img-7299-1

Δεν είναι κρυφό ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια σταθερά ανοδική τάση προς τους πετρελαιοκινητήρες, με το ποσοστό νέων diesel αυτοκινήτων στην Ευρώπη να φτάνει περίπου το 57%. Στην Ελλάδα, μετά την απελευθέρωση της αγοράς πριν περίπου δύο χρόνια, οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί, συντηρώντας ουσιαστικά την παρακμάζουσα ελληνική αγορά.

Η Hyundai έρχεται να ταράξει λίγο τα νερά καθώς έχει σχεδόν έτοιμη τη νέα γενιά βενζινοκινητήρων GDCI (Gasoline Direct-Injection Compression). Αυτό ειπώθηκε κατά την διάρκεια εκδήλωσης της κορεάτικης εταιρίας στο τεχνικό κέντρο Superior Township στο Michigan των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον Nayan Engineer (ναι το επώνυμο του σημαίνει μηχανικός), ο κορεάτικος κολοσσός δηλώνει ότι ο κύριος σκοπός του νέου GDCI κινητήρα είναι “να επιτύχει τα ίδια επίπεδα της οικονομίας καυσίμου με τον συμβατικό της βενζινοκινητήρα”. Πρόσθεσε ότι θα προσφέρει ίση ή καλύτερη απόδοση ισχύος από τους συμβατικούς κινητήρες, ενώ θα έχει και μικρότερο κόστος συντήρησης από τους πετρελαιοκινητήρες. Ενώ έκανε και μια πολύ βαρύγδουπη δήλωση λέγοντας

Η βενζίνη είναι το καλύτερο καύσιμο για τους diesel κινητήρες.

Για να το επιτύχει αυτό η Hyundai συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά των diesel κινητήρων με αυτά που χρησιμοποιούν βενζίνη και με την προσθήκη υπερτροφοδότη και κομπρέσορα θα αυξήσουν την ιπποδύναμη. Ο GDCI κινητήρας που είναι προς το παρόν υπό εξέλιξη χρησιμοποιεί κομπρέσορα για τις χαμηλές ταχύτητες των καυσαερίων και ακολούθως επεμβαίνει το turbo για μέγιστη ιπποδύναμη. Η σχέση συμπίεσης θα είναι εξαιρετικά υψηλή για βενζινοκινητήρα και θα φτάνει τα 14,8:1, όπου μαζί με το πλήρως μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων, αναμένεται ο 1.8-λίτρων GDCI να είναι πιο αποδοτικός και “καθαρός” από έναν 2,0-λιτρο πετρελαιοκινητήρα με παρόμοια ιπποδύναμη.

Σε συνέχεια των δηλώσεων του Engineer, ένας άλλος μηχανικός της Hyundai, ο John Juriga, δήλωσε ότι ο στόχος τους είναι να “κερδίσουν” τους πετρελαιοκινητήρες σε ότι έχει να κάνει με το κόστος για τον καταναλωτή. Ο νέος GDCI κινητήρας εξελίσσεται με την βοήθεια της Delphi, και παρόλο που δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα για το πότε θα είναι έτοιμος, ο Engineer πιστεύει ότι θα ξεκινήσουν τα τεστ σε αυτοκίνητο μέσα στον επόμενη χρονιά.

[Πηγή: Autoblog.com]