Dänen endgültig für Ostsee-Tunnel nach Deutschland

H Κίνα ανακοίνωσε πως θα δημιουργήσει τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο, η οποία θα ενώσει τις πόλεις Νταλιάν και Γιαντάι. Σήμερα για να πάει κάποιος από τη μια πόλη στην άλλη με το αυτοκίνητό του, χρειάζεται 15-17 ώρες οδικώς και 8 ώρες με το πλοίο. Ωστόσο σε μερικά χρόνια από σήμερα, αν όλα πάνε καλά, κάποιος θα χρειάζεται μόλις 2 με 2,5 ώρες με το αυτοκίνητό του να πάει από τη μία πόλη στην άλλη, ενώ με το τρένο υπερταχείας, θα χρειάζεται μόλις 40 λεπτά.

undersea tunnel 2

Το κράτος της Κίνας θα επενδύσει 260 δισεκατομμύρια γουάν (€32 δις) έτσι ώστε να ενώσει τις ανατολικές με τις βορειοανατολικές περιοχές της χώρας, μειώνοντας την απόσταση κατά σχεδόν 1.000 χλμ. Το σχέδιο αυτό είναι πολύ παλιό, με τη τωρινή ηγεσία της Κίνας να το κάνει πραγματικότητα.

Η σήραγγα θα ξεκινάει από το λιμάνι της πόλης Νταλιάν στην βορειοανατολική επαρχία Λιαονίνγκ και θα καταλήγει στην πόλη Γιαντάι στην ανατολική Σαντόνγκ. Μπορεί επίσημο χρονοδιάγραμμα να μην έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά η ιδέα υπήρχε στο μυαλό των Κινέζων από το 1997, όπου τότε πίστευαν πως τα έργα της, θα είχαν ολοκληρωθεί έως το 2010 με κόστος κόστος 10 δισ. δολάρια

Είκοσι χρόνια αργότερα, το φιλόδοξο σχέδιο παραμένει ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού, με τους αναλυτές της αγοράς να αναφέρουν πως το κόστος για την κατασκευή της σήραγγας θα μπορούσε να αποσβεστεί σε διάστημα 12 ετών, αφού έχει εκτιμηθεί πως τα ετήσια έσοδα από την λειτουργία της σήραγγας θα ανέρχονται σε περίπου 20 δισεκατομμύρια γουάν (€250 εκατ).

Σήμερα, η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου βρίσκεται στην Ιαπωνία -η σήραγγα Σεϊκάν, μήκους 54 χιλιομέτρων, που συνδέει τις νήσους Χονσού και Χοκάιντο και παραδόθηκε το 1988 ύστερα από δύο δεκαετίες κατασκευής. Ξεπερνά κατά τρία περίπου χιλιόμετρα τη σήραγγα της Μάγχης, η οποία συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία και έχει μήκος περίπου 51 χιλιομέτρων.

[Πηγή: Dailymail]