Ένα χρόνο πριν, στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η Opel μας παρουσίασε το νέο Astra GTC. Ότι ήξερες για την GTC έκδοση του Astra μέχρι τη προηγούμενη γενιά, ξέχασε το. Το τωρινό Asta GTC δεν έχει καμία σχέση με την πεντάπορτη έκδοση, τουλάχιστον στο σχεδιαστικό κομμάτι, αφού η Opel ετοίμασε ένα coupe αυτοκίνητο, από το οποίο δεν αφαίρεσε απλώς τις πίσω πόρτες από το πεντάπορτο Astra, αλλά έκανε ένα πραγματικά όμορφο Coupe αυτοκίνητο, το οποίο από όποια μεριά και αν το κοιτάξεις θα σου κλείσει το μάτι και θα σε κάνει να το ερωτευτείς, ακόμη και αν μέχρι πρότινος δεν πίστευες ότι ένα Opel θα μπορούσε να κάνει την καρδιά σου να χτυπά δυνατά γι’αυτό. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι το Astra GTC έχει κερδίσει βραβείο σχεδιασμού red dot.

Στα συν

  • Εμφάνιση
  • Οδική Συμπεριφορά/Ποιότητα κύλισης
  • Πλούσιος Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τιμή

Στα μείον

  • Κατανάλωση (στην έκδοση 1.6T)
  • Υστέρηση στις χαμηλές στροφές
  • Βάρος

Το αυτοκίνητο

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Opel, θέλησαν και κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα τρίθυρο coupe μικρομεσαίο αυτοκίνητο, βασιζόμενοι πάνω στο πεντάπορτο Astra, ώστε να τεθεί απέναντι από το VW Scirocco και το Renault Megane Coupe. Παρότι η Opel είχε περιορισμένο budget από την “μαμά” GM, οι μηχανικοί στο Rüsselsheim κατάφεραν και μας παρουσίασαν ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο coupe που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας τους, απεναντίας μάλιστα, βάζει τα γυαλιά σε αρκετά σημεία.

Σε σχέση με την 5-πορτη έκδοση του Astra, η 3-πορτη διαθέτει πιο sport εμφάνιση με χαμηλότερη κλίση στην οροφή και εντελώς νέα σχεδίαση από την μεσαία κολόνα και πίσω. Το τρίπορτο GTC διαθέτει χαμηλότερο ύψος κατά 15mm από την 5-πορτη έκδοση, φαρδύτερα μετατρόχια, μπροστά κατά 40 mm (1.584 mm) και πίσω κατά 30 mm (1.588 mm), και μακρύτερο μεταξόνιο κατά μόλις 1 εκατοστό (2.695 mm).

Γενικά διαθέτει μια σπορ σχεδίαση χωρίς υπερβολές, με το πλατύ μυώδες σχήμα του να συμπληρώνεται από την έντονα κεκλιμένη γραμμή οροφής η οποία καταλήγει σε μια αεροτομή. Ο σχεδιασμός του αναδεικνύεται κυρίως από την σχεδίαση του πίσω τμήματος, ενώ στο πλάι η ένταση μεγιστοποιείται από τις δυναμικές ρέουσες γραμμές και τις προσεκτικά σμιλευμένες επιφάνειες. Οι μπροστά προβολείς θυμίζουν μάτια αετού, η γρίλια είναι τοποθετημένη χαμηλά ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά της 5-πορτης έκδοσης. Οι θόλοι του είναι αρκετά μεγάλοι και αυτό δικαιολογεί και την επιλογή της Opel να τοποθετήσει μεγάλους τροχούς διαστάσεων από 17″ έως 20″.

Και τα δύο αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε ήταν οι εκδόσεις Sport, με το 1.600αρη να είναι βαμμένο σε ένα ιδιαίτερο ασημί-θαλασσί χρώμα με 20″ ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 245/40 ενώ το 1.400αρη ήταν βαμμένο σε κόκκινο χρώμα με 18″ ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 235/50. Το πρώτο, φορούσε επιπλέον του στάνταρ εξοπλισμού, το Navi Pack (€750) το οποίο διαθέτει το Radio CD600 Navi (Πλοήγηση με κάρτα SD, 7 ηχεία, MP3/WMA, έγχρωμη οθόνη 7″, βοηθητικές είσοδοι Aux-in & USB) και το πακέτο ορατότητας (αισθητήρας βροχής, σύστημα αυτόματου φωτισμού με αναγνώριση τούνελ, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας), αισθητήρες παρκαρίσματος μπροστά-πίσω (€460), ρεζέρβα (€45) τα Bi-Xenon φωτιστικά σώματα AFL+ (€1.140) τα οποία διαθέτουν αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, αυτόματη ρύθμιση ύψους προβολέων, σύστημα πλύσης προβολέων και τα δερμάτινα/Alcantara καθίσματα (€750). Το Astra GTC 1.600T Sport έχει αρχική τιμή 22.650 με το αυτοκίνητο δοκιμής να κοστίζει €27.105. Το “μικρό” έχει αρχική τιμή €21.000 με το αυτοκίνητο της δοκιμής να είχε ότι είχε και το 1.600αρη, εκτός από τα Xenon φωτιστικά σώματα. Η τιμή του ανέρχεται στις €23.185.

Κινητήρας

Το ασημί-θαλασσί φορούσε τον 1,600αρη turbo Εcotec κινητήρα απόδοσης 180 ίππων στις 5.000 σ.α.λ με 230 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.200 σ.α.λ έως τις 5.400 σ.α.λ. Είναι διαθέσιμος αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 8,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα. Η Opel του δίνει θεωρητική μέση κατανάλωση 7,2 λίτρων/100 χλμ, ενώ εκπέμπει 168 γρ/χλμ, κάνοντας να πληρώνει 378 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Παραπάνω έγραψα θεωρητική γιατί κατά τη διάρκεια της δοκιμής ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε μέση κατανάλωση 11 λίτρα, με ένα ντεπόζιτο (χωρητικότητας 56 λίτρων) να μου βγάζει κοντά στα 600 χλμ, με τα μισά από αυτά να έγιναν σε αυτοκινητόδρομο και μισά μέσα στη πόλη. Για να καταλάβεις πόσο καίει το αυτοκίνητο, με ενεργοποιημένο το cruise control στα 120 χλμ/ώρα πάνω στον αυτοκινητόδρομο, το αυτοκίνητο κατανάλωσε 7,8 λίτρα/100 χλμ. Ακόμη και προσεκτική οδήγηση, η μικτή κατανάλωση δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 10 λίτρα.

Ο κινητήρας του είναι εκνευριστικά γραμμικός, αν εξαιρέσει κανείς μια μικρή υστέρηση στις χαμηλές στροφές. Μην περιμένεις να μεταφέρεται στη καμπίνα σπορ ήχος, αφού ακόμη και στις υψηλές στροφές, ο ήχος που παράγεται, περισσότερο ως “φασαρία” ακούγεται στα αυτιά σου. Το κιβώτιο του έχει αρκετά μακριά κλιμάκωση, με την ροπή του κινητήρα να είναι αρκετή ώστε να καλύψει την κλιμάκωση. Σε ότι αφορά τον δερμάτινο επιλογέα, θα σου αφήσει μια αρκετά θετική αίσθηση, χωρίς ωστόσο να σε ενθουσιάσει.

Το κόκκινο φορούσε τον 1,400αρη turbo Ecotec απόδοσης 140 ίππων στις 4.900 σ.α.λ με 200 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.850 σ.α.λ έως τις 4.900 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το σύστημα Start/Stop και είναι σαφώς οικονομικότερος από τον 1.600αρη. Και αυτός, είναι διαθέσιμος αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 9,9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 201 χλμ/ώρα. Χάρη στο Start/Stop, έχει θεωρητική μέση κατανάλωση 5,9 λίτρων/100 χλμ, εκπέμπει 139 γρ/χλμ και έχει 153 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Και στη περίπτωση αυτή, δεν κατάφερα να πιάσω την θεωρητική τιμή κατανάλωσης, αφού ο υπολογιστής έδειξε μέση κατανάλωση 7,8 λίτρα/100 χλμ, και με ένα ντεπόζιτο έβγαλε περίπου 750 χλμ, με τα μισά από αυτά να έχουν γίνει σε αυτοκινητόδρομο και τα υπόλοιπα μέσα στη πόλη. Με το ίδιο παράδειγμα που ανέφερα πιο πάνω για τον 1.600αρη κινητήρα, με το 1.400άρη GTC, με ενεργοποιημένο το cruise control στα 120 χλμ/ώρα πάνω στον αυτοκινητόδρομο, το αυτοκίνητο κατανάλωσε 5,7 λίτρα/100 χλμ.

Σημαντικό ρόλο στη μείωση της κατανάλωσης του εν λόγω κινητήρα, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, συμβάλει η λειτουργία Start/Stop. Η λειτουργία του κινητήρα σταματά αυτόματα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται και ενεργοποιείται πάλι άμεσα, με το πάτημα του συμπλέκτη. Η λειτουργία ενεργοποιείται/απενεργοποιείται, με το πάτημα ενός διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Όταν το σύστημα είναι ενεργοποιημένο και ο κινητήρας σβηστός, ο δείκτης του στροφόμετρου σταματάει στην ένδειξη “Auto Stop”, προειδοποιώντας τον οδηγό για αυτόματη εκκίνηση.

Στο δρόμο

Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά με το σύστημα HiPerStrut (High Performance Strut), και ημιάκαμπτα άξονα πίσω με σύνδεσμο Watt, ο οποίος έχει επανασχεδιαστεί με ειδικές ρυθμίσεις σκληρότητας και ύψους γεωμετρικού κέντρου κλίσεων. Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από ένα ατσάλινο εγκάρσιο στοιχείο ακριβώς πίσω από τη νοητή γραμμή των κέντρων των τροχών, το οποίο στηρίζει τους δύο διαμήκεις βραχίονες. Αυτοί αρθρώνονται στη μέση, ενώ τα άκρα τους συνδέονται με τα ακραξόνια των τροχών, με αποτέλεσμα τα οποιοδήποτε πλευρικά φορτία της μίας πλευράς να εξουδετερώνεται άμεσα από μία αντίστοιχη δύναμη στην άλλη πλευρά, αυξάνοντας έτσι την ευστάθεια. Το βασικό πλεονέκτημα αυτού του συμπαγούς συστήματος είναι το ότι αποτρέπει αποτελεσματικά την όποια πλευρική κίνηση του άξονα, αυξάνοντας την άνεση και βελτιώνοντας την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Σίγουρα δεν είναι τόσο ικανοποιητική λύση όσο η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αλλά βελτιώνει κατά πολύ το πάτημα, σε σχέση με έναν απλό ημιάκαμπτα άξονα.

Σε σχέση με το πεντάπορτο Astra, το τρίπορτο GTC, διαθέτει εμπρός υποπλαίσιο το οποίο πατά πάνω σε ενισχυμένες βάσεις, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει επαναρυθμιστεί ώστε να μεταφέρει στον οδηγό περισσότερη ακρίβεια, πληροφόρηση και σιγουριά.

Τα HiPerStrut γόνατα μειώνουν την γωνία του βασιλικού πείρου κατά 44% και περιορίζει το offset του βασιλικού πείρου κατά 46% συγκριτικά με τα απλά γόνατα MacPherson. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κάμπερ των τροχών να διατηρείται σταθερό, ανεξάρτητα από τη γωνία περιστροφής τους. Στην ουσία, ο νοητός άξονας της διεύθυνσης μεταφέρεται πιο κοντά στη κεντρική γραμμή του τροχού. Όλα τα παραπάνω μειώνουν την αντίδραση στο σύστημα διεύθυνσης λόγω ροπής, με την αίσθηση του τιμονιού κατά τι διάρκεια του στριψίματος να είναι ευκολότερη. Η υλοποίηση αυτή έχει καλύτερη γεωμετρία και σε συνδυασμό με την άκαμπτη κατασκευή, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται αμεσότερο, μεταφέροντας περισσότερη πληροφόρηση στον οδηγό, ακόμα και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

Τα HiPerStrut γόνατα, συνεργάζονται με το φαρδύ μετατρόχιο, και το σύστημα Flexride πραγματικά θα σε κάνουν να χαμογελάσεις και να πεις ότι το GTC είναι ένα αρκετά ικανοποιητικό αυτοκίνητο τόσο στις ευθείες του αυτοκινητόδρομου όσο και στις στριφτερές διαδρομές του επαρχιακού δικτύου. Το σύστημα Flexride βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό και έχει τρία προγράμματα λειτουργίας. Ως προεπιλογή, το πρόγραμμα Normal, το GTC δείχνει να “κοιμάται” και είναι η κατάλληλη επιλογή για καθημερινή χρήση, ενώ η επιλογή Tour, είναι ιδανική για κάποιον που κάνει ταξίδια πάνω στον αυτοκινητόδρομο, αφού μαλακώνει τις αναρτήσεις και το τιμόνι. Ωστόσο αν θέλεις να κινηθείς γρήγορα, με το που πατήσεις το κουμπί Sport το GTC ζωντανεύει. Εκτός του ότι το καντράν αλλάζει χρώμα από λευκό σε κόκκινο, αλλάζει η απόκριση του γκαζιού και γίνεται αμεσότερη, η ανάρτηση σφίγγει, το τιμόνι βαραίνει και ο κινητήρας ροπιάζει ευκολότερα, περνώντας όλα τα άλογα του αμεσότερα και γρηγορότερα στον δρόμο.

Η έκδοση με τα 180 άλογα σαφώς και είναι πιο σπιρτόζικη και παιχνιδιάρα, με το πάτημα των 20άρων ζαντών με τα 245άρια ελαστικά να σου δίνουν αμέσως θάρρος να μπεις με όλο και περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη στροφή. Και όμως, καλά διάβασες, το νέο Astra GTC στρίβει, στρίβει καλά, πολύ καλά, αφήνοντας πίσω του τις αρνητικές κριτικές της προηγούμενης γενιάς. Ένα κλικ πιο κάτω κινείται το 1.400αρη, αφού όσο και να πεις, μόνο οι 20άρες ζάντες δίνουν το κάτι παραπάνω στο πάτημα. Πραγματικά, με το πάτημα του κουμπιού Sport στη κεντρική κονσόλα, το Astra GTC μεταμορφώνεται σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σου χαρίσει συγκινήσεις, τόσο σε ευθείες όσο και σε στροφές. Αν το πιέσεις παραπάνω, δεν θα δεις έντονη κλίση στις στροφές, αλλά απουσίας μπλοκέ διαφορικού, αν ξεφύγεις από τα όρια, τότε θα δεις μια μικρή υποστροφική τάση, αλλά το ESP είναι εκεί για εσένα να διορθώσει τυχών λάθη σου. Το σύστημα διεύθυνσης σου αφήνει μια στείρα αίσθηση, λόγω του ηλεκτρονικά υποβοηθούμενου τιμονιού. Για κάποιον που θέλει να κινηθεί γρήγορα στην πίστα, χωρίς την παρέμβαση του ESP, αυτό απενεργοποιείται πλήρως με το πάτημα του κουμπιού του Traction Control για 7 δευτερόλεπτα.

Ο 1.400αρης κινητήρας με τα 140 άλογα, δείχνει λίγος για το αυτοκίνητο. Είναι αρκετά νωθρός χαμηλά, κάνοντας ένα μικρό ξέσπασμα ψηλά, αλλά λόγω των λίγων κυβικών, στις ψηλές στροφές κρεμάει. Για να τον εκμεταλλευτείς πλήρως πρέπει να κινείσαι με μια ταχύτητα πάνω στο κιβώτιο, το οποίο και εδώ έχει πολύ μακριά κλιμάκωση, ώστε να εκμεταλλευτείς τα 200 Nm ροπής στις μεσαίες στροφές.

Τόσο η ποιότητα κύλισης όσο και η ηχομόνωση είναι ένα από τα μεγάλα συν του Astra GTC, τόσο στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους με μικρές ταχύτητες, όσο και στον αυτοκινητόδρομο με πολλά χιλιόμετρα. Τα φρένα του σταματούν το αυτοκίνητο υπερικανοποιητικά, παρότι το αυξημένο βάρος του Astra GTC. Το GTC ξεκινά από τα 1.393 κιλά, με το Astra GTC 14.T να ζυγίζει 1.437! Σίγουρα πολλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Φως!

Αν κάποιος σκέφτεται σοβαρά να το αγοράσει, αξίζει να δώσει τα επιπλέον 1.140 ευρώ και να τοποθετήσει τα Bi-Xenon ενεργά φωτιστικά σώματα AFL+. Δεν είναι μόνο η εμφάνιση τους, πανέμορφα τα LED την ημέρα, αλλά πραγματικά το βράδυ, κάνουν την νύχτα μέρα! Διαθέτουν αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, αυτόματη ρύθμιση ύψους προβολέων, στρίβουν μαζί με το τιμόνι στις στροφές φωτίζοντας πάντα σωστά το εσωτερικό της στροφής, ενώ στην ευθεία φωτίζουν πάντα τον δρόμο όπως πρέπει. Μόλις ο αισθητήρας καταλάβει διερχόμενο ή προπορευόμενο αυτοκίνητο κλείνει αυτόματα την μεγάλη σκάλα, κάνοντας τον οδηγό να μην ξανασχοληθεί με τον διακόπτη των φώτων. Η λειτουργία του συστήματος είναι ομαλότατη, χωρίς να κάνει λάθη και πραγματικά ήταν κάτι που με εντυπωσίασε πάνω στο Opel Astra GTC.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό του δεν διαφέρει από αυτό της πεντάπορτης έκδοσης, αφού είναι ίδιο έχοντας διαφορετικούς χρωματισμούς. Η κεντρική κονσόλα με τα πολλά κουμπάκια στην αρχή θα σε κάνει να αναρωτηθείς τι κάνουν όλα αυτά, αλλά αν ασχοληθείς μαζί τους για 10-15 λεπτά, τότε θα καταλάβεις ότι το ταμπλό του είναι αρκετά εργονομικό. Η θέση του οδηγού είναι αρκετά ικανοποιητική, αν και θα ήθελα να βρίσκομαι πιο κοντά στο έδαφος. Το κάθισμα θα έρθει γρήγορα στα μέτρα σου, με το δερμάτινο τιμόνι να ρυθμίζεται σε ύψος και σε βάθος. Το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης Navi 600 διαθέτει εξαιρετικούς χάρτες για τη χώρα μας με πολλά POIs, κάνοντας το, να μη ζηλεύει τίποτα από τα φορητά συστήματα πλοήγησης.

Τα δερμάτινα/Alcantara καθίσματα προσφέρουν άνεση, αλλά και την απαραίτητη πλευρική στήριξη. Πίσω, μπορεί να μεταφέρει πολύ άνετα 2 ενήλικες επιβάτες, ο τρίτος χωρά σχετικά άνετα αν είναι μεσαίου αναστήματος, έχοντας αρκετό χώρο τόσο για τα πόδια, όσο και για το κεφάλι τους. Μάλιστα ο διαθέσιμος χώρος των ποδιών έχει μεγαλώσει από τον αντίστοιχο της πεντάπορτης έκδοσης, λόγω του μεγαλύτερου μεταξόνιου.

Γενικά οι χώροι του είναι πάνω του μέσω του όρου της κατηγορίας του, με την Opel να έχει τοποθετήσει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, 19 στον αριθμό, με συνολικό όγκο 35 λίτρων. Ο χώρος αποσκευών του ανέρχεται στα 380 λίτρα, ο οποίος μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60:40) μπορεί να φτάσει έως και τα 1.165 λίτρα.

Οι πίσω επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να μπουν, αλλά σίγουρα δεν θα έχουν την ορατότητα που θα ήθελαν, αφού τα μικρά τριγωνικά παράθυρα, περιορίζουν την ορατότητα τους. Ο κρυφός LED κόκκινος φωτισμός στις χειρολαβές και κάτω από τον επιλογέα των ταχυτήτων φωτίζουν όμορφα το εσωτερικό το βράδυ, ενώ η γενική αίσθηση που σου αφήνει, είναι ότι βρίσκεται σε αυτοκίνητο ακριβότερης κατηγορίας. Τα πλαστικά του είναι ένας συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, με την ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης να είναι ικανοποιητική χωρίς να απουσιάζουν οι ατέλειες. Ωστόσο η συνολική ποιότητα του είναι χειρότερη από τα μαλακά πλαστικά της προηγούμενης γενιάς. Σε σχέση με την 5-πορτη έκδοση διαφοροποιούνται μόνο στον χρωματισμό, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από σκληρό πλαστικό, το κεντρικό από ένα λεπτό μαλακό πλαστικό και το κάτω ξανά από σκληρό πλαστικό.

Εν κατακλείδι

Το Opel Astra GTC είναι πανέμορφο. Κανείς δεν μπορεί να πει κάτι για τον σχεδιασμό του, με τον επικεφαλή σχεδιασμού τους Opel, Mark Adams, να δηλώνει ότι το νέο Astra GTC αποτελεί την κορυφαία έκφανση της σχεδιαστικής γλώσσας της φίρμας, όπου η γλυπτική τέχνη συναντά την γερμανική ακρίβεια. Η ίδια η Opel αναφέρει ότι σε σχέση με την πεντάπορτη έκδοση του Astra, το μόνο κοινό που έχουν τα αυτοκίνητα, είναι οι χειρολαβές, οι καθρέπτες και η κεραία στην οροφή και μετά την δοκιμή οφείλω να σου πω ότι μας λέει την αλήθεια. Ο coupe σχεδιασμός του ξεχωρίζει αμέσως από το πεντάπορτο Astra, κάνοντας το αρκετά θελκτικό στο νεανικό κοινό που απευθύνεται, αφού βγάζει έναν άκρατο δυναμισμό από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις.

Στο δρόμο διαθέτει δυναμικά χαρακτηριστικά, με την ανάρτηση του να είναι άνετη και σφικτή, ειδικά στην επιλογή Sport του συστήματος Flexride. Ο βασικός του εξοπλισμός είναι πλουσιότατος και η αρχική του τιμή (€18.400) σίγουρα το κάνει να περνά μπροστά από τους ανταγωνιστές τους. Ο 1.600αρης κινητήρας με τα 180 άλογα σαφώς και ταιριάζει καλύτερα στο αυτοκίνητο, αλλά η αυξημένη κατανάλωση του, με την τιμή της βενζίνης πλέον τα 2 ευρώ, δεν ενδείκνυται για την ελληνική αγορά. Ο 1.400αρης με τα 140 άλογα σαφώς και είναι ιδανικότερος για την Ελλάδα, αν και προσωπικά θα επέλεγα τον ολοκαίνουργιο 2,0-λιτρο diesel biturbo με τα 195 άλογα. Ο κινητήρας αυτός έχει τεράστια ροπή (400 Nm), αρκετή δύναμη και σίγουρα χαμηλότερη κατανάλωση (μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ) από οποιονδήποτε βενζινοκινητήρα της γκάμας του Astra GTC. Αν μπορείς κιόλας να τον δικαιολογήσεις στην εφορία, τότε ο νέος 2,0-λιτρος biturbo πετρελαιοκινητήρας είναι μονόδρομος πλέον για την Ελλάδα. Σαφώς και θα προτιμούσα το δυνατό Astra OPC, αλλά ο 2,0-λιτρος turbo κινητήρας βενζίνης και τα 280 άλογα του, θέλουν “τροφή”, και με 2 ευρώ το λίτρο, βλέπω να έριχνα το OPC στη δίαιτα, κρατώντας το στομάχι ντεπόζιτο του, άδειο.

Συνοψίζοντας η Opel κατασκεύασε ένα νέο coupe αυτοκίνητο το οποίο έχει καλή οδική συμπεριφορά και χαμηλή αρχική τιμή, κάνοντας το ικανό, ώστε να σταθεί ισάξια απέναντι από το VW Scirocco και το Renault Megane Coupe. Αναλυτικά τις τιμές του (βασικό και επιπλέον εξοπλισμό) μπορείς να τις βρεις εδώ ενώ τα πλήρη τεχνικά του χαρακτηριστικά εδώ.