Test Drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC - 16

Χθες πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση του νέο Honda Civic με τον ολοκαίνουριο πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC, σε ένα εξαιρετικό χώρο κοντά Πικέρμι και έπειτα από τη καθιερωμένη παρουσίαση και ενημέρωση των χαρακτηριστικών του νέου κινητήρα, είχαμε την δυνατότητα να το οδηγήσουμε σε ένα διευρυμένο κύκλο που αποτελούταν από εθνική οδό, κίνηση σε πόλη αλλά και στριφτερό βουνίσιο δρόμου εντός της Αττικής γράφοντας περίπου 120 χλμ. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην άριστη ισορροπία μεταξύ της οικονομίας καυσίμου και των επιδόσεων, κάτι που πραγματικά οφείλω να ομολογήσω με εξέπληξε γιατί ακόμα και με αρκετά βαρύ πόδι η μέση κατανάλωση ποτέ δεν ανέβηκε τα 6.1 λίτρα/100 χλμ.


Στα συν

  • Εξωτερικός σχεδιασμός
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Οικονομικός και οικολογικός κινητήρας
  • Πολύ ροπάτος κινητήρας
  • Δυναμικό set-up
  • Φρένα
  • Αφθονία χώρων
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης

Στα μείον

  • Θέση οδήγησης
  • Τιμή
  • Ορατότητα προς τα πίσω

Το αυτοκίνητο, σα καρότσα, το είχαμε δοκιμάσει εκτενώς πέρσι το καλοκαίρι και ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα του, που κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει ήταν οι πολύ κακές του επιδόσεις και γενικά ο κατά κοινή ομολογία κάπως ξεπερασμένος κινητήρας των 1.400 κ.εκ.

Test Drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC - 33

Η 9η γενιά του Honda Civic ξέρουμε ότι παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2011 και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας προσπάθησαν να συνδυάσουν την πρακτικότητα με την ευρυχωρία. Το αυτοκίνητο, όπως είχα ξανά πει φωνάζει με το σχεδιασμό του και σε προκαλεί να του ρίξεις πολλές ματιές για να δεις τις μικρές του λεπτομέρειες. Αυτές πολλές, όπως η μεγάλη μάσκα που συνεχίζει μέχρι χαμηλά στο προφυλακτήρα, η ψευδαίσθηση τρίπορτου οχήματος καθώς οι χειρολαβές εξακολουθούν να βρίσκονται “κρυμμένες” δίνοντας ένα πιο σπορτίφ τόνο, τα πίσω φωτιστικά σώματα, η γωνιά που σχηματίζει το διπλό πίσω τζάμι με την ενσωματωμένη αεροτομή, τα μαύρα προστατευτικά σε κάθε θόλο, τα LED ημέρας και άλλες.

Το σουλούπι και το βασικό σχήμα όμως δεν άλλαξε πολύ σε σχέση με την όγδοη γενιά. Μεγάλο βάρος έχει δοθεί στον πλούσιο εξοπλισμό του ακόμα και στη βασική έκδοση με πολλά τεχνολογικά καλούδια, φυσικά στο νέο κινητήρα, την ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες καθώς το 5θυρο Honda Civic θεωρείται ως ένα από ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των crash tests του Euro NCAP αλλά και στους πεζούς καθώς οι βάσεις των καθαριστήρων υποχωρούν σε μία σύγκρουση και οι βάσεις των φτερών που απορροφούν ενέργεια, αφήνοντας περισσότερο χώρο για παραμόρφωση και τέλος τη ποιότητα και άνεση των μετακινήσεων.

Civic Dynamic(7)

Πηγαίνοντας τώρα στο ζουμί της υπόθεσης, τον κινητήρα, συναντάμε  τον νέο κινητήρα που αποτελεί το πρώτο δείγμα της νέας σειράς κινητήρων φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda. Η Honda μπορεί να μην έχει βαθιά παράδοση στη κατασκευή κινητήρων πετρελαίου, καθώς μόνο φέτος κλείνει τα δέκα χρόνια παρουσίασης του πρώτου της  Ο νέος πετρελαιοκινητήρας έχει χωρητικότητα  1.600 κ.εκ. και η ιπποδύναμη του είναι 120 ίππους και η ροπή του φτάνει στο θεόρατο νούμερο των 300 Nm με τις εκπομπές CO2  να είναι μόλις 94 g/km, κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο. Μια πολύ πρόχειρη σύγκριση δείχνει ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα είναι άκρως ανταγωνιστικά και πραγματικά τα κορυφαία στη κατηγορία, με μόνο τον αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα του Volvo V40 να έχει την ίδια ιπποδύναμη αλλά να υστερεί σε ροπή αλλά και ο αυτός του Opel Astra να έχει παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά να προέρχονται από 1.700 κ.εκ. χωρητικότητα.

IMG_5814

Η Honda θα τοποθετήσει τον κινητήρα αυτό και στο Civic Tourer που είδαμε στη Γενεύη αλλά και στο νέο CRV μέσα στο 2013. Ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο βήμα ανάπτυξης νέων κινητήρων βενζίνης μικρού κυβισμού (κάτω από 1.000 κ.εκ.) με turbo, καθώς παρότι στην Ευρώπη η τάση για κινητήρες diesel έχει αυξηθεί και αντιπροσωπεύουν το 58% περίπου των νέων αυτοκινήτων της κατηγορίας C, όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μελλοντικά βλέπουν τη τάση να αναστρέφεται και θα στραφούν σε μικρούς βενζινοκίνητους.

O συγκεκριμένος κινητήρας έχει αναπτυχθεί και σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά προκειμένου να ικανοποιήσει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων και κατασκευάζεται στο εργοστάστιο της εταρίας στο Swindon της Αγγλίας, με τη ζήτηση του να είναι αρκετά αυξημένη και η νέα γραμμή παραγωγής του να κατασκευάζει περίπου 500 πετρελαιοκινητήρες την ημέρα.

SMALL_DIESEL_ENGINE_01_original TURBOCHARGER_02_original

Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του και κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων. Κύριος στόχος των μηχανικών της Honda ήταν η μείωση της μηχανικής τριβής σε επίπεδα βενζινοκινητήρα, που μεταφράζεται σε μειώμενες εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης αλλά και βελτίωση στην απόκριση του κινητήρα. Φοράει υπερτροφοδότη Garrett 4η γενιάς με σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) με τη μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar. Ακόμα, χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών (αντί πιεζοηλεκτρικών) μπεκ της Bosch που ψεκάζει με υψηλή πίεση 1800bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μίγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση. Οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν επίσης να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού, για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.

Τέλος, το πετρελαιοκίνητο μοντέλο εξοπλίζεται με ένα νέο ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης, με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο να έχει αρκετά ακριβές επιλογέα και κοντές σχέσεις που σε κάνουν να αισθάνεσαι πιο ενεργά την επιτάχυνση

IMG_5773

Στο δρόμο από τη πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι ουσιαστικά ένας καλός κινητήρας μεταμορφώνει συθέμελα ένα αυτοκίνητο. Από εκεί που με τον βενζίνης απλά μετακινόσουν, περνάς σε έναν κινητήρα που ανα πάσα ώρα και στιγμή και ανεξαρτήτου ταχύτητας δουλεύει για σένα με τη μεγάλη ροπή του, ξεκουράζοντας σε από τις αχρείαστες αλλαγές ταχυτήτων για τη πραγματοποίηση πχ. ενός προσπεράσματος. Το εύρος λειτουργίας του είναι σχετικά μικρό και θα έλεγα ότι από τις 2.000 που κορυφώνεται η ροπή μέχρι και τις 3.800 σ.α.λ. είναι όλο το ζουμί που έχει. Όχι ότι ξεφουσκώνει απότομα μετά αλλά μέσα σε αυτές τις στροφές μπορείς να κινηθείς και αρκετά γρήγορα αλλά και οικονομικά. Στις 1.000 στροφές κάτω από το peak της ροπής θα δείξει μια απροθυμία αλλά στις χαμηλές ταχύτητες δε θα ενοχλήσει. Από εκεί και πάνω πραγματικά υπάρχει ένα ευγενικό κλώτσημα από τον κινητήρα που σε κάνει να χαμογελάς.

Στην Αττική και Εθνική Οδό με το cruise control “κολλημένο” στα 130 χλμ/ώρα η κατανάλωση δε ξεπέρασε ποτέ τα 4.4 λίτρα/100 χλμ., ενώ με τις αλλαγές να γίνονται στις ιδανικές στροφές μέσα στη πόλη γράφει περίπου 5.1 λίτρα/100 χλμ. Οι επιδόσεις του είναι αρκετά καλές με τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση να έρχονται σε 10.2 δευτ. και την τελική να ανέρχεται στα 206 χλμ/ώρα και να επιτυγχάνεται χωρίς εξαιρετική δυσκολία. Γενικά, στα λίγα χιλιόμετρα που κάναμε, ο κινητήρας μου έδειξε ότι έχει όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται μια μικρομεσσαία οικογένεια και το αυτοκίνητο θα καλύψει όλες του τις ανάγκες, μιας και εκτός του ότι οι χώροι του είναι από τους καλύτερους, η βοήθεια των πίσω καθισμάτων τύπου Magic Seats, βοηθάει στην εύκολη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων, αλλά και με την οικονομία στη συντήρηση του.

 IMG_5786

Στο παρελθόν έχω εκφραστεί αρνητικά όσον αφορά του diesel κινητήρες, για πολλές από τις λειτουργίες του αλλά κυρίως από τον θόρυβο που κάνουν, τόσο προς το εξωτερικό περιβάλλον όσο και στο ότι περνάει στο εσωτερικό. Εδώ το αυτοκίνητο με σύμμαχο τη τεχνολογία έχει προσπαθήσει να εξαλείψει πολύ αυτό το αρνητικό στοιχείο. Το Civic έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις για περιορισμό των εισερχόμενων θορύβων στην καμπίνα κυρίως κατά την επιτάχυνση, στις αργές ταχύτητες και τις προσπεράσεις, καθώς όπως όλοι ξέρουμε ένα αθόρυβο αυτοκίνητο προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες, μειώνοντας την κόπωση του οδηγού και αποπνέοντας μία αίσθηση πολυτέλειας. Εστίασαν όχι μόνο στη μείωση του συνολικού επιπέδου θορύβων αλλά και στην ελαχιστοποίηση της αντίθεσης μεταξύ των διαφορετικών συχνοτήτων θορύβων που φτάνουν στα αυτιά του οδηγού λόγω διαφορετικής ποιότητας του οδοστρώματος, για παράδειγμα.

Ο τρόπος είναι το Active Noise Cancellation (ANC) που σχεδιάστηκε για δραστική μείωση των χαμηλόσυχνων θορύβων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με το σύστημα να λειτουργεί όποτε ο κινητήρας είναι ενεργός, ανεξάρτητα αν το ηχοσύστημα είναι ανοιχτό. Μικρόφωνα καταγράφουν τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων από το σύστημα κίνησης που εισέρχονται στην καμπίνα, και αποστέλλουν σήμα στη μονάδα ελέγχου του ANC. Η μονάδα ελέγχου αποκρίνεται αποστέλλοντας ένα ακριβές ηχητικό σήμα αντίστροφης φάσης στον ενισχυτή, που οδηγεί τα ηχεία στις πόρτες και το subwoofer στο πίσω ράφι. Επειδή το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να εξουδετερώνει τους χαμηλόσυχνους θορύβους, δεν κάνει χρήση των τουίτερ του ηχοσυστήματος και το αποτέλεσμα είναι το ANC τις συχνότητες κάτω των 100 hertz, να πετυχαίνει εντυπωσιακή μείωση 10 dB.

Τέλος, όσον αφορά τη τιμή ανακοινώθηκαν δυο πακέτα εξοπλισμού, το βασικό comfort με πολύ πλούσιο εξοπλισμό που με απόσυρση ανέρχεται στα €20.970 και περιλαμβάνει 8 αερόσακους,

 VSA (Vehicle Stability Assist),

 HSΑ (Hill Start Assit), εμπρός προσκέφαλα ελαχιστοποίησης τραυματισμού σε περίπτωση σύγκρουσης, επιλεκτικό ξεκλείδωμα θυρών, οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, δείκτη αλλαγής σχέσης ταχυτήτων, start/stop, αυτόματο κλιματισμό, cruise control με όριο ταχύτητας, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, υποδαπέδιο χώρο αποσκευών, φώτα LED, ηχοσύστημα με MO3 και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB και AUX και ζάντες 16 ιντσών. H πλουσιότερη sport έκδοση κοστίζει €22.570 και επιπλέον διαθέτει διζωνικό κλιματισμό, συναγερμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, πεντάλ αλουμινίου, ηλεκτρικά ανακλινόμενοι καθρέφτες, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής, υποβραχιόνιο στις πίσω θέσεις, 6 ηχεία, bluetooth, ζάντες 17 ιντσών και πίσω κάμερα στάθμευσης.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Έκδοση Sport 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.6-litre i-DTEC

Κυβισμός cc (cm³)

1597

Διάμετρος x Διαδρομή mm

76.0×88

Σχέση συμπίεσης

16.0

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
M/T Τύπος συμπλέκτη

Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς

Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

Μονού ξηρού δίσκου με ελατήριο επαναφοράς

Σχέσεις 1η

3.642

2η

1.884

3η

1.179

4η

0.869

0.705

6η

0.592

όπισθεν

3.673

Τελική σχέση μετάδοσης

3.571

ΒΑΡΟΣ
Βάρος αμαξώματος M/T kg

1310-1428

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μεγ. Ιπποδύναμη kW/rpm

88kW/4000rpm

Μέγ. Ροπή Nm/rpm

300Nm/2000rpm

Μεγ. ταχύτητα M/T km/h

203 (206)

Επιτάχυνση M/T secs. 0 → 100 km/h

10.5 (10.2)

0 → 400m

17.6 (17.4)

60 – 100 km/h in 4th

7.7 (7.6)

Κατανάλωση Καυσίμου Μ/T Κύκλος πόλης

4.0

Νέα μέθοδος Κύκλος Εκτός πόλης

3.3

93/116/EC Μικτός κύκλος

3.6

CO2

94