001-ford-15l-engine

Η Ford ανακοίνωσε και επίσημα τον 1.500αρη EcoBoost, ο οποίος ωστόσο δεν είναι τρικύλινδρος, όπως αρχικά είχε ακουστεί, αλλά τετρακύλινδρος. Ο κινητήρας θα πρωτοτοποθετηθεί στο Mondeo και θα κάνει ντεμπούτο στην έκθεση της Σανγκάη. Στη συνέχεια, θα χρησιμοποιηθεί στο Fusion στη Β. Αμερική φέτος, και μέσα στο 2014 στο νέο Mondeo στην Ευρώπη.

Παράλληλα η Ford ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τη παραγωγή των EcoBoost κινητήρων της, έτσι ώστε να κατασκευάζονται 1,6 εκατ. κινητήρες ετησίως. Μέχρι το τέλος του 2013, έξι εργοστάσια σε Ευρώπη, Ασία και Β. Αμερική θα κατασκευάζουν κινητήρες EcoBoost, τριπλάσιος αριθμός από το 2010.

Η παραγωγή του τετρακύλινδρου 1.5 EcoBoost – του πέμπτου μέλους της οικογένειας EcoBoost – θα ξεκινήσει στις εγκαταστάσεις της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, μέσα στον Απρίλιο. Μελλοντικά θα ανακοινωθούν και άλλα εργοστάσια παραγωγής. Ο νέος κινητήρας θα λανσαριστεί πρώτα στην Κίνα με το νέο Ford Mondeo, κάνοντας δημόσιο ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2013, μέσα στον Απρίλιο.

Βασικοί συντελεστές στην επιθετική στρατηγική μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων της Ford, οι τεχνολογίες EcoBoost επιτρέπουν βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου και στις εκπομπές CO2  μέχρι 20%. Ο κινητήρας 1.5 L υιοθετεί τα στοιχεία της φιλοσοφίας EcoBoost – υπερσυμπίεση, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων – και έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ακόμα πιο αποδοτικός και να προσφέρει υψηλά επίπεδα πολιτισμένης, αθόρυβης λειτουργίας και επιδόσεων.

Επιπλέον, το νεότερο μέλος της οικογένειας EcoBoost θα παίξει στρατηγικό ρόλο για τη Ford σε παγκόσμιες αγορές που ισχύουν φορολογικές ελαφρύνσεις για οχήματα με κινητήρες 1500 κυβ. εκατ. ή μικρότερους.

Ο νέος twin-cam 1.5 EcoBoost με αλουμινένιο μπλοκ θα περιλαμβάνει καινοτομίες που λανσαρίστηκαν στον 1.0 EcoBoost, συμπεριλαμβανομένης μιας ενσωματωμένης πολλαπλής εξαγωγής. Υπολογίζεται ότι ο νέος κινητήρας θα προσφέρει παρόμοια ιπποδύναμη και ροπή με τον σημερινό 1.6 EcoBoost της Ford, και παράλληλα βελτιωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Ο 1.5 EcoBoost είναι ο πρώτος κινητήρας της Ford που ενσωματώνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη στην αντλία νερού (κίνηση μέσω ιμάντα) για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης με μείωση του χρόνου προθέρμανσης. Με την προσθήκη ενός υγρόψυκτου εναλλάκτη αέρα (intercooler)  επιτυγχάνεται πιο αποδοτική τροφοδοσία αέρα εισαγωγής. Ο Joe Bakaj, αντιπρόεδρος της Ford Powertrain Engineering δήλωσε:

Η τεχνολογία Ford EcoBoost έχει αλλάξει την επικρατούσα άποψη για τους βενζινοκινητήρες και τυχαίνει της υψηλής αποδοχής των πελατών. Ο νέος κινητήρας 1.5 L δίνει νέα διάσταση στη φιλοσοφία EcoBoost σε ό,τι αφορά την απόδοση καυσίμου και, σε μερικές αγορές, τις φορολογικές ελαφρύνσεις.

Η Ford έχει πουλήσει πάνω από 600.000 οχήματα με κινητήρες EcoBoost από το 2009 που λανσαρίστηκε η σειρά με τον 3.5 V6 EcoBoost. Η Ford πρόσθεσε τον 2.0 EcoBoost το 2010. Ο 1.6 EcoBoost ακολούθησε το 2011, ενώ πέρσι λανσαρίστηκε ο 1.0 EcoBoost, που ονομάστηκε ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ για το 2012. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, σχεδόν το 80% των παγκόσμιων προϊόντων της εταιρίας θα διατίθενται με τεχνολογία EcoBoost.

[Πηγή: Ford]

Δελτίο Τύπου

Η Ford Λανσάρει το Νέο Αποδοτικό Κινητήρα 1.5 EcoBoost, Αύξηση της Παγκόσμιας Παραγωγικής Δυναμικότητας EcoBoost

  • Η Ford ανακοίνωσε το νέο αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost επεκτείνοντας την επιτυχημένη οικογένεια EcoBoost, ώστε να καλύψει την παγκόσμια ζήτηση για 4-κύλινδρους EcoBoost
  • Η Ford μπορεί να κατασκευάζει 1,6 εκατομμύρια κινητήρες EcoBoost το χρόνο, έχοντας τριπλασιάσει τα εργοστάσια παραγωγής EcoBoost σε Ευρώπη, Ασία και Β. Αμερική στο διάστημα 2010-2013
  • Ο 1.5 EcoBoost υιοθετεί στοιχεία EcoBoost όπως υπερτροφοδότη, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, πετυχαίνοντας την ισχύ ενός μεγαλύτερου κινητήρα με την οικονομία στην κατανάλωση ενός μικρότερου
  • Ο πέμπτος EcoBoost της Ford προσφέρει νέες καινοτομίες και σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές σε παγκόσμιες αγορές όπου ισχύουν φορολογικές ελαφρύνσεις για οχήματα με κινητήρες 1.500 κυβ. εκατ. ή μικρότερους

ΚΟΛΩΝΙΑ, 12 Απριλίου, 2013 – Η Ford Motor Company ανακοίνωσε ότι ένας νέος βενζινοκινητήρας 1.5 EcoBoost θα πλαισιώσει τη γκάμα αποδοτικών, καινοτόμων κινητήρων της. Η μονάδα των 1.500 κυβ. εκατ. είναι μία στρατηγική προσθήκη της Ford με σκοπό να ικανοποιήσει την ισχυρή ζήτηση για τους τετρακύλινδρους EcoBoost.

Με το λανσάρισμα του νέου αποδοτικού κινητήρα της, η Ford έχει τώρα τη δυνατότητα να κατασκευάζει ετησίως 1,6 εκατομμύρια μονάδες EcoBoost. Μέχρι το τέλος του 2013, έξι εργοστάσια σε Ευρώπη, Ασία και Β. Αμερική θα κατασκευάζουν κινητήρες EcoBoost, τριπλάσιος αριθμός από το 2010.

Η παραγωγή του τετρακύλινδρου 1.5 EcoBoost – του πέμπτου μέλους της οικογένειας EcoBoost – θα ξεκινήσει αρχικά στις κορυφαίας ποιότητας εγκαταστάσεις της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, μέσα στον Απρίλιο. Μελλοντικά θα ανακοινωθούν και άλλα εργοστάσια παραγωγής. Ο νέος κινητήρας θα λανσαριστεί πρώτα στην Κίνα με το νέο Ford Mondeo, κάνοντας δημόσιο ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2013, μέσα στον Απρίλιο. Στη συνέχεια, θα χρησιμοποιηθεί στο Fusion sedan στη Β. Αμερική φέτος, και αργότερα στο νέο Mondeo στην Ευρώπη.

Βασικοί συντελεστές στην επιθετική στρατηγική μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων της Ford, οι τεχνολογίες EcoBoost επιτρέπουν βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου και στις εκπομπές CO2  μέχρι 20%. Ο κινητήρας 1.5 L υιοθετεί τα στοιχεία της φιλοσοφίας EcoBoost – υπερσυμπίεση, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων – και έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ακόμα πιο αποδοτικός και να προσφέρει υψηλά επίπεδα πολιτισμένης, αθόρυβης λειτουργίας και επιδόσεων.

Επιπλέον, το νεότερο μέλος της οικογένειας EcoBoost θα παίξει στρατηγικό ρόλο για τη Ford σε παγκόσμιες αγορές που ισχύουν φορολογικές ελαφρύνσεις για οχήματα με κινητήρες 1500 κυβ. εκατ. ή μικρότερους.

Ο νέος twin-cam 1.5 EcoBoost με αλουμινένιο μπλοκ θα περιλαμβάνει καινοτομίες που λανσαρίστηκαν στον βραβευμένο 1.0 EcoBoost, συμπεριλαμβανομένης μιας ενσωματωμένης πολλαπλής εξαγωγής. Υπολογίζεται ότι ο νέος κινητήρας θα προσφέρει παρόμοια ιπποδύναμη και ροπή με τον σημερινό 1.6 EcoBoost της Ford, και παράλληλα βελτιωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Ο 1.5 EcoBoost είναι ο πρώτος κινητήρας της Ford που ενσωματώνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη στην αντλία νερού (κίνηση μέσω ιμάντα) για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης με μείωση του χρόνου προθέρμανσης. Με την προσθήκη ενός υγρόψυκτου εναλλάκτη αέρα (intercooler)  επιτυγχάνεται πιο αποδοτική τροφοδοσία αέρα εισαγωγής.

«Η τεχνολογία Ford EcoBoost έχει αλλάξει την επικρατούσα άποψη για τους βενζινοκινητήρες και τυχαίνει της υψηλής αποδοχής των πελατών» δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Powertrain Engineering, Ford Motor Company. «Ο νέος κινητήρας 1.5 L δίνει νέα διάσταση στη φιλοσοφία EcoBoost σε ό,τι αφορά την απόδοση καυσίμου και, σε μερικές αγορές, τις φορολογικές ελαφρύνσεις».

Η Ford έχει πουλήσει πάνω από 600.000 οχήματα με κινητήρες EcoBoost από το 2009 που λανσαρίστηκε η σειρά με τον 3.5 V6 EcoBoost. Η Ford πρόσθεσε τον 2.0 EcoBoost το 2010. Ο 1.6 EcoBoost ακολούθησε το 2011, ενώ πέρσι λανσαρίστηκε ο 1.0 EcoBoost, που ονομάστηκε ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ για το 2012.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς, σχεδόν το 80% των παγκόσμιων προϊόντων της εταιρίας θα διατίθενται με τεχνολογία EcoBoost.