Η Seat γιορτάζει την 40η επέτειο από το τέλος παραγωγής του Seat 600

Σχετικά άρθρα

SEAT-600-SEAT-Mii

40 χρόνια πριν, η Seat κατασκεύασε το τελευταίο 600 στο Zona Franca εργοστάσιο της στην Βαρκελώνη. Το Seat 600 ήταν ένα αυτοκίνητο ορόσημο για την Ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία το οποίο σηματοδότησε μία κρίσιμη καμπή της Ισπανικής κοινωνίας, δεδομένου ότι υπερασπίστηκε την έναρξη του θεσμού της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. Το Seat 600 έγραψε τη δική του ιστορία στην Ισπανία, όπου το 1970, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα ήταν SEAT 600. Με σχεδόν 800.000 μονάδες Seat 600, να έχουν κατασκευαστεί έως τις 31 Ιουλίου 1973, η ισπανική μάρκα γιορτάζει την 40η επέτειο αυτού του σημαντικού ορόσημου.

Πρόγονος του Seat Mii, το Seat 600 είναι το μοντέλο που συνέβαλε στην εκκίνηση της αυτοκίνησης στην Ισπανία, κατά την διάρκεια των ετών της αργής ανάκαμψης μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει μπει τόσο βαθιά στο υποσυνείδητο των Ισπανών, τόσο ως μνήμη όσο και ως υπενθύμιση των τότε δύσκολων συνθηκών. Όπως οι παλαιότερες γενιές θυμούνται ακόμα, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο οι γονείς τους δίδαξαν πώς να οδηγούν. Τότε κόστιζε 63.000 πεσέτες το οποίο σήμερα αντιστοιχεί σε μόλις €378,54, δείχνοντας μας το πόσο πολύ έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε.

Αρχικά το Seat 600 ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633 κυβικών με 18-20 ίππων, απόδοση που παρέμεινε στην παραγωγή για έξι χρόνια. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε αργότερα σε 767 κυβικά με αύξηση απόδοσης στους 25 ίππους και αργότερα στους 28 ίππους στις εκδόσεις D, E και L-Especial, που κατασκευάστηκαν για τα υπόλοιπα δέκα χρόνια ζωής του 600.

Το 600 είχε τελική ταχύτητα 115 χλμ/ώρα καιι κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δευτερόλεπτa. Είχε κατανάλωση καυσίμου 10 λίτρα/100 χλμ αστικής οδήγησης και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461 χλμ.

[Πηγή: Seat]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

SEAT 600 – ο πρωτοπόρος της Ισπανικής αυτοκίνηση­ς

Στις 31 Ιουλίου 1973 κατασκευάστηκε η τελευταία μονάδα του θρυλικού μοντέλου

SEAT 600 – ο πρωτοπόρος της Ισπανικής αυτοκίνησης

/ Ένα αυτοκίνητο που έγραψε οδηγική ιστορία στην Ισπανία
/ Η άφιξη του το 1957 αποτέλεσε κοινωνικό φαινόμενο
/ Με παρατσούκλι «μικρή μπάλα», κόστιζε περίπου 63.000 πεσέτες
/ Ήταν επίσης διαθέσιμο και σε τετράθυρη έκδοση σαν SEAT 800
/ Κατασκευαζόταν μέχρι το 1973, με συνολική παραγωγή περίπου 800.000 αυτοκίνητα

Πριν από 40 ακριβώς χρόνια, στις 31 Ιουλίου 1973, το τελευταίο SEAT 600 πέρασε από την γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της SEAT, στη Zona Franca στην Βαρκελώνη. Ήταν ένα αυτοκίνητο που σηματοδότησε μία κρίσιμη καμπή της Ισπανικής κοινωνίας, δεδομένου ότι υπερασπίστηκε την έναρξη του θεσμού της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. Στις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες έχουν συντελεστεί σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και στις μέρες μας η ισπανικής μάρκας αντιπροσωπεύεται με τον καλύτερο τρόπο στην compact κατηγορία με το SEAT Mii.

To SEAT 600 είναι το μοντέλο που συνέβαλε στην εκκίνηση της αυτοκίνησης στην Ισπανία, κατά την διάρκεια των ετών της αργής ανάκαμψης μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει μπει τόσο βαθιά στο υποσυνείδητο των Ισπανών, τόσο ως μνήμη όσο και ως υπενθύμιση των τότε δύσκολων συνθηκών. Όπως οι παλαιότερες γενιές θυμούνται ακόμα, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο οι γονείς τους δίδαξαν πώς να οδηγούν.

Τιμή 63.000 πεσέτες

Αναρίθμητες οικογένειες της εργατικής τάξης με το SEAT 600 έκαναν το όνειρο της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου αληθινό. Προσφερόταν στην τιμή των 63.000 πεσέτων περίπου ή 378,54 € στο σημερινό νόμισμα. Αυτό είναι ένα άλλο σαφές παράδειγμα του πόσο πολύ τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Έως 28hp απόδοση

Αρχικά το SEAT 600 ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633 κυβικών με 18-20hp απόδοση, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή για έξι χρόνια. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε αργότερα σε 767 κυβικά με αύξηση απόδοσης στους 25hp και αργότερα στους 28hp στις εκδόσεις D, E και L-Especial, που κατασκευάστηκαν για τα υπόλοιπα δέκα χρόνια ζωής του 600.

Επίπεδα απόδοσης σε αρμονία με την εποχή

Το 600 είχε τελική ταχύτητα 115 km/h και κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δευτερόλεπτα, στοιχεία αξιοσημείωτα αν αναλογιστεί κανείς πως ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα απόδοσης 28hp. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου ήταν 10 λίτρα για κάθε 100km αστικής οδήγησης και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461km.

Θα ήταν μάταιο να μην συγκρίνουμε αυτά τα στοιχεία με τα τωρινά αυτοκίνητα και συγκεκριμένα με το SEAT Mii, με τελική ταχύτητα 172km/h και το χιλιόμετρο από στάση σε 35,4 δευτερόλεπτα (10,1΄΄ λιγότερα). Οι επιδόσεις αυτές προέρχονται από έναν σύγχρονο κινητήρα 999 κυβικών με απόδοση 60hp ή 75hp. Επιπλέον το Mii καταναλώνει 5,1 λίτρα για κάθε 100km αστικής οδήγησης (49% λιγότερο) και μόλις 3,7 λίτρα εκτός (43% λιγότερο), με αυτονομία 945km.
Μια άλλη σημαντική διαφορά είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών. Το 600 είχε μόνο 68,5lt χώρο αποσκευών, ενώ το Mii συγκριτικά προσφέρει σχεδόν 3,5 φορές περισσότερο όγκο, με 238lt. Ο καθένας θυμάται το 600 να φορτώνεται πλήρως στα οικογενειακά ταξίδια, με την εικόνα των αποσκευών δεμένων πάνω στην σχάρα οροφής.

Η σημασία των αστικών οχημάτων για την SEAT

Σε όλη την ιστορία της, η SEAT έχει παρουσιάσει μια μεγάλη ποικιλία από μικρά αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων το 600, το 133, το Panda, το Marbella, το Arosa και τέλος το Mii.

Όλα με την σειρά τους ανταποκρίθηκαν πλήρως στις απαιτήσεις της αυτοκίνησης, τόσο για αστική όσο και για μη αστική χρήση. Παραμένει όμως χωρίς αμφιβολία πως το 600 δεν είναι μόνο το σημείο εκκίνησης αυτής της εξέλιξης, αλλά το μοντέλο εκείνο που έβαλε την Ισπανία στους τροχούς και καθιέρωσε την ιδιοκτησία αυτοκινήτου στην ισπανική κοινωνία. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως το 1970 στην Ισπανία, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα ήταν SEAT 600.
Με σχεδόν 800.000 μονάδες SEAT 600, κατασκευασμένα μέχρι τις 31 Ιουλίου 1973, ακριβώς πριν από 40 χρόνια, η ισπανική μάρκα γιορτάζει την 40η επέτειο αυτού του σημαντικού ορόσημου.

Η SEAT είναι η μοναδική εταιρεία στον κλάδο της με δυνατότητες πλήρους φάσματος δραστηριοτήτων για σχεδιασμό, ανάπτυξη, κατασκευή και εμπορία αυτοκινήτων στην Ισπανία. Είναι μέλος του Ομίλου Volkswagen και έχει την έδρα της στο Martorell (Βαρκελώνη), ενώ εξάγει το 83% της παραγωγής της και είναι παρούσα σε 77 χώρες. Το 2012 ο κύκλος εργασιών της SEAT ανήλθε σε περισσότερα από 6,0 δισ. ευρώ με συνολικές πωλήσεις 321.000 οχημάτων.

Στο SEAT Group εργάζονται περισσότεροι από 14.000 επαγγελματίες στα τρία κέντρα παραγωγής, στη Βαρκελώνη – Zona Franca, στο El Prat de Llobregat και στο Martorell όπου κατασκευάζονται τα ιδιαίτερα επιτυχημένα Ibiza και Leon, μεταξύ των άλλων μοντέλων της μάρκας. Επιπρόσθετα, η εταιρεία παράγει το Alhambra στην Palmela (Πορτογαλία), το Mii στην Bratislava (Σλοβακία) και το νέο Toledo στη Mladá Boleslav (Τσεχία) σε εργοστάσια του Volkswagen Group.

Η Ισπανική πολυεθνική διαθέτει επίσης ένα Τεχνικό Κέντρο, απασχολώντας περισσότερους από 900 μηχανικούς, των οποίων ο στόχος είναι να αποτελούν την κινητήρια δύναμη πίσω από την καινοτομία για τον νούμερο ένα βιομηχανικό επενδυτή στο R&D στην Ισπανία. Στα πλαίσια της δέσμευσης για την προστασία του περιβάλλοντος, η SEAT αναλαμβάνει να στηρίζει την κύρια δραστηριότητα της στα βασικά κριτήρια της αειφορίας, δηλαδή την μείωση των εκπομπών CO2, την ενεργειακή απόδοση καθώς και την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση των χρησιμοποιούμενων πόρων.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα