Cars-in-Russia-Trapped-in-125-Mile-200-Km-Traffic-Jam-Photo

Δεν έχει περάσει καιρός από το άρθρο που είχα κάνει για τις εκτιμήσεις της Boston Consulting Group σχετικά με την αγορά της Ρωσίας. Η BCG λοιπόν, προέβλεπε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ρωσία, σε σημείο μάλιστα η χώρα να ξεπεράσει τη Γερμανία στην κατάταξη με τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως. Μήπως όμως όλα αυτά δεν ήταν εκτιμήσεις αλλά περισσότερο ευχολόγια;


Τους πρώτους έξι μήνες του 2013, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ρωσία σημειώνουν πτώση της τάξης του 6% και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, σχεδόν στο σύνολό τους, αρχίζουν να φοβούνται πως θα επαναληφθεί το 2009 οπότε και η αγορά της Ρωσίας σημείωσε τέτοια πτώση που πρακτικά μείωσε στο μισό τη δυναμική της, περίπου στο ενάμιση εκατομμύριο οχήματα. Έκτοτε, οι ταξινομήσεις ανέβηκαν απότομα, φτάνοντας τα επίπεδο προ του 2009, όμως η πτώση του 6% το πρώτο εξάμηνο μπορεί να σημαίνει κάτι περισσότερο από μία στιγμιαία ανάπαυλα

Παρόμοιες ενδείξεις είχαμε και τότε. Το ρούβλι χάνει την δύναμή του και τα επιτόκια των δανείων για αγορά αυτοκινήτου αυξάνονται διαρκώς. Σίγουρα δημιουργείται μία αμηχανία στους υποψήφιους αγοραστές

Λέει ο πρόεδρος της Volvo Ρωσίας, John Stech.

Η κατάσταση μπορεί να γίνει πολύ δύσκολη πολύ γρήγορα καθώς κατασκευαστές όπως η Ford, η GM, η BMW, η Hyundai/KIA, το Group VW και πολλές άλλες, έχουν ανακοινώσει είτε καινούριες μονάδες παραγωγής είτε επεκτάσεις στις ήδη υπάρχουσες με την συνολική επένδυση να φτάνει τα 10 δις δολάρια σε ορίζοντα 7ετίας. Το ανησυχητικό –αλλά λογικό- δε, είναι πως μεγάλο πλήγμα έχουν δεχθεί κατηγορίες που μέχρι πρότινος ήταν οι δυνατές της Ρωσικής αγοράς. Οι κατηγορίες των sub-compact και compact αυτοκινήτων. Των οχημάτων της μεσαίας τάξης δηλαδή… αυτών που έχουν ένα μικρό κεφάλαιο, το συμπληρώνουν και με ένα δάνειο και αγοράζουν ένα ορθολογικό αυτοκίνητο που θα καλύψει τις ανάγκες τους.

Οι εταιρίες παραμένουν επιφυλακτικά αισιόδοξες και βλέπουν αν όχι άνοδο των πωλήσεων, αν μη τι άλλου σταθεροποίηση με αφορμή ένα πρόγραμμα της ρωσικής κυβέρνησης που θα επιδοτεί στην ουσία δάνεια για αγορά αυτοκινήτων που δεν θα ξεπερνούν τις 17.500€.

[Πηγή: Autonews]