GM Hy-Wire Concept (1)

Πριν από 11 χρόνια, το 2002, πριν τη μεγάλη πτώχευση της, η General Motors προσπάθησε με ένα πρωτότυπο να μας δείξει πως έβλεπε θετικά την ιδέα ενός αυτοκινήτου υδρογόνου.

Έτσι τον Ιανουάριο του 2002 στην έκθεση του Detroit παρουσίασε το Hy-Wire Concept, το όραμα της για την κατασκευή αρθρωτών αυτοκινήτων, αλλά σε μια αρκετά ακραία μορφή. Είχε απόσταση από το το έδαφος 28 εκατοστά και στο κάτω μέρος του πατώματος διέθετε τρεις δεξαμενές υδρογόνου 350 bar και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης από 94 kW – 128 ίππων (συνεχόμενα) έως 129 kW – 175 ίππων (για μικρό χρονικό διάστημα).

Ωστόσο εξοπλιζόταν με ένα drive-by-wire σύστημα, πράγμα που σημαίνει πως το αυτοκίνητο ελεγχόταν ηλεκτρονικά. Μάλιστα η GM πίστευε πως το μοντέλο θα μπορούσε να περάσει στη παραγωγή κάποια στιγμή το 2010, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ.

GM Hy-Wire Concept (13)

Η GM συνειδητοποίησε ότι οι κάμερες και οθόνες θα μπορούσαν να προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση από τους συμβατικούς καθρέπτες, και έτσι έκανε ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας πολλές κάμερες και οθόνες πάνω στο πρωτότυπο.

Ζυγίζει 1.814 κιλά και είχε τελική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα. Μάλιστα η κολόνα του τιμονιού μπορούσε να πάει είτε δεξιά είτε αριστερά, κάνοντας έτσι το αυτοκίνητο οδηγήσιμο και από τις δύο μπροστά θέσεις.