MINI Vision concept (1)

UKL1 platform

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασιστεί η επόμενη γενιά του Mini θα χρησιμοποιηθεί σε 15 νέα μοντέλα, μεταξύ των οποίων και 6 Mini τουλάχιστον. Η πλατφόρμα αυτή, συνιστά μία τεράστια αλλά και αναγκαία αν θέλει να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, επένδυση για την BMW που υπολογίζει πως θα κατασκευάζει περίπου 900.000 οχήματα ετησίως πάνω σε αυτήν. Παρά το γεγονός πως το Mini θα μοιράζεται αυτή την πλατφόρμα με όλα αυτά τα μοντέλα που προείπα, ο υπεύθυνος σχεδιασμού του Group BMW υποστηρίζει πως θα υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στον τρόπο με τον οποίο στρίβει το νέο Mini.

MINI Cooper 2014 Spy Photos (1)

Κατασκευή

Η UKL1 πλατφόρμα κατασκευάζεται κατά κύριο λόγο από ατσάλι. Επίσης, θα χρησιμοποιείται αλουμίνιο αλλά και ατσάλι υψηλής αντοχής σε συγκεκριμένα σημεία του chassis για να αυξηθεί η ακαμψία. Το μεγάλο ερωτηματικό το οποίο κανένας δεν έχει κάνει τον κόπο να μας απαντήσει είναι τι θα γίνει με το βάρος του νέου Mini. Θα είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο ή βαρύτερο; Μόνο και μόνο το γεγονός πως δεν έχουμε σαφή απάντηση είναι λίγο ύποπτο

Εκδόσεις

Η τρίτη γενιά του «νέου Mini» θα ξεκινήσει με ένα τρίθυρο hatch με κωδικό F56 ενώ θα ακολουθήσει και το πεντάθυρο hatch λίγο αργότερα –F55-. Το 2015 θα παρουσιαστεί εκτός συγκλονιστικού απροόπτου το Mini Cabriolet –F57- καθώς και το Clubman –F54-. Στα σχέδια υπάρχει προγραμματισμός και για το Countryman –F60- και για το Paceman –F61- αλλά προς το παρόν δεν γνωρίζουμε όχι ημερομηνία, ούτε καν χρονιά δεν γνωρίζουμε. Αν παρατηρήσατε τους κωδικούς, θα είδατε πως λείπουν τα F58 και F59. Υπάρχουν εικασίες σύμφωνα με τις οποίες μετά το 2016, θα παρουσιαστεί ένα roadster αλά Mazda MX-5 αλλά και ένα MPV τα οποία θα πάρουν αυτούς τους κωδικούς, αλλά θα δούμε μέχρι τότε.

Σχεδιασμός

Μόλις έναν μήνα μετά τις πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες του νέου Mini, η BMW απάντησε έξυπνα με το Vision Concept. Το εμπρός μέρος του Concept, λογικά θα μοιάζει πολύ στο Mini παραγωγής με το LED στεφάνι στα εμπρός φωτιστικά σώματα να είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του. Γενικά, το σχέδιο περιμένουμε να έχει αρκετές καμπύλες ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα θα είναι μεγαλύτερα από αυτά του τωρινού Countryman αλλά μικρότερα από αυτά του Concept

Αεροδυναμική

Αν για κάτι είμαστε σίγουροι, είναι πως με δεδομένους τους περιορισμούς του κλασικού σχήματος του Mini, το νέο μοντέλο θα είναι το πλέον αεροδυναμικό στην ιστορία του μοντέλου. Αυτό προφανώς θα έχει αντίκτυπο στην άνεση και την ποιότητα κύλισης αλλά και στην οικονομία…

Εσωτερικό

Το εσωτερικό του Mini θα διατηρεί τον κλασικό σχεδιασμό αλλά η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του θα είναι παραπάνω από εμφανής. Πολλαπλά displays, με αυτά που αφορούν τον οδηγό να είναι στο οπτικό του πεδίο και στρόγγυλα αναλογικά οργανάκια πίσω από το τιμόνι. Στο κέντρο της κονσόλας, θα υπάρχει λογικά κάποιου είδους οθόνη που θα χρησιμοποιείται για τον πλοηγό και την προβολή διάφορων πληροφοριών. Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Mini θα προσφέρει και heads up display.

mini cooper 2014 (3)

Βοηθητικά συστήματα

Στο «οπλοστάσιο» της μαμάς BMW υπάρχουν ένα σωρό βοηθητικά συστήματα από τα οποία οι μηχανικοί μπορούν να διαλέξουν. Τα LED αυτό-ρυθμιζόμενα φώτα, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας είναι μόλις κάποια από αυτά.

Κινητήρες

Πηγή εντός της Mini αναφέρει πως για το νέο Mini η προσφερόμενη γκάμα κινητήρων, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, θα είναι εντελώς καινούρια. Στο κέντρο αυτής της γκάμας, ο «αρθρωτός» τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος του 1,5 λίτρου με απόδοση που θα κυμαίνεται από 120 έως 190 άλογα ενώ οι γρήγορες εκδόσεις θα διαθέτουν την τετρακύλινδρη εκδοχή του με απόδοση 200 έως 280 ίππων.

Όχι υβριδική/ηλεκτροκίνητη έκδοση

Παρά τις προόδους που σημειώνει η τεχνολογία και τις τάσεις της μόδας όπως αυτές διαμορφώνονται με τέτοιου είδους powertrains να προσφέρονται σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, το Mini δεν θα διαθέτει υβριδική ή ηλεκτροκίνητη έκδοση. Προφανώς έχει να κάνει με την i σειρά της BMW και το γεγονός πως η μητρική εταιρία δεν θέλει διάσπαση των πελατών. Θέλει να κρατήσει την i σειρά αμιγώς ηλεκτρική και χωρίς ανταγωνιστή τουλάχιστον εντός του Group.

Μεταδόσεις

Οι περισσότερες εκδόσεις του νέου Mini θα διαθέτουν το κλασικό εξατάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όμως αναμένεται να υπάρχει σε μερικές από αυτές ως επιλογή το αυτόματο οκτατάχυτο με μετατροπέα ροπής που βρίσκουμε σε άλλα μοντέλα του Group. Παράλληλα, ενώ η πλειοψηφία των εκδόσεων θα είναι μπροστιοκίνητη, θα προσφέρεται σε ορισμένες εκδόσεις και τετρακίνηση. Πληροφορίες ωστόσο θέλουν την τετρακίνηση να προσφέρεται μόνο σε δυνατές εκδόσεις…

Μέχρι αυτό το σημείο αυτά ξέρουμε για το νέο Mini. Με δεδομένο πως έχουμε ακόμα μέχρι την επίσημη παρουσίαση, πόσω μάλλον την κυκλοφορία του, θα σας ενημερώνουμε τακτικά για ότι προκύπτει.