλίσεων αμαξώματος. Έτσι όλες οι εκδόσεις προσφέρουν στον οδηγό βέλτιστη οδική συμπεριφορά και έλεγχο.

«Είμαστε περήφανοι για το νέο μας SUV, το Mokka, που περιλαμβάνει πολλά βασικά συστήματα Γερμανικής φιλοσοφίας όπως κινητήρες, κιβώτια, πλαίσιο  και φρένα, ESP, AWD, εξαγωγή, καθίσματα και πολλά ακόμα» δήλωσε ο Ulrich Schmalohr, Υπεύθυνος Παραγωγής Παγκόσμιων Οχημάτων. «Ο σχεδιασμός, οι επιδόσεις του οχήματος, η ποιότητα, η τεχνολογία και η φιλοσοφία ήχου όλα συνθέτουν το πρότυπο υψηλής ποιότητας που οι πελάτες περιμένουν από την Opel σήμερα».

Επιπλέον, για μέγιστη αξιοποίηση του πλαισίου, οι μηχανικοί της Opel επέλεξαν το προηγμένο Electric Power Steering (EPS) που παρέχει περισσότερη υποβοήθηση διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα  και προσφέρεται στάνταρ σε όλα τα Mokka SUV.

Πλούσια γκάμα κινητήρων

Ισχύ παρέχουν τρεις αποδοτικοί κινητήρες. Όλα τα μηχανικά κιβώτια εφοδιάζονται με σύστημα Opel Start/Stop. Η γκάμα βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει έναν ατμοσφαιρικό 1.6 (85 kW/115 hp) με ροπή 155 Nm και τον 1.4 l Turbo (103 kW/140 hp) με ροπή 200 Nm. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, διατίθεται ο 1.7 CDTI turbo diesel (96 kW/130 hp) με ροπή 300 Nm που προσφέρει υψηλή οικονομία και χαμηλούς ρύπους. Ο 1.7 CDTI διατίθεται με εξατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο. Ο 1.4 Turbo αρχικά θα διατίθεται με το ίδιο μηχανικό κιβώτιο, ενώ αργότερα θα προστεθεί και η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου.

Απαράμιλλες τεχνολογίες Opel τώρα και στην κατηγορία SUVB

Το Mokka λανσάρει νέες τεχνολογίες αιχμής στην κατηγορία SUV- B, όπως μία σειρά Συστημάτων Υποστήριξης Οδηγού (Driver Assistance Systems) βασισμένων στο σύστημα εμπρός κάμερας Opel Eye και μία κάμερα οπισθοπορείας. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε αρκετές λειτουργίες όπως Lane Departure Warning (LDW) και η δεύτερη γενιά του συστήματος Traffic Sign Recognition (TSR II) που τώρα αναγνωρίζει ακόμα περισσότερα οδικά σήματα – Ευρωπαϊκά ή μη – καθώς και ορθογώνιες και πινακίδες LED δυναμικών ενδείξεων.

Το παρκάρισμα γίνεται απλή υπόθεση με ένα προαιρετικό κιτ που περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες park assist μπροστά και πίσω. Κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας SUV-B δεν διαθέτει μία τόσο πλούσια γκάμα. Επιπλέον, το Opel Mokka φέρει το εργονομικό κάθισμα που έχει πιστοποιηθεί από τον AGR – τον Γερμανικό Οργανισμό Ειδικών για την υγεία της πλάτης “Aktion Gesunder Rücken e.V.”. Το κάθισμα του οδηγού με ρύθμιση τεσσάρων κατευθύνσεων είναι το πρώτο στην κατηγορία SUV-B με πιστοποίηση AGR. Τα νέα εργονομικά καθίσματα έπρεπε να πληρούν δέκα κριτήρια μεταξύ των οποίων οσφυική υποστήριξη (λόρδωσης) τεσσάρων κατευθύνσεων και στήριξη που ακολουθεί τη φυσική καμπύλη της σπονδυλικής στήλης. Τα πίσω καθίσματα του Mokka είναι διαιρούμενα 60/40 και αναδιπλούμενα.

Η ικανότητα μεταφοράς φορτίου του Mokka αυξάνεται με τη νέα γενιά του συστήματος μεταφοράς ποδηλάτου Flex-Fix – για ένα lifestyle πλούσιο σε δραστηριότητες. Η Opel είναι η μοναδική που προσφέρει ένα τέτοιο σύστημα . Η εργονομική σχάρα είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πίσω τμήμα, λειτουργεί συρταρωτά και μπορεί να μεταφέρει μέχρι τρία ποδήλατα ταυτόχρονα. Το σύστημα δεν εμποδίζει την πρόσβαση στην πίσω πόρτα ακόμα και με τα ποδήλατα φορτωμένα.

Διαθέτοντας τέτοια προσόντα, το Mokka απευθύνεται σε δραστήρια άτομα με έντονους ρυθμούς ζωής. Αυτό φαίνεται και στο όνομά του που είναι εμπνευσμένο από τους μικρούς στρογγυλούς κόκκους καφέ της διάσημης ποικιλίας Coffea Arabica. Ροφήματα καφέ με βάση τη μόκα είναι εκλεκτά και εξεζητημένα, πλούσια σε γεύση και γεμάτα ενέργεια. Ίδιας φιλοσοφίας, το Opel Mokka είναι μικρό αλλά με μεγάλες φιλοδοξίες.

Τολμηρή σχεδίαση SUV με αναβαθμισμένη λειτουργικότητα

Με το Mokka, η σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel βρίσκει νέα έκφραση στην κατηγορία μικρών SUV. Το Opel Mokka προβάλλει τον τολμηρό χαρακτήρα του με ανάγλυφα και ελκυστικά στοιχεία διατηρώντας τη σπορ ζωντάνια του με μυώδες, αθλητικές γραμμές. Η συνολική εικόνα αναδεικνύεται με τη χαρακτηριστική ‘λεπίδα’ της Opel στο προφίλ. Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αυξάνει τις δυνατότητές του στο χώμα, όπως και τα φαρδιά μετατρόχια των1540 mm. Η τολμηρή εμφάνιση αναδεικνύεται με ζάντες ελαφρού κράματος 18” που προσφέρονται στάνταρ με τα Enjoy και Cosmo. Οι μεγάλες διαστάσεις των ζαντών υπογραμμίζουν τη στιβαρότητα του Mokka. Κανείς άλλος κατασκευαστής στην κατηγορία SUV-B δεν προσφέρει τη διάσταση 18” στάνταρ. Ζάντες 19” θα προστεθούν στη λίστα προαιρετικών επιλογών αργότερα.

Στο εσωτερικό, το νέο Mokka αντανακλά τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel ‘η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια». Ο ανάγλυφος χαρακτήρας αποτυπώνεται στο σχήμα φτερού του ταμπλό και στις περίτεχνα σμιλεμένες επιφάνειες των θυρών. Η ευελιξία και πρακτική λειτουργικότητα – τυπικές αξίες της Opel – γίνονται άμεσα αντιληπτές: από το δίχωρο ντουλαπάκι του ταμπλό, μέχρι τον αποθηκευτικό χώρο της κονσόλας και τις βαθιές θήκες στις εμπρός και πίσω πόρτες. Με χώρο αποσκευών 1.372 λίτρων και μέχρι 19 αποθηκευτικούς χώρους, οι λειτουργικές ανάγκες μιας οικογένειας καλύπτονται πλήρως.

Περισσότερες αποκλειστικές τεχνολογίες για την ασφάλεια και την άνεση

Ανάμεσα στα στάνταρ χαρακτηριστικά τα οποία αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία σε όλες τις εκδόσεις Mokka είναι τα Electronic Stability Control (ESC), Traction Control (TC) και τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC) – που βελτιώνουν την οδηγική άνεση και ασφάλεια σε ανηφόρες και κατηφόρες.

Το Traction Control λειτουργεί ηλεκτρονικά παρόμοια με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών και υποστηρίζει το AWD σύστημα του Mokka με ειδικούς αλγόριθμους για βελτιωμένες επιδόσεις. Η λειτουργία HSA αυξάνει την οδηγική άνεση, υποστηρίζοντας τον οδηγό όταν ξεκινά σε ανηφόρα. Το HSA εμποδίζει την προς τα πίσω κύλιση του αυτοκινήτου ακόμα και μετά το λύσιμο του χειρόφρενου. Το HDC είναι πολύ χρήσιμο στο αντίστροφο σενάριο, όταν το αυτοκίνητο κατεβαίνει μία απότομη κατηφόρα. Ο οδηγός μπορεί να προσδιορίσει και να περιορίσει την ταχύτητα του οχήματος στην κατηφόρα. Χάρη στον αυτοματοποιημένο έλεγχο της ταχύτητας, ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατά φρένο.

Άριστα εξοπλισμένο και ποιοτικό, το Opel Mokka φέρνει προηγμένες τεχνολογίες αιχμής στην κατηγορία SUV-B. Το Advanced Adaptive Forward Lighting (AFL+) αυξάνει την οδηγική ασφάλεια και βασίζεται στην 3η γενιά του συστήματος φωτισμού Bi-Xenon. Οι κύριες λειτουργίες του AFL+ περιλαμβάνουν φωτισμό επαρχιακού δρόμου, αυτοκινητόδρομου, πόλης, πεζών, αντίξοων καιρικών συνθηκών, διασταυρώσεων, στροφών και ημέρας με λυχνίες LED και High Beam Assist. Η τελευταία λειτουργία προσαρμόζει τη μεγάλη σκάλα φώτων αυτόματα ώστε να μην ‘τυφλώνει’ τους οδηγούς από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός και ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού

Εκτός από τη βασική έκδοση “Essentia”, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το “Enjoy” με πολυάριθμα premium χαρακτηριστικά στάνταρ, όπως ζάντες ελαφρού κράματος 18”, μηχανικό A/C και Radio CD με συνδεσιμότητα Bluetooth στάνταρ. Η πιο προηγμένο έκδοση “Cosmo” περιέχει πρόσθετα premium στοιχεία στάνταρ, όπως park assist μπροστά και πίσω, διζωνικό σύστημα A/C και καθίσματα με συνδυασμό δέρματος/υφάσματος. Λεπτομέρειες όπως χρωμιωμένες λαβές θυρών, ένθετα από χρώμιο και ζάντες με πιο σκούρο φινίρισμα προσδίδουν μία έξτρα νότα πολυτέλειας.

Το Opel Mokka αναμένεται στις Εκθέσεις Διανομέων Opel στα τέλη του 2012.

  • cfu

    den einai kako,an eimastan 4-5 xronia prin tha pigene poly kala,exei kai kalo kinitira 1.4 140 ippous

  • giannis1304

    μου αρέσει πολύ μπορώ να πω, αλλά θα τολμήσω να πω από τις φωτογραφίες και μόνο ότι η καμπίνα του έχει τα ίδια σκληρά υλικά με το νέο Astra. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή τη λογική της opel σε ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.Πισωγύρισμα. Δεν θα είναι φθηνό, σίγουρα και θέλεις αυτά που δίνεις να ανταποκρίνονται σε κάτι πιο ποιοτικό. Κρατάω μια επιφύλαξη μέχρι να το δω από κοντά και να το περιεργαστώ. 
    Κατά τα άλλα θεωρώ ότι θα αποτελέσει αξιόμαχο αντίπαλο στις πωλήσεις για τα Quasqai(ή όπως το λένε τέλος πάντων!) και Tiguan. 
    Μεγάλη γκάμα κινητήρων αλλά θα ήθελα και ένα 1.300άρι diesel με 95-105 άλογα