automoviles

Για ακόμη μια φορά, οι 300 προσπαθώντας να κλείσουν “τρύπες” βρήκαν την εύκολη λύση. Ποια είναι αυτή; Φυσικά η φορολόγηση των ΙΧ αυτοκινήτων, αφού μέσα σε 3 χρόνια μνημονίου, έχουν κάνει 25 (είκοσι πέντε!) αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ. Και σαν να μην έφταναν αυτές οι αλλαγές, πλέον το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει και 26η αλλαγή, έτσι ώστε η φορολόγηση των αυτοκινήτων να γίνεται όχι με κριτήριο τον κυβισμό όπως ισχύει σήμερα, αλλά με κριτήριο την εργοστασιακή αξία.

Θυμάσαι άραγε όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει από το 2009 στη φορολόγηση των ΙΧ; Πάμε να τις θυμηθούμε παρέα:

2009

  • Το 2009, επιβάλλεται ο ειδικός ετήσιος φόρος στα ΙΧ άνω των 1929 κυβικών και φέρνει επιβαρύνσεις από 150-650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό
  • Το ίδιο έτος καταργείται η έκπτωση 50% επί του τέλους ταξινόμησης
  • Επίσης αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας τα οποία εξαρτώνται πλέον από τους ρύπους. Έτσι, δημιουργούνται οχήματα δύο ταχυτήτων: αυτά που κυκλοφόρησαν πριν τον Νοέμβριο του 2010 και αυτά που κυκλοφόρησαν μετά τον Νοέμβριο του 2010.
  • Τον Ιούνιο του 2009 αυξάνεται για πρώτη φορά ο ειδικός φόρος στις βενζίνες (από τα 359 στα 410 ευρώ ανά 1.000 λίτρα)
  • Τον Σεπτέμβριο εξαγγέλλεται το μέτρο της απόσυρσης
  • Τον Νοέμβριο αλλάζει η κυβέρνηση και ανακοινώνει αύξηση τελών κυκλοφορίας
  • Τον ίδιο μήνα διακόπτεται και η απόσυρση

2010

  • Φεβρουάριο του 2010 αυξάνεται για 2η φορά ο ειδικός φόρος στα καύσιμα από τα 410 στα 530 ευρώ ανά 1.000 λίτρα
  • Τον Μάρτιο αυξάνεται ο ΦΠΑ από το 19% στο 21% επηρεάζοντας τις τιμές των καυσίμων αλλά και το κόστος απόκτησης αυτοκινήτων
  • Επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στην απόκτηση καινούργιων ΙΧ
  • Νέα (3η) αύξηση του ειδικού φόρου στις βενζίνες από τα 530 στα 610 ευρώ ανά 1.000 λίτρα
  • Επανέρχονται τα τεκμήρια διαβίωσης. Η κατοχή ενός 2.00 κ.εκ αυτοκινήτου ισοδυναμεί με (θεωρητικό) εισόδημα 5.400 ευρώ.
  • Επιβάλλεται φόρος εισοδήματος για τη χρήση εταιρικού αυτοκινήτου
  • Ψαλιδίζεται η έκπτωση φόρου για τη μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων (leasing)
  • Τον Μάιο του 2010, αυξάνεται για 2η φορά ο ΦΠΑ στο 23% (από 21%)
  • 4η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης ανεβάζει το ποσό από τα 610 στα 670 ευρώ ανά 1.000 λίτρα
  • Αυξάνεται για 2η φορά ο φόρος πολυτελείας στα ΙΧ
  • Τον Σεπτέμβριο, αυξάνονται για ακόμη μια φορά, τα τέλη κυκλοφορίας και ενσωματώνεται σε αυτά ο ειδικός φόρος για τα ΙΧ με κινητήρα άνω των 1929 ευρώ. Το κόστος για ένα παλαιό ΙΧ με μεγάλο κινητήρα εκτοξεύεται ακόμη και στα 1180 ευρώ στέλνοντας πολύ κόσμο στην ουρά για κατάθεση πινακίδων
  • Επανέρχεται η απόσυρση
  • Τροποποιείται ο φόρος πολυτελείας

2011

  • Τον Ιούλιο του 2011 διπλασιάζονται τα τεκμήρια διαβίωσης. Ένα 2.00 κ.εκ αυτοκίνητο προϋποθέτει εισόδημα τουλάχιστον 8.800 ευρώ.
  • Επιβάλλεται και νέα αύξηση 10% στα τέλη κυκλοφορίας
  • Θεσπίζεται ακόμη μια έκτακτη εισφορά στα ΙΧ με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών. Αντιστοιχεί στο 5% του τεκμηρίου διαβίωσης

2013

  • Τον Ιανουάριο του 2013 μονιμοποιείται η έκτακτη εισφορά στα ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών. Αντιστοιχεί στο 5-10% του τεκμηρίου. Η επιβάρυνση ξεπερνάει τα 2500 ευρώ για ΙΧ με κινητήρα άνω των 3500 κυβικών.
  • Θεσπίζονται πρόστιμα 250-500 ευρώ για τα ΙΧ που συλλαμβάνονται και κυκλοφορούν ανασφάλιστα.

Τι θα αλλάξει με τον υπολογισμό του φόρου βάσει εργοστασιακής αξίας; Κατά κύριο λόγο το κόστος απόκτησης του αυτοκινήτου το οποίο θα γίνει ασφαλώς υψηλότερο για ΙΧ με μικρό κινητήρα και εκατοντάδες άλογα. Το αν θα καταφέρει η κυβέρνηση να υλοποιήσει το μέτρο, θα φανεί στην πράξη.

[Πηγή: ΑΜΕ-ΜΠΕ]