first-2013-tesla-model-s-delivered-in-europe-photo-teslamotors-on-twitter_100436012_l

Η Tesla έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα εκτός Η.Π.Α. καθώς μόλις εχθές παραδόθηκε το πρώτο Model S στην Ευρώπη. Το αυτοκίνητο, αγοράστηκε από τον Νορβηγό Frederic Hauge που έχει προϊστορία με ηλεκτρικά οχήματα καθώς ήταν ο πρώτος που εισήγαγε ηλεκτρικό όχημα στην Νορβηγία, πίσω στο 1989. Ενδιαφέρον έχει επίσης η ιστορία «ακτιβισμού» του Νορβηγού αφού ο Hauge, συνήθιζε να περνά τα διόδια με το ηλεκτρικό του όχημα χωρίς να πληρώνει έως ότου η κυβέρνηση κάτασχε το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το αγόραζε ξανά και έκανε το ίδιο ακριβώς πράγμα μέχρι τελικά, να αποφασίσει η κυβέρνηση την απαλλαγή των ηλεκτρικών οχημάτων από την υποχρέωση καταβολής διοδίων. Όχι άσχημα για έναν άνθρωπο. Ασχέτως αυτού όμως, η Ευρωπαϊκή πορεία της Tesla μόλις ξεκίνησε και θα συνεχιστεί με παραδόσεις στην Ελβετία και την Ολλανδία αργότερα τον Αύγουστο.

Σε άλλα νέα σχετικά με την μάρκα, η Tesla εχθές ανακοίνωσε πως το δεύτερο τρίμηνο του 2013, πούλησε 5.150 Model S, που σημαίνει περίπου 1.700 αυτοκίνητα τον μήνα, δηλαδή σχεδόν όσα πουλάνε το Nissan Leaf και το Chevrolet Volt. Και αυτό, παρά το γεγονός πως το Model S ξεκινάει από τα 69.900$ αλλά κατά κανόνα πωλείται πολύ ακριβότερα λόγω των τσουχτερών extras. Τα καλά νέα συνεχίζονται για την φίρμα καθώς τα ακαθάριστα έσοδα είναι αυξημένα κατά 70% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο και η Tesla αυξάνει την παραγωγή ώστε να καλύψει την ζήτηση και εκτός Αμερικής. Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο και το Model S έχει και στην Ευρώπη την απήχηση που έχει στις Η.Π.Α., τότε ο Musk υπολογίζει περίπου 40.000 αυτοκίνητα ετησίως μέχρι τα τέλη του 2014. Παράλληλα, ετοιμάζονται και οι δεξιοτίμονες εκδόσεις για την Ιαπωνία, την Αγγλία και την Αυστραλία καθώς η Κινεζική έκδοση, στην οποία σύμφωνα με πληροφορίες, βελτιώνεται η άνεση των πίσω καθισμάτων αφού έρευνες που έχουν γίνει, δείχνουν πως στην Κίνα, οι περισσότεροι άνθρωποι οδηγούνται από κάποιον στον προορισμό τους που σημαίνει πως κάθονται στο πίσω κάθισμα. Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά…

Τέλος, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το Tesla Model S έχει μεγαλώσει σημαντικά το  μερίδιο αγοράς του στην ανταγωνιστική κατηγορία των πολυτελών οχημάτων, φτάνοντας το 8,4% και προσπερνώντας μεγαθήρια όπως το Audi A8, η BMW 7-Series και η Mercedes S-Class. Βέβαια, αυτά τα αυτοκίνητα διαφέρουν σε χαρακτήρα από το Model S και αυτό είναι κάτι που δυσαρεστεί και την ίδια την Tesla. Ο Diarmuid O’Connell έχει πει πως το Model S δεν έχει να κάνει με την πολυτέλεια αλλά με τις επιδόσεις και τον δυσαρεστεί που συμπεριλαμβάνεται στην ίδια κατηγορία με πολυτελείς λιμουζίνες καθώς δεν είναι αυτός ο σκοπός του αυτοκινήτου.

Bonus: Προσπάθησε να ακούσεις και 43 Model S σε μια πίστα. Νεκρική σιγή…

[Πηγή: Tesla, Motley Fool, Tesla Motors via Twitter]