P13_0701_a5_rgb

Λίγες ημέρες προτού η Porsche ξεκινήσει τις πρώτες παραδώσεις των 918 Spyder, ανακοινώνει τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου της hypercar.

Με το πακέτο Weissach τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2,6 δευτερόλεπτα (-0,2 δευτερόλεπτα), τα 0-200 χλμ/ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα (-0,5 δευτερόλεπτα), ενώ τα 0-300 χλμ/ώρα τα κάνει σε 19,9 δευτερόλεπτα (-2,1 δευτερόλεπτα από τις πρώτες ανακοινώσεις της εταιρίας).

P13_0703_a5_rgb

Οι βελτιώσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν λόγω της καλύτερης απόδοσης των δύο ηλεκτροκινητήρων του υβριδικού hypercar. Μόνο με την χρήση αυτών, η 918 Spyder μπορεί να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα (-0,7 δευτερόλεπτα), ενώ με το πακέτο Weissach ο χρόνος αυτός μειώνεται στα 6,1 δευτερόλεπτα.

Η 918 Spyder με το πακέτο Weissach κατέχει το ρεκόρ γύρου στο Nürburgring Nordschleife αυτοκινήτου παραγωγής με 6:57, έχοντας μέση κατανάλωση μόλις 3 λίτρα/100 χλμ (3,1 λίτρα/100 χλμ χωρίς το πακέτο Weissach) με 70 γρ/χλμ εκπομπές CO2 (72 γρ/χλμ χωρίς το πακέτο Weissach).

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Final tuning measures for Porsche hybrid super sportscar

918 Spyder beats own benchmark values

Stuttgart. Shortly before delivery of the first vehicles, the Porsche 918 Spyder1) is beating its own benchmark values. Marking the success of the final tuning measures, the Porsche super sportscar is now even more capable of putting in a strong sprinting performance. With the weight-optimised Weissach package fitted, the vehicle now accelerates from zero to 100 km/h in just 2.6 seconds (-0.2 seconds), from zero to 200 km/h in 7.2 seconds (-0.5 seconds), and passes the 300 km/h mark after 19.9 seconds (-2.1 seconds). Dr. Frank-Steffen Walliser, Senior Vice President 918 Spyder, highlights the significance of these results: “We have now used all options available to electrify the 918 Spyder, working right up to the last minute to do so.”

The enhancements also bring benefits in terms of the electrical performance delivered by the hybrid super sportscar. The two electric motors on the front and rear axle allow the 918 Spyder to accelerate from zero to 100 km/h in 6.2 seconds, without producing any emissions. Such a performance marks a reduction of seven tenths of a second on the previous time. With the Weissach package fitted, this electric sprinting time is reduced to 6.1 seconds.

The 918 Spyder complete with Weissach package2) Currently holds the lap record for road vehicles on the Nürburgring Nordschleife, boasting a time of 6:57 minutes. At the same time, as a vehicle delivering particularly low consumption and emission figures, the model is certified to efficiency class A+. With the Weissach package fitted, the vehicle’s total NEDC fuel consumption amounts to 3.0 l/100 km (3.1 l/100 km without the Weissach package). That equates to CO2 emissions of 70 g/km (72 g/km without the Weissach package). The level of energy consumption was determined to be 12.7 kWh/100 km during the approval cycle.

1) 918 Spyder: combined fuel consumption: 3.1 litres/100 km; combined energy consumption: 12.7 kWh/100 km; CO2 emissions: 72 g/km

2) 918 Spyder fitted with the Weissach package: combined fuel consumption: 3.0 litres/100 km; combined energy consumption: 12.7 kWh/100 km; CO2 emissions: 70 g/km