Volkswagen e-Golf και e-up! στη Φρανκφούρτη

Σχετικά άρθρα

Der neue Volkswagen e-up! und der neue Volkswagen e-Golf

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Volkswagen θα παρουσιάσει τόσο το e-Golf και e-up!. Συνολικά 53 αυτοκίνητα θα βρίσκονται στο περίπτερό της, με την ηλεκτρική έκδοση του Golf να φορά έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 115 ίππων (85 kW) με 270 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μπροστοκίνητο και είναι ικανό να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 10,4 δευτ, έχοντας ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα τα 140 χλμ/ώρα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα ζυγίζει 250 κιλά και έχει χωρητικότητα 24.2 kWh, κάτι που του δίνει αυτονομία περίπου 190 χλμ. Η φόρτιση της θα γίνεται από πρίζα οικιακού ρεύματος και για τη πλήρη φόρτιση της θα χρειάζεται τουλάχιστον πέντε ώρες.

Το Volkswagen e-Golf θα έχει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, το Normal, Eco και Range. Το Normal θα είναι η στάνταρ επιλογή, η Eco θα περιορίζει τη δύναμη του ηλεκτροκινητήρα στους 95 ίππους (70.84 kW) και θα περιορίζει ακόμα την τελική ταχύτητα στα 120 χλμ/ώρα και τέλος η Range θα απενεργοποιεί το air condition και θα περιορίζει ακόμα περισσότερο τη τελική στα 95 χλμ/ώρα προφανώς για βελτιστοποίηση της αυτονομίας του αυτοκινήτου.

Der neue Volkswagen e-up!

Το το ηλεκτρικό VW up! κοστίζει 26.900 ευρώ κάνοντας το ακόμη ακριβότερο και από το Nissan Leaf, το οποίο στη Γερμανία κοστίζει €23.790 όταν κάποιος νοικιάσει την μπαταρία του (€29.690 αν την αγοράσει).

Το Volkswagen e-up! βασίζεται πάνω στην τετράπορτη έκδοση του up! και φορά έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW (82 ίππων) ο οποίος αποδίδει συνέχεια 40 kW (55 άλογα). Έχει μέγιστη ροπή 210 Nm και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 12,4 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 18,7 kWh, οι οποίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα και δίνουν αυτονομία 160 χλμ στο βάρους 1.185 κιλών e-up! Οι μπαταρίες γεμίζουν κατά 80% μέσω ταχυφορτιστή μέσα σε 30 λεπτά. Η Volkwagen δηλώνει πως χρειάζεται μόλις €3 ρεύμα για να ταξιδέψει 100 χλμ, αλλά και πάλι μπορείς να κάνεις τους υπολογισμούς και να δεις πως για να κάνεις απόσβεση το αυτοκίνητο πρέπει να διανύσεις με αυτό πάρα πολλές χιλιάδες χλμ.

Στιλιστικά ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα up! κυρίως από τα LED φώτα ημέρας, τις νέες ζάντες 15″, το μπλε λογότυπο της VW και τα λογότυπα e-up! στο πίσω μέρος. Επίσης το μπροστά μέρος, τα μαρσπιέ και το πάτωμα του αυτοκινήτου, έχουν βελτιωθεί, ώστε να προσφέρουν καλύτερη αεροδυναμική. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα γκρι καθίσματα με τις μπλε ραφές, όπως επίσης τα δερμάτινα και τα χρωμιομένα διακοσμητικά.

[Πηγή: Volkswagen]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

IAA 2013 – Volkswagen electrifies high-volume production: World premieres of the e-Golf and e-up! as leading duo

The e-Golf. Das e-Auto.

190 km driving range and LED headlights as standard

The e-up! The world champion of efficiency.

11.7 kWh/100 km for €3 sets benchmark for efficiency

Wolfsburg, 27 August 2013 – In a dual world premiere, Volkswagen will be presenting two new and extremely efficient electric cars at the International Motor Show (IAA) in Frankfurt (10th to 22nd September): the e-up! and e-Golf. This means that Europe’s most successful carmaker is transitioning two high-volume production models to the age of electric mobility. Both zero-emissions cars offer unlimited everyday practicality, each has four doors, and they are attractively equipped. Standard features: automatic climate control with parking heater and ventilation, radio-navigation system, windscreen heating, LED daytime running lights and, in the e-Golf, the Volkswagen brand’s first use of LED headlights. The two newcomers are also leaders in energy efficiency: the e-up! consumes just 11.7 kWh of electricity per 100 km – this makes it the new world champion in efficiency. The e-Golf, positioned two classes higher, attains an excellent value of 12.7 kWh. Given an electricity price of €0.258 per kWh (Germany, as of 31st July 2013), driving 100 km with the e-up! costs just €3.02, and with the e-Golf it is around €3.30.

Made in Germany. Innovative drive technologies are core competencies at Volkswagen. Therefore, the e-motors, gearboxes and lithium-ion batteries of the e-up! and e-Golf are developed in-house, and they are manufactured in large Volkswagen component plants in Germany.

Typical Volkswagen. All Volkswagen are intuitive to operate, extremely practical in everyday use and sophisticated, and these traits have been fully transferred to the brand’s new e-vehicles. The zero-emission cars from Volkswagen are manufactured with the same high-volume production systems as their counterparts with combustion engines.

e-Golf data. The e-Golf, which is being presented in a world premiere in Frankfurt, is driven by a 85 kW / 115 PS electric motor. The motor produces its maximum drive torque of 270 Nm as soon as it starts off. The results: the front-wheel drive e-Golf reaches 100 km/h in 10.4 seconds. On a motorway, the speed of the five-seat front-wheel drive car is electronically limited to 140 km/h.

e-up! data. Also making its debut in a world premiere at the IAA is the four-seat e-up!. Its electric motor produces 60 kW / 82 PS. This motor transmits 210 Nm of torque to the driven front axle from a standstill. It completes the sprint to 100 km/h in 12.4 seconds. Top speed: 130 km/h.

Driving ranges tailored for commuters. The e-up! can drive 160 km on one battery charge (18.7 kWh), while the e-Golf with its larger battery (24.2 kWh) has a range of 190 km. In both models, two very efficient driving modes (“Eco”, “Eco+”) and four just as easy to activate regenerative braking modes (“D1”, “D2”, “D3” and “B”) help to extend maximum ranges. And they are driving ranges that make sense. In Germany, for example, studies by the Federal Ministry for Transport, Building and Urban Development found that around 80 per cent of all car drivers in Germany drive fewer than 50 km daily.

Quick charging. The fastest CCS charging stations (direct current) shorten the time needed to charge the battery of an e-up! or an e-Golf to 80 per cent capacity to just around half an hour.

Powertrain and fuel strategy. Over the past decade, Volkswagen has already systematically sketched out a schedule for the future in its powertrain and fuel strategy, which included starting points for electric vehicles like the e-up! and e-Golf. This strategy sets up a timeline with realistic time windows for the introduction of alternative drive systems such as the hybrid, electric and hydrogen-based systems. In this scenario, the all-electric drive system – which will be demonstrated by the new e-up! and e-Golf – represents an indispensable and sensible supplemental drive system. That is because electric cars utilise renewable energy sources and enable zero-emissions mobility in metropolitan areas. Nonetheless, well into the future Volkswagen will continue to promote an intelligent mix of the most efficient drive systems.

Driving at the pace of the big city. The fact is that the target group for electric cars is growing, because a paradigm shift has begun. Sustainable mobility is having an increasing impact on people’s actions. Yet the products for implementing this environmental awareness must be practical and fun as well – such as the e-up! and e-Golf which accelerate to big city pace in just a few seconds. The new zero-emission Volkswagen cars therefore have the potential for irreversibly charging up the electric car segment with innovative technology, a high level of everyday practicality and a dynamic driving feeling.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα