Audi R8 e-tron

Η Audi έδωσε νέες λεπτομέρειες για το R8 e-tron του οποίου η ανάπτυξη έχει σταματήσει από τον Οκτώβριο του 2012. Η Audi, στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού της Encounter, περιγράφει το ηλεκτρικό R8 ως ένα hi-tech εργαστήριο με ρόδες το οποίο θα βοηθήσει στη διαμόρφωση των μελλοντικών αυτοκινήτων παραγωγής της εταιρίας.

Η Audi δεν κάνει καμία νύξη σχετικά με την διακοπή της ανάπτυξης του, αλλά το γεγονός ότι το αναφέρει ως “τεχνολογική βιτρίνα”, σημαίνει ότι μας λέει απ’εξω, απ’εξω, ότι δεν θα το περάσει στη παραγωγή όπως αρχικά ήθελε. H Audi έχει κατασκευάσει ήδη 10 αυτοκίνητα για εσωτερική αξιολόγηση, με τον κύριο λόγο που δεν θα περάσει στην αγορά, είναι η μικρή αυτονομία που του προσφέρουν οι μπαταρίες. Αν στο μέλλον η τεχνολογία των μπαταριών βελτιωθεί, η Audi ίσως αποφασίσει να το βγάλει στην αγορά.

Σε σχέση με το συμβατικό R8 παραγωγής, το R8 e-tron μοιράζεται μόνο εννέα μέρη του σώματος, όπως είναι οι πόρτες, οι καθρέπτες και το παρμπρίζ. Αρκετά μέρη του σώματος του είναι κατασκευασμένα από CFRP (carbon fiber reinforced plastic) ενώ διαθέτει LED πίσω φωτιστικά σώματα και φωτιζόμενα σήματα e-tron. Ο αεροδυναμικός του συντελεστής ανέρχεται σε μόλις 0,27 Cd, σε σχέση με τα 0,35 Cd του R8. Λόγω της καλύτερης αεροδυναμικής που διαθέτει, η αυτονομία του αυξάνεται κατά 40 χλμ.

Στο εσωτερικό υπάρχουν νέος πίνακας οργάνων, νέα κεντρική κονσόλα και νέος επιλογέας ταχυτήτων. Επίσης φορά carbon διακοσμητικά, ψηφιακό κεντρικό καθρέπτη, δερμάτινα καθίσματα καθώς και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI με οθόνη 7″.

Μηχανικά φορά δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 280 kW (381 ίππων) με 820 Nm ροπής. Αυτοί τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48,6 kWh, κάνοντας το να ζυγίζει 1.780 κιλά. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,2 δευτ με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ/ώρα. Η αυτονομία του ανέρχεται στα 215 χλμ με την μπαταρία να φορτίζει πλήρως μέσω απλής οικιακής πρίζας σε 12 ώρες, αλλά μέσω ταχυφορτιστή γεμίζει μέσα σε λιγότερο από 1 ώρα.

Οι υδρόψυκτες μπαταρίες λιθίου βάρους 577 κιλών έχουνε τοποθετηθεί πίσω από τα καθίσματα ώστε και το e-tron να έχει αναλογία βάρους 42:58 ίδια με αυτή του R8 V10. Το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο αλλά “by default” η κίνηση μεταφέρεται κατά 70% στους πίσω τροχούς και σε περιπτώσεις που χρειαστεί, η κίνηση μπορεί να μεταφερθεί στον τροχό που χρειάζεται, ώστε να αποκτήσει το αυτοκίνητο ξανά πρόσφυση. Η Audi εφοδίασε επίσης το e-tron με ένα σύστημα “Torque Vectoring” το οποίο επιτρέπει στο supercar να εξαλείψει τα φαινόμενα υπόστροφης και υπερστροφής.

Διαθέτει αλουμινένιες/CFRP αντιστρεπτικές, GFRP (glass-fiber reinforced polymer) ελατήρια, με τις πλήμνες των τροχών να είναι από τιτάνιο. Αναλυτικά το περιοδικό μπορείς να το ξεφυλλίσεις σε αυτό το PDF.

[Πηγή: Audi]