1350050983102

Οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. καθυστέρησαν για τρίτη φορά να θέσουν τον στόχο για μείωση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων στα 95 gr/km έπειτα από έντονες πιέσεις της Γερμανίας εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών της.

Σε σύσκεψη που έγινε την Παρασκευή, η πρόταση της Γερμανίας να καθυστερήσει η ψηφοφορία υποστηρίχθηκε από την Μ. Βρετανία, την Τσεχία, την Ουγγαρία, την Πολωνία και την Σλοβακία –αλλά όχι την Γαλλία…-. Μία πηγή εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανέφερε πως οι κυβερνήσεις θέλουν περισσότερο χρόνο για να σκεφτούν το πλάνο της Γερμανίας για σταδιακή εφαρμογή του ορίου.

Σύμφωνα με την Γερμανική πρόταση, τα 95gr/km θα ισχύουν για το 80% των αυτοκινήτων που θα παραχθούν το 2020 με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται κατά 5% κάθε χρόνο μέχρι να φτάσει το 100% το 2024. Η Λιθουανία, που προεδρεύει αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε. είπε την Παρασκευή πως το θέμα θα συζητηθεί στο συμβούλιο των υπουργών περιβάλλοντος, στο Λουξεμβούργο στις 14 Οκτωβρίου και ίσως τότε να γίνει και ψηφοφορία.

Σε αντίθεση με το τι γίνεται στα επιβατικά αυτοκίνητα, η αντίστοιχη πρόταση για τα επαγγελματικά οχήματα, που ορίζει μείωση των εκπομπών στα 147gr/km μέχρι το 2020 πέρασε την Παρασκευή και είναι έτοιμη να γίνει νόμος.

[Πηγή: Automotive News]