Το EBD (Exhaust Blown Diffuser) δεν υπάρχει φέτος, όμως αυτό δε σημαίνει ότι οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές των ομάδων δεν προσπάθησαν ν’ ανακτήσουν ένα μέρος από το 25% της παραγόμενης κάθετης δύναμης από το πίσω μέρος του μονοθεσίου, το οποίο χάθηκε με την απαγόρευση την έξυπνης ιδέας που έριξε στο τραπέζι πρώτος ο Adrian Newey. Οι περισσότερες εξατμίσεις χρησιμοποιούν το φαινόμενο Coanda, ώστε να στείλουν τα καυσαέρια προς τον νοητό άξονα του μονοθεσίου και προς τα κάνω, δηλαδή προς τον διαχύτη.


Ωστόσο, αυτό δεν είναι τόσο απλό, αφού οι μηχανικοί δοκιμάζουν διάφορες διαμέτρους στις απολήξεις των εξατμίσεων, ώστε ν’ αυξήσουν την ταχύτητα των καυσαερίων. Μπορεί μια μικρότερη απόληξη να κοστίζει σε ιπποδύναμη όμως αυξάνει την ταχύτητα των καυτών καυσαερίων, άρα και την παραγόμενη κάθετη δύναμη. Αυτό συνεπάγεται ένα καλύτερο αεροδυναμικά μονοθέσιο, συνεπώς και πιο ευγενικό με τα ελαστικά της Pirelli.

Η Mercedes καθυστέρησε χαρακτηριστικά να σχεδιάσει Coanda εξατμίσεις, αφού τις είδαμε για πρώτη φορά στη Σιγκαπούρη, για το 14ο Grand Prix της σεζόν! Τώρα, η γερμανική ομάδα σκέφτεται να τρέξει στη Βραζιλία, δίχως τη συγκεκριμένη διάταξη στις εξατμίσεις της, όπως αποκαλύπτει ο Αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes-Benz, Norbert Haug, αφού οι Γερμανοί θέλουν να πάρουν δεδομένα για τα νέα ελαστικά που θα φέρει η Pirelli χωρίς τις συγκεκριμένες εξατμίσεις, προκειμένου να τ’ αναλύσουν καλύτερα και πιο αξιόπιστα:

Σίγουρα, θα ξεκινήσουμε χωρίς τις εξατμίσεις Coanda, καθώς θέλουμε να κάνουμε τις δοκιμές χωρίς καμία επιρροή. Έχουμε τα κατάλληλα δεδομένα, τα οποία θα συγκρίνουμε μ’ αυτά που είχαμε στην αρχή του έτους. Στη συνέχεια, μπορεί να ξαναβάλουμε τις εξατμίσεις Coanda, θα δούμε. Αλλά, όχι στις δοκιμές της Παρασκευής.

Το κάνουμε αυτό, γιατί θεωρούμε ότι εξακολουθούν να έχουν κάποια επίδραση στη θέρμανση των ελαστικών, και οι συνδυασμοί αυτοί μπορεί να δημιουργήσουν έλειψε κάθετης δύναμης, και δε θα μπορούσαμε κάναμε συγκρίσεις. Συνεπώς, πιστεύω ότι έχουμε μια πιο ρεαλιστική βάση για ό,τι είχαμε από την αρχή της σεζόν, και δουλεύουμε από ‘κεί. Όμως, είναι πολύ σαφές ότι πρέπει να έχουμε Coanda εξατμίσεις την επόμενη σεζόν, επειδή δίνει ένα πλεονέκτημα.

Στο Austin, ο Nico Rosberg έτρεξε με την παλιά διάταξη, αλλά ο Γερμανός δηλώνει ότι έχει επικεντρωθεί στην επόμενη σεζόν, δίχως να τον ενδιαφέρουν τα φετινά αποτελέσματα, αφού η σεζόν για τη Mercedes έχει τελειώσει εδώ και μήνες. Να δούμε τι θα κάνουν του χρόνοι οι Γερμανοί, και με τον Lewis Hamilton

[Πηγή: ESPN F1]