Η θρυλική ATS αναβιώνει και ετοιμάζει δύο νέα μοντέλα, το 2500 GT και το Sport 1000. Τώρα ήρθε η ώρα να μας δώσει λεπτομέρειες για το δεύτερο.

Έχει εμπνευστεί από τα αγωνιστικά της δεκαετίας του ’60 και θα μπορεί να κινηθεί νόμιμα στον δρόμο. Θα φορά ένα σωληνωτό σασί από χάλυβα και αλουμίνιο βάρους μόνο 55 κιλών. Το σώμα του ζυγίζει μόλις 57 κιλά και όλο το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 400 κιλά. Μπορεί να μεταφέρει έως και δύο άτομα και θα τεθεί απέναντι από το Radical SR3.

Θα είναι διαθέσιμο με έναν από τους τρεις κινητήρες των μηχανών Suzuki Hayabusa, Yamaha R1 και Honda CBR, ενώ ετοιμάζεται και ένα μοντέλο με τετρακύλινδρο κινητήρα της Augusta απόδοσης 200 ίππων.

Θα συνδυάζεται με ένα μπλοκέ διαφορικό Quaife ATB με την μπροστά ανάρτηση του να αποτελείται από διπλά ψαλίδια με πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με αντιστρεπτικές ράβδους μπροστά και πίσω.

Από πλευράς ασφαλείας διαθέτει αγωνιστικά καθίσματα, ζώνες 6 σημείων της Sparco, αλουμινένιο ντεπόζιτο με σύστημα προστασίας πυρκαγιάς, 50 mm rollbar και μπροστά Honeycomb crash box. Τα φρένα του είναι 6-πιστονα της Tarox μπροστά-πίσω.

Το ATS Sport 1000 θα μπορεί να κινηθεί νόμιμα στον δρόμο και θα έχει τιμή κοντά τις 25.000 ευρώ.

[Πηγή: ATS]

Δελτίο Τύπου

BREAKING NEWS: ATS SPORT 1000 OFFICIAL LAUNCH

Borgomanero, 7 November 2012

50 years after its creation, the ATS is reborn and presents its new sportscar: theATS SPORT 1000.

The ATS SPORT 1000 recreates the typical characteristics of a racing sportscar of the sixties, simplicity and lightness, but with technology, aerodynamics and performance of modern sportscar. The chassis is made of stainless steel, paneled in aluminum, and only weighs 55kg while the body completely removable in 5 minutes is made of GRP and weighs 57 kg.

The two-seater SPORT 1000 can be powered with a bike engine, be it Suzuki, Honda, Yamaha or any other inline 4-cylinder. The transmission is a chain drive and the limited slip differential is a Quaife ATB. The suspensions are double wishbones with Teflon bushes and uniballs, with fully adjustable shock absorbers, while the custom design hubs are made from CNC billet aluminum. The SPORT 1000 also has anti-roll bars front and rear.

For the safety, the SPORT 1000 comes equipped with a front Honeycomb crash box, a 50mm rollbar, an aluminum tank with explosafe, Sparco 6-point belts and collapsible steering column. The Tarox brake system with 6-piston calipers front and rear guarantee incredible stopping while the Tilllet B2 seat offers the best comfort and lateral support to the driver even in bends to 3g of lateral grip.

The ATS SPORT 1000 weighs just 400kg and with semi-slick or slick tires and aerodynamic downforce of 1150 kg, guarantees records for its class. The extractor specifically studied in the wind tunnel offers superior performance of any competitor in the same price range.

The ATS SPORT 1000 is ideal for competing in hill climbing races, club race or one make series. But ATS also made a special version of “road legal” SPORT 1000dedicated to amateur drivers who loves track days around the world.

The ATS SPORT 1000 is already available and can be purchased in complete form or factory built rolling chassis, less engine, with prices starting from € 25,000.

The ATS SPORT 1000 became the sportscar with the best price/performance ratio on the market.