peugeot logo
Ύστερα από 24 χρόνια συνεργασίας η αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot αποφάσισε να διακόψει στο τέλος του 2013 (31/12/2013) την Lion Hellas από αποκλειστικό εισαγωγέα των μοντέλων της στην Ελλάδα. Σε αυτό συνέβαλε και οι χαμηλές πωλήσεις της Peugeot στην Ελλάδα, μιας και το 2012 έκλεισε με 2.543 πωλήσεις, κατακτώντας τη 10η θέση στην Ελλάδα, με μερίδιο στην αγορά 4,3%.

Ειδικότερα και μέσω επιστολής που απέστειλε η Lion Hellas στις 17 Ιανουαρίου του 2013 προς το επίσημο δίκτυο των εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων της ενημερώνει πως από το τέλος του τρέχοντος έτους η εισαγωγική εταιρεία σταματά την συνεργασία με το γαλλικό εργοστάσιο και αναφέρει χαρακτηριστικά:

Πριν από λίγες ημέρες η Peugeot Automobiles SA, παραγωγός των αυτοκινήτων Peugeot κατήγγειλε με προθεσμία ενός έτους τη σύμβαση με την εταιρεία μας, αναφορικά με την εισαγωγή και διανομή καινούριων αυτοκινήτων, ανταλλακτικών, αξεσουάρ, εξοπλισμών και παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης Peugeot στην Ελλάδα.

Ο λόγος που επικαλείται είναι η γενική αναδιάρθρωση του δικτύου διανομής της στην Ευρώπη. Τούτο έχει ως άμεσο αποτέλεσμα ότι η εταιρεία μας δεν θα έχει πλέον αντικείμενο την εισαγωγή/διανομή καινούριων αυτοκινήτων Peugeot καθώς και των σχετικών ανταλλακτικών, αξεσουάρ, εξοπλισμών και υπηρεσιών μετά το πέρας της ετήσιας προειδοποιητικής προθεσμίας που μας κοινοποιήθηκε από την Peugeot Automobiles SA και σύμφωνα με τις προβλέψεις της σύμβασης εισαγωγής/διανομής μεταξύ Peugeot Automobiles SA και Lion Hellas SA.

Για τον λόγο αυτό με λύπη μας και μην έχοντας άλλη επιλογή είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε και με την παρούσα καταγγέλουμε την από 1/6/2011 σύμβαση συνεργασίας επίσημου εμπόρου με την επιχείρησή σας επίσης με προθεσμία ενός έτους από την λήψη της παρούσας, όπως προβλέπει το άρθρο ΧΧΙ της προαναφερόμενης μεταξύ μας σύμβασης. Στο μεσοδιάστημα, υπενθυμίζεται, ότι δεσμεύεστε από την μεταξύ μας σύμβαση της 1/6/2011 να τηρείτε το σύνολο των συμβατικών υποχρεώσεών σας ως μέλη του εξουσιοδοτημένου δικτύου Εμπόρων/Επισκευαστών της Peugeot.

Η Lion Hellas από τη μεριά της έχει ενημερώσει ήδη τους εργαζομένους του δικτύου της να μην ανησυχούν για το μέλλον των επιχειρήσεών τους, αφού βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με δύο άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Renault και Dacia) ώστε να αναλάβει την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των μοντέλων τους.

Από την άλλη μεριά η Peugeot όπως φαίνεται πρέπει να έχει βρει τον επόμενο εισαγωγέα της στην Ελλάδα ο οποίος όπως αποδεικνύεται ακολουθεί μια άκρως επιθετική πολιτική στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Πρόκειται για τον όμιλο Συγγελίδη, επίσημος αντιπρόσωπος της Citroen.

Πέραν όμως των παραπάνω ακόμη δύο εισαγωγικές εταιρείες αναμένεται να αλλάξουν χέρια σύντομα με την μία να έχει ήδη ανακοινωθεί η λήξη συνεργασίας με το εργοστάσιο (Subaru) και την δεύτερη να έχουν σκάσει όλα της δάνεια που έχει λάβει από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας.

Ανάστατοι οι υπάλληλοι στα δίκτυα

Η καταγγελία σύμβασης μεταξύ του εργοστασίου της Peugeot και της Lion Hellas έχει προκαλέσει μεγάλες αναταραχές στο επίσημο δίκτυο εξουσιοδοτημένων εμπόρων/επισκευαστών της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας. Ειδικότερα βάσει της επιστολής που απέστειλε η Lion Hellas προς το δίκτυό της αναφέρεται χαρακτηριστικά πως μέχρι τη λήξη της προθεσμίας που έχει δώσει το εργοστάσιο από την ημέρα καταγγελίας της σύμβασης το δίκτυο πρέπει να τηρεί το σύνολο των υποχρεώσεών της.

Ωστόσο δεν είναι και λίγοι οι επιχειρηματίες που κάνουν λόγο για εγκλωβισμό τους καθώς όπως επισημαίνουν:

Η προθεσμία μπορεί να λήγει στα τέλη του 2013 ωστόσο μέχρι τότε όλοι οι έμποροι της Peugeot θα πρέπει να λειτουργούν ως επίσημο δίκτυο. Από κει και πέρα κανείς δεν μπορεί να μας εγγυηθεί πως ο νέος εισαγωγέας θα μας κρατήσει στο νέο εξουσιοδοτημένο δίκτυο καθώς μπορεί να έχει ήδη δικό του δίκτυο που ίσως εκπροσωπεί μια άλλη εταιρεία σήμερα.

Άλλωστε πλέον με την οικονομική κρίση να έχει χτυπήσει ανελέητα την αγορά αυτοκινήτου τόσο εισαγωγείς όσο και έμποροι προσπαθούν να έχουν στην κατοχή τους όσον το δυνατόν μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων (διαφορετικές μάρκες) ώστε να έχουν πολλές διαθέσιμες προτάσεις για τους λιγοστούς καταναλωτές.

Αν πάλι επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η Lion Hellas θα καλύψει το κενό με 2 νέες μάρκες (που όμως ήδη υπάρχουν στην ελληνική αγορά) πάλι θα δημιουργηθούν προβλήματα με τους αντιπροσώπους που ανήκουν σε εκείνες τις εταιρείες. Από όποια οπτική και αν το δει κανείς οι μεγάλοι χαμένοι στην αγορά είναι πάντα οι έμποροι που ανήκουν σε κάποιο εξουσιοδοτημένο δίκτυο και σίγουρα κανένας από αυτούς πλέον δεν έχει τα απαιτούμενα κεφάλαια ώστε να προβεί σε νέες επενδύσεις.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η Lion Hellas ΑΕ ιδρύθηκε το 1988, και ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα το 1989. Από τότε είναι η αποκλειστική αντιπρόσωπος, για την Ελλάδα, όλης της γκάμας των επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων καθώς και των scooters της Automobiles Peugeot. Διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο 72 Επίσημων Εμπόρων και 81 σημεία πώλησης, που καλύπτουν όλη την χώρα, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες πώλησης, συντήρησης, ανταλλακτικών και αξεσουάρ. H έδρα της Lion Hellas A.E. βρίσκεται στην Αθήνα, σε ιδιόκτητες, άρτια οργανωμένες, εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 12.000 m², στις οποίες στεγάζονται, εκτός από τις διοικητικές υπηρεσίες, εκθεσιακός χώρος, συνεργείο-φανοποιείο, κέντρο διανομής ανταλλακτικών, Boutique, αποθηκευτικοί χώροι καθώς και ειδικοί χώροι ελέγχου και παράδοσης των οχημάτων.

Παράλληλα διαθέτει υπερσύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 11.000 τ.μ. στην Θεσσαλονίκη ενώ στον Ασπρόπυργο Αττικής λειτουργεί τελωνειακός χώρος 18.900 τ.μ. Στον οποίο υπάρχει και κέντρο τεχνικού ελέγχου. Παράλληλα στην Μάνδρα Αττικής λειτουργεί ένα υπερσύγχρονο κέντρο διανομής ανταλλακτικών έκτασης 10.500 τ.μ.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς όταν έχει τέτοιες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έτοιμες, δύσκολα μένεις χωρίς εταιρεία και μάλιστα τέτοιους καιρούς που οι περισσότερες εισαγωγικές καταγράφουν ζημιές εκατομμυρίων.

[Thanks for the tip, Γιάννη]