EPA

Σε αντίθεση με τις αρμόδιες αρχές στην Ευρώπη, η EPA –Environmental Protection Agency- δεν επαναπαύεται όσον αφορά στις μετρήσεις κατανάλωσης και προσπαθεί να βελτιώσει τις διαδικασίες της και να αποκαλύπτει ανακρίβειες από την πλευρά των κατασκευαστών. Έτσι, μετά την Hyundai, την KIA και την Ford, η EPA ετοιμάζεται να ρίξει κι άλλο φως στους ισχυρισμούς των αυτοκινητοβιομηχανιών.


Αυτό το φθινόπωρο, η υπηρεσία ετοιμάζεται να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα μίας πολύ μεγάλης έρευνας που περιλαμβάνει tests σε παραπάνω από 20 επιβατικά οχήματα και ελαφριά φορτηγά κατασκευής 2013. Η έρευνα διεξήχθη σε πίστες στην Arizona και το Michigan και σκοπό είχε να ελεγχθούν τα νούμερα των κατασκευαστών στο λεγόμενο “coast-down test”. Σε αυτό το test, το όχημα επιταχύνεται έως τα 80mph -128,75km/h- και αφήνεται να επιβραδύνει από μόνο του μέχρι να σταματήσει. Το test «μετράει» την αεροδυναμική ενός οχήματος, την αντίσταση κύλισης των ελαστικών του και την τριβή στο drivetrain. Τα αποτελέσματα του test χρησιμοποιούνται για να προγραμματιστεί το δυναμόμετρο πάνω στο οποίο η EPA δοκιμάζει τους κύκλους και βγάζει την κατανάλωση.

Μέχρι το 2010, η EPA δεν εξέταζε τα αποτελέσματα του coast-down test που έπαιρνε από τους κατασκευαστές. Εκείνη τη χρονιά όμως, διατάχθηκε ο πρώτος γύρος ελέγχων έτσι ώστε να αποτραπούν οι κατασκευαστές από το να «κλέψουν». Τώρα, είναι η πρώτη φορά που η EPA ανέλαβε τα tests από μόνη της και το φθινόπωρο θα έχουμε τα αποτελέσματα.

Στην «ωμή», μη-επεξεργασμένη μορφή της, η έκθεση που θα δοθεί στη δημοσιότητα το φθινόπωρο δεν θα σημαίνει πολλά για το κοινό καθώς πρόκειται για συντελεστές μίας μαθηματικής φόρμουλας και δεν ακολουθούν κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο. Γι’ αυτόν τον λόγο, θα συνοδεύεται από επεξηγηματικό κείμενο που θα «μεταφράζει» τα ευρύματα σε «απλά αγγλικά».

[Πηγή: Automotive News]