2524005

Η Γαλλική εταιρία ενοικιάσεως αυτοκινήτων Autolib’, κατέθεσε μήνυση για βιομηχανική κατασκοπεία αφού έπιασε δύο Γερμανούς που εργάζονται για έναν υπεργολάβο της BMW να κατασκοπεύουν το σύστημά της.


Μετά από αυτό, η αστυνομία συνέλαβε δύο μηχανικούς του P3 Group που έκαναν τα ίδια tests στις 5 Σεπτεμβρίου και τους ανέκρινε. Το Bollore Group, που ανήκει στον Γάλλο επιχειρηματία Vincent Bollore, κατασκευάζει και χρησιμοποιεί τα λεγόμενα “Bluecars”. Υποπτεύεται δε, πως η BMW ψάχνει ώστε να αποκτήσει στοιχεία για μία προστατευμένη τεχνολογία που χρησιμοποιείται στη διαχείριση του στόλου της Autolib’.

Η μήνυση περιλαμβάνει κατηγορίες όπως «παραβίαση εμπιστοσύνης», «παρείσδυση σε αυτοματοποιημένο σύστημα» και «ζημιές κατά αγνώστων».

Η υπόθεση ξεκίνησε τον Αύγουστο που μας πέρασε όταν υπάλληλοι της Autolib’ είδαν δύο άτομα να εξετάζουν και να κάνουν tests χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο εξοπλισμό σε δύο σταθμούς φόρτισης. Παρεμπιπτόντως να αναφέρω πως το P3 Group περιγράφεται ως «ειδικός σε συστήματα αυτοκινήτων και συστημικά tests». Την επόμενη ημέρα, οι υπάλληλοι της Autolib’ βρήκαν τους τεχνικούς σε άλλον σταθμό και όταν τους ρώτησαν ποιοι είναι και τι κάνουν, είπαν πως δουλεύουν για την BMW και εξαφανίστηκαν.

Η υπηρεσία αντικατασκοπείας της Γαλλίας, DCRI, ενημερώθηκε για την παρουσία των τεχνικών και όταν τους βρήκε σε τρίτο σταθμό φόρτισης στις 5 Σεπτεμβρίου, τους συνέλαβε και τους ανέκρινε. Ο εκπρόσωπος της Autolib’ σε δήλωσή του ανέφερε:

Δεν ξέρω πόσες πληροφορίες μάζεψαν και τεχνολογίες χρησιμοποιούσαν. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως έχουμε σημαντικό προβάδισμα σε αρκετές τεχνολογίες στις οποίες έχουμε επενδύσει πολλά χρήματα. Τεχνολογίες μπαταριών και συστήματα γεωανίχνευσης.

Συμπλήρωσε επίσης πως ευαίσθητες πληροφορίες είναι δυνατόν να αποκτηθούν από τους σταθμούς φόρτισης με το κατάλληλο «κλειδί».

Από την πλευρά της, η BMW επιβεβαίωσε το γεγονός πως ζήτησε από τεχνικούς του P3 Group να διεξάγουν tests ρουτίνας στην Autolib’ αλλά αρνήθηκε πως είναι επιπέδου κατασκοπείας. Αρνήθηκε επίσης πως στις 5 Σεπτεμβρίου οι τεχνικοί δούλευαν για αυτήν. Σε μία λιτή δήλωση, η BMW Γαλλίας αναφέρει:

Ο μοναδικός σκοπός διεξαγωγής αυτών των tests ήταν για να ταυτοποιήσουμε δίκτυα φόρτισης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ηλεκτρικές BMW.

Συμπληρώνει δε πως «μετανιώνει» που δεν ζήτησε από την Autolib’ «πρότερη έγκριση» για να διεξάγει τα «άκακα και μη παρεμβατικά» tests.

[Πηγή: Telegraph]