Mercedes Benz A-Class 2013 Live in Geneva 2012

Ισπανοί ερευνητές έχουν αναπτύξει μια νέα παραλλαγή της τεχνικής στην οποία βασίζονται πολλές έξυπνες βόμβες για να βρουν το στόχο, πάνω σε μια συσκευή GPS που μειώνει το περιθώριο λάθους στο ένα με δύο μέτρα.

Το περιθώριο λάθους των σημερινών συσκευών GPS είναι περίπου 15 μέτρα σε ανοιχτούς χώρους, όταν ο δέκτης έχει άμεση οπτική επαφή με τους δορυφόρους το συστήματος. Η ακρίβεια όμως μειώνεται μέσα στις πόλεις έως και στα 50 μέτρα, καθώς τα σήματα των δορυφόρων ανακλώνται στα κτήρια πριν φτάσουν τελικά στο δέκτη.

Πολλές συσκευές προσπαθούν να διορθώσουν την απόκλιση χρησιμοποιώντας δεδομένα από χάρτες, το πρόβλημα όμως ποτέ δεν εξαλείφεται πλήρως.

Η μέθοδος που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο «Κάρλος ΙΙΙ» της Μαδρίτης βελτιώνει την ακρίβεια σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Το σύστημα αποτελείται από έναν συμβατικό δέκτη GPS συνδεδεμένο με μια «Μονάδα Αδρανιακής Μέτρησης», μέσα στην οποία υπάρχουν τρία επιταχυνσιόμετρα και τρία γυροσκόπια.

Η «αδρανιακή μέτρηση» χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια σε έξυπνες βόμβες και πυραύλους, οι οποίοι υπολογίζουν ανά πάσα στιγμή τη θέση τους ακόμα και όταν δεν έχουν οπτική επαφή με το έδαφος. Το μόνο που χρειάζεται να γνωρίζουν είναι η θέση από την οποία ξεκίνησαν, η κατεύθυνση της κίνησής τους και η ταχύτητά τους.

Χρησιμοποιώντας ακριβείς μετρήσεις της επιτάχυνσης και της κατεύθυνσης, το νέο σύστημα διορθώνει διαρκώς τα λάθη στο στίγμα του GPS και προσδιορίζει τη θέση του χρήστη ακόμα κι αν βρίσκεται σε σήραγγα.

Η νέα τεχνολογία δοκιμάζεται τώρα σε ένα τροποποιημένο αυτοκίνητο του πανεπιστημίου, ωστόσο οι ερευνητές ελπίζουν να την ενσωματώσουν στα κινητά τηλέφωνα. Όπως επισημαίνουν, τα σημερινά smartphones είναι ήδη εξοπλισμένα με δέκτες GPS, γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα, και το μόνο που χρειάζονται είναι το κατάλληλο λογισμικό.

[Πηγή: mdpi | Thanks for the tip, johnny]