Tesla-Model-S-fire

Όπως και το προηγούμενο άρθρο, έτσι και αυτό γίνεται για να παρουσιαστεί ο ανόητος, σπασμωδικός και παιδιάστικος τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι αγορές.


Να σας θυμίσω πως πριν από μερικές ημέρες, ένα Tesla Model S πήρε φωτιά έπειτα από σύγκρουση με ένα μεταλλικό αντικείμενο που έφτασε μέχρι τις μπαταρίες. Και τι μ’ αυτό; Όλα τα αυτοκίνητα παίρνουν φωτιά. Ούτε το πρώτο είναι, ούτε το τελευταίο. Στην τελική, δεν ήταν περίπτωση αυτανάφλεξης αλλά φωτιά που προκλήθηκε από σύγκρουση και η έρευνα δεν έχει καν ξεκινήσει.

Η αγορές όμως δεν το είδαν σαν το φυσιολογικό περιστατικό που ήταν. Το είδαν σαν την αρχή της αποκάλυψης και εξελίχθηκε ως ένας επικοινωνιακός εφιάλτης για την Tesla που μερικές ημέρες μετά το περιστατικό, είδε την αξία της στην αγορά να έχει πέσει κατά 2,4 δις δολάρια με τους επενδυτές να εγκαταλείπουν το καράβι ο ένας μετά τον άλλο. Ναι, η μετοχή της Tesla είναι μία από τις πλέον αμφιλεγόμενες αυτή τη στιγμή στο χρηματιστήριο των Η.Π.Α. καθώς πολλοί ισχυρίζονται πως δεν θα έπρεπε να είναι εκεί που είναι, αλλά αυτό δεν αποτελεί λόγο για πανικό σε κάθε μικρό ή μεγάλο περιστατικό. Ιδίως τη στιγμή που η κυβέρνηση στις Η.Π.Α. έχει «παγώσει» με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξεταστεί και αναλυθεί εις βάθος η φωτιά…

Περιμένουμε να δούμε που θα σταματήσει αυτή η τρέλα μήπως και πάρει τα ηνία η λογική… Εμείς θα σας ενημερώνουμε κάθε φορά που υπάρχουν εξελίξεις.

[Ανανέωση] Όπως ήταν φυσικό, η απάντηση από την Tesla δεν άργησε πολύ και ήρθε με τη μορφή μιας μακροσκελούς ανακοίνωσης/blog entry από τον ίδιο τον Elon Musk. Στην ανακοίνωση αυτή, ο Musk αναφέρει πως η αιτία του ατυχήματος ήταν ένα μεγάλο μεταλλικό αντικείμενο που έπεσε από ένα φορτηγό. Για την ακρίβεια, λέει πως:

Η γεωμετρία του αντικειμένου λειτούργησε ως μοχλός έτσι όπως πέρασε κάτω από το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να το χτυπήσει προς τα πάνω και να τρυπήσει το πάτωμα του Model S με δύναμη της τάξης των 25 τόνων. Μόνο μία τόσο ισχυρή δύναμη θα μπορούσε να προκαλέσει τρύπα 7,5 εκατοστών στο πάχους 0,65 εκατοστών πάτωμα που προστατεύει τη βάση του οχήματος.

Συνεχίζει λέγοντας πως ακόμα και έτσι ο οδηγός κατάφερε να ακινητοποιήσει το όχημα και να βγει από αυτό με ασφάλεια ενώ έριξε μερίδιο της ευθύνης στους πυροσβέστες που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν το συμβάν λέγοντας πως «ακολουθώντας την πρέπουσα διαδικασία, έπρεπε να αποκτήσουν πρόσβαση στην πηγή της φωτιάς κάνοντας τρύπες στο μεταλλικό προστατευτικό της μπαταρίας και ρίχνοντας νερό». Για την ιστορία, όπως μας ενημερώνει ο Musk, το νερό ήταν σωστό για τον τύπο της μπαταρίας –Ιόντων λιθίου- αλλά όχι το τρύπημα του προστατευτικού που αποτέλεσε την αιτία εξάπλωσης της φωτιάς.

Έκλεισε δε, ενημερώνοντας του ιδιοκτήτες Model S να μην ανησυχούν για το ενδεχόμενο φωτιάς τονίζοντας πως «είναι ασφαλέστερο ένα αυτοκίνητο με μπαταρίες από ένα μεγάλο ντεπόζιτο εξαιρετικά εύφλεκτου υγρού».

[Πηγή: Reuters, Tesla Motors]