Η Porsche ανακοίνωσε σήμερα την συνεργασία με την Martini Racing, μια συνεργασία που είχε ξεκινήσει από τη δεκαετία του 1970, και έτσι έντυσε πρωτότυπο της 918 Spyder, στα χρώματα της. Μέχρι σήμερα έχουμε δει το στροφόμετρο της, το οποίο τερματίζει στις 10.000 σ.α.λ. ενώ το δει και σε video, ακούγοντας το για πρώτη φορά. Το supercar για όποιον το επιθυμεί, μπορεί να το παραγγείλει με τα λογότυπα της Martini.

Το πρώτο υβριδικό supercar της Porsche θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2013 και οι πρώτες παραδώσει της θα ξεκινήσουν από στα τέλη του 2013. H 918 θα βγει σε 918 αυτοκίνητα τα οποία ήδη έχουνε πουληθεί με κόστος 645.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ και φόρους) με την έκδοση παραγωγής να φορά έναν V8 4.6-λίτρων ο οποίος προέρχεται από το αγωνιστικό Porsche RS Spyder LMP2. Ο κινητήρας αποδίδει 570 άλογα, 50 περισσότερα από όσα αρχικά είχε σχεδιαστεί και σε συνδυασμό με τους 2 ηλεκτροκινητήρες του (3 διέθετε το πρωτότυπο), οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ανά ένας σε κάθε άξονα, που αποδίδουν 90 kW (122 άλογα) και 80 kW (109 άλογα), θα αποδίδει συνολικά 770 άλογα. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 6.8 kWh.

Έχει μέση κατανάλωση μικρότερη από 3 λίτρα/100 χλμ, εκπομπές CO2 περίπου 70 γρ/χλμ, και στεγνό ζυγίζει 1.675 κιλά με το σώμα να ζυγίζει 220 κιλά και έχει αναλογία 2.15 κιλά ανά ίππο, καλύτερη δηλαδή από την Lamborghini Aventador η οποία έχει αναλογία 2.25 κιλών ανά ίππο. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3.1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 325 χλμ/ώρα, ενώ στο Nurburgring Nordschleife γυρνά σε 7:22. Αν θέλεις να μάθεις την παραμικρή λεπτομέρεια για το νέο υβριδικό hypercar πρέπει να διαβάσεις αυτό το άρθρο.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

New edition of a successful partnership – 918 Spyder prototype in attractive Martini Racing design

Stuttgart. Driving trials of the Porsche 918 Spyder are entering the next phase. A permanent fixture of the test programme for the 918 Spyder – and in the tuning process for all Porsche vehicles – is the 20.8 km long challenging Nürburgring-Nordschleife race circuit. After all, a lap time of less than seven minutes and 22 seconds is one of the development goals of the innovative super sports car with a plug-in hybrid drive.

The 918 Spyder combines a high-performance internal combustion engine with electric drives at the rear and front axles to achieve extraordinary driving performance and excellent efficiency. The system power of all three drives together is 770 hp. The car’s NEDC fuel consumption is forecast to be only around three litres per 100 km, which is equivalent to CO2 emissions of about 70 g/km. The monocoque, consisting of carbon fibre reinforced polymer (CFRP), reduces the car’s weight and delivers remarkable rigidity and precision. Other highlights are the car’s fully variable aerodynamics, adaptive rear axle steering and “top pipes” exhaust system which routes the pipes upwards. All of this makes the Porsche 918 Spyder a super sports car for the future, even though the styling of the prototypes is reminiscent of historical models.

The latest test vehicle is now turning laps in the legendary Martini® Racing look of many historic Porsche race cars, particularly from the 1970s. More than nearly any other race car design, the Martini® Racing look quickly attained cult status in those times and is still in vogue today. Martini® was already the official partner of the Porsche factory team between 1973 and 1978. Back then, the attractively designed “Martini® Porsche” race cars with their numerous victories were a centre of conversation. These victories included finishing first overall at Targa-Florio in 1973, winning the Sports Car World Championship in 1976 and overall victories at the 24 hours of Le Mans in 1976 and 1977. As early as 1971, a Porsche 917 finished first in the legendary endurance race in Le Mans with the support of Martini®. Whether a Porsche 908, 917, 935 or 936 or one of various 911 RS or RSR models, common to all of these race cars was the memorable Martini® Racing design implemented in a wide variety of forms.

Now, a new edition of this successful partnership is making the Martini® Racing design exclusively available to the innovative 918 Spyder. Porsche AG and the Martini® brand, represented by Bacardi & Company Limited of Switzerland, have once again signed a partnership agreement to make this possible.