Porsche 911 Turbo Cabriolet and Turbo S Cabriolet 2014 (3)

H Porsche μας παρουσιάζει επίσημα σήμερα την Porsche 911 Turbo Cabriolet η οποία θα κάνει ντεμπούτο στην έκθεση του Los Angeles τον Νοέμβριο. H Cabrio έκδοση της Porsche 911 Turbo δεν διαφέρει σε τίποτα άλλο από την κλειστή έκδοση, παρά μόνο στη προσθήκη υφασμάτινης οροφής.


Μηχανικά η 911 Turbo Cabriolet φορά τον 3.8-λίτρων turbo εξακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 520 ίππων ενώ στην 911 Turbo Cabrio S, ο ίδιος κινητήρας παράγει 560 άλογα. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο PDK αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με Start/Stop, το οποίο στέλνει τη κίνηση σε όλους τους τροχούς. Τα 0-100 χλμ/ώρα η 911 Turbo Cabriolet τα κάνει σε 3,5 δευτ. ενώ η 911 Turbo S Cabriolet σε 3,2 δευτερόλεπτα. Και οι δύο εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα 318 χλμ/ώρα με μέση κατανάλωση 9,9 λίτρα/100 χλμ και 231 γρ/χλμ εκπομπές CO2.

Porsche 911 Turbo Cabriolet and Turbo S Cabriolet 2014 (1)

Η 911 Turbo φορά νέο bodykit έχοντας διπλές απολήξεις εξατμίσεων. Το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 40 mm φτάνοντας πλέον τα 4.490 mm ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 28 mm σε σχέση με την Carrera 4, φτάνοντας τα 1.878 mm. Επίσης έχει μεγαλώσει και το μεταξόνιο κατά 100mm, το οποίο πλέον αγγίζει τα 2.450 mm. Φορά ζάντες 20″, μονομπούλωνες στην 911 Turbo S, με τη συγκεκριμένη να διαθέτει και LED μπροστά φωτιστικά σώματα, με τη μεσαία σκάλα των οποίων να είναι αυτόματη μέσω κάμερας. Αυτά τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται στον πρόσθετο εξοπλισμό της 911 Turbo.

H υφασμάτινη οροφή ανοιγοκλείνει μέσα σε 13 δευτερόλεπτα, σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ/ώρα και είναι τοποθετημένη πάνω σε ένα ελαφρύ σκελετό από μαγνήσιο.

Porsche 911 Turbo Cabriolet and Turbo S Cabriolet 2014 (5)

Διαθέτει και αυτή το σύστημα τετραδιεύθυνσης της 911 GT3, το οποίο ψύχεται με νερό και προσφέρει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά στις στροφές. Η Turbo S διαθέτει επίσης σύστημα overboost που αυξάνει την ροπή στα 750 Nm, με το σύστημα αυτό να βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό της Turbo.

Porsche 911 Turbo Cabriolet and Turbo S Cabriolet 2014 (4)

Στο εσωτερικό η Turbo S είναι διαθέσιμη με μαύρα/κόκκινα σπορ καθίσματα με 18 ηλεκτρονικές ρυθμίσεις και μνήμες, οι πλάτες των οποίων είναι από carbon. Το ηχοσύστημα της Bose βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό, ενώ στον επιπλέον συναντάμε ένα ηχοσύστημα της Burmester, αλλά και τα ενεργό cruise control, σύστημα ανάγνωσής πινακίδων κυκλοφορίας και άλλα πολλά. Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε επίσης το ενεργό σύστημα PDCC, το οποίο βελτιώνει επιπλέον την οδηγική συμπεριφορά, ενώ το πακέτο Sport Chrono Package διαθέτει και carbon κεραμικά φρένα.

Οι πωλήσεις τους θα ξεκινήσουν από τον Δεκέμβριο στη Γερμανία με την 911 Turbo Cabriolet να κοστίζει €174.431 ενώ η 911 Turbo S Cabriolet €207.989. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Turbo Cabriolet and 911 Turbo S Cabriolet

Powerful, efficient and wonderfully open – the new 911 Turbo Cabriolet models

Stuttgart. The dynamic range of the new 911 Turbo models1) multiplied by the driving pleasure offered by an open-top sports car: This is the succinct formula behind the two new leading 911 Cabriolet models. Some 50 years after the 911 first made its début and to coincide with the 40th anniversary of the 911 Turbo, the open-top versions of the 911 Turbo and 911 Turbo S are making their global début. The vehicles will be unveiled for the very first time at the Auto Show in Los Angeles on November 20. By adding the two new leading 911 models into the mix, Porsche is doubling its offering of the top-of-the-range models to four versions.

In supplementing the range, the 911 Turbo Cabriolet and 911 Turbo S Cabriolet2) deliver the same blend of dynamism, performance and efficiency offered by the Coupé model unveiled a few months ago. Expressed in figures: The turbocharged 3.8-litre six-cylinder engine delivers 520 bhp (383 kW) in the open-top 911 Turbo and 560 bhp (412 kW) in the S model. The cars accelerate from zero to 100 km/h in 3.5 and 3.2 seconds respectively, reaching a top speed of up to 318 km/h. And all this while achieving fuel consumption figures below the ten-litre limit: Both of the new top-of-the-range Cabriolet models rest assured in the New European Driving Cycle (NEDC), boasting figures of 9.9 l/100 km (equivalent to 231 g/km CO2). When compared against the respective predecessor models, the new vehicles deliver 30 bhp more power and are 0.2 seconds faster in terms of their standard acceleration. They are also up to 15% more efficient.

Active rear-axle steering and active aerodynamics for even greater dynamism on the road The driving dynamics offered by the two new top-of-the-range Cabriolet models is something that cannot be expressed in simple figures. Boasting PDK dual-clutch transmission as standard and the new PTM all-wheel drive, as well as featuring rear-axle steering and active aerodynamics, the open-top 911 Turbo models are now also establishing the leading Porsche technology in the open-top super sportscar segment. While the rear-axle steering has an immensely positive impact on handling for the two new super sportscars, both on the racetrack and during everyday use, the active aerodynamics can be tuned to offer optimum efficiency or driving dynamics at the touch of a button, depending on the driver’s wishes.

More than ever before, both of these new top-of-the-range models also make a clear visual statement about their performance. The characteristic, widely flared rear wings of the new 911 Turbo generation are 28 mm wider than those of the 911 Carrera 4 models – a virtually level surface of just over a hand’s width extends out from the C-pillar to the outer edge of the vehicle. The impressive effect of this width is accentuated still further when the top is down.

Another eye-catching feature of the 911 Turbo Cabriolet is the exclusive Porsche panel bow top with its lightweight magnesium frame. This innovative technology enables the Coupé-like arch to the roof to be achieved when the top is closed. This arch, which also offers advantages in terms of aerodynamics, is not feasible using conventional construction techniques. As with predecessor models, the roof opens and closes in around 13 seconds, at speeds of up to 50 km/h.

Premium furnishings in the interior The interior of the new Cabriolet models follows that of the 911 Turbo Coupé. The S-model boasts a particularly extensive range of furnishings, with features including an exclusive interior in Black/Carrera Red and adaptive Sport Seat Plus seats with 18-way adjustment and memory. In addition, the backrest shells of the seats are leather trimmed with double cap seams, and various elements are achieved in a carbon look. As with the predecessor models, the Bose sound system is fitted as standard – and, for the first time, a Burmester system is also available on request. What’s more, the radar-controlled adaptive Cruise Control system, camera-based road sign and speed limit recognition function and reversing camera are also available as options.

The new top-of-the-range 911 Cabriolet models will be launched onto the market in December 2013. In Germany, the 911 Turbo Cabriolet costs EUR 174,431 and the new open-top 911 Turbo S EUR 207,989, inclusive of VAT and country-specific equipment in each case.

1) 911 Turbo and 911 Turbo S: urban fuel consumption: 13.2 litres/100 km; extra-urban fuel consumption: 7.7 litres/100 km; combined fuel consumption: 9.7 litres/100 km; CO2 emissions: 227 g/km.

2) 911 Turbo Cabriolet and 911 Turbo S Cabriolet: urban fuel consumption: 13.4 litres/100 km; extra-urban fuel consumption: 7.8 litres/100 km; combined fuel consumption: 9.9 litres/100 km; CO2 emissions: 231 g/km.