Ferrari electric propulsion Figure1

Μπορεί ο Luca di Montezemolo να έχει δηλώσει κατηγορηματικά πως η Ferrari αποκλείεται να βγάλει sedan, SUV ή ηλεκτρικό, αλλά οι πατέντες που κατέθεσε η Ιταλική εταιρία δείχνουν ένα εναλλακτικό μέλλον από αυτό που έχει στο μυαλό του ο πρόεδρος. Πριν προχωρήσω όμως, να ξεκαθαρίσω κάτι. Είναι κοινή πρακτική για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να καταθέτουν πατέντες. Πολλές πατέντες… αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως σκοπεύουν να κάνουν κάτι με αυτές. Έχοντας αυτό στο νου σας, ας συνεχίσουμε.

Ferrari electric propulsion Figure1

Χάρη σε έναν χρήστη του Ferrari Chat, μάθαμε πως η Ferrari, κατέθεσε και πήρε έγκριση για 5 πατέντες. Από τα σχέδια που συνοδεύουν αυτές τις πατέντες, φαίνεται πως πρόκειται για κάτι καινούριο, ένα GT ίσως. Να εξηγήσω τι βλέπετε. Όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, το (2) και το (3) είναι οι εμπρός και οι πίσω τροχοί αντίστοιχα. Το (5) είναι ένας κινητήρας τοποθετημένος στο εμπρός μέρος. Το (8) είναι ο ηλεκτροκινητήρας, το (10) είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και το (14) είναι κάποιου είδους «συσκευή αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας».

Ferrari electric propulsion Figure2

Το δεύτερο σχέδιο, δείχνει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και δίνει πολλές λεπτομέρειες σχετικά με τις μπαταρίες του οχήματος. Το (15) είναι το πάτωμα ενώ το (14) είναι το σύστημα αποθήκευσης πάνω από το πάτωμα. Το (17) είναι πλαστικό/μόνωση και το (18) είναι οι μπαταρίες μέσα στο σύστημα αποθήκευσης.

Το περίεργο έτσι όπως διαβάζει κανείς τις πατέντες είναι η διατύπωση ορισμένων πραγμάτων. Πρώτο απ’ όλα και για εμένα σημαντικότερο, είναι η λεπτομέρεια του ότι η συγκεκριμένη πατέντα έχει τίτλο «Ένα όχημα με ηλεκτρική πρόωση». Δεν μιλάει για υβριδικό αυτοκίνητο, όμως τα σχέδια δείχνουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό τι σημαίνει; Προφανώς δεν πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Μήπως η πατέντα αναφέρεται σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο με δυνατότητα κίνησης απλά ως αμιγώς ηλεκτρικό; Γιατί να υπενθυμίσω πως σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε σίγουρα, η LaFerrari, παρότι υβριδική, δεν έχει δυνατότητα κίνησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Δεν ξέρω. Δεύτερον, οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο πάνω από το πάτωμα αλά Tesla Model S γιατί η Ferrari κρίνει πως «η τοποθέτησή τους εκεί έχει πολλά πλεονεκτήματα».

Τρίτον, για αναφερθούμε και στις άλλες πατέντες, η Ferrari κατοχύρωσε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό ανοίγματος των εμπρός θυρών, ένα υβριδικό, τετρακίνητο αυτοκίνητο και κάτι που η ίδια ονομάζει «μέθοδος ελέγχου οχήματος για δυναμική προσαρμογή της απόδοσης σε σχέση με την ψυχοφυσική κατάσταση του οδηγού». Θα μείνω λίγο στο τελευταίο πριν κλείσω γιατί είχα πολύ καιρό να διαβάσω κάτι που θα μου προκαλέσει τόσο “WTF” αντίδραση:

Η μέθοδος (περιγράφει πιο πάνω τι εννοεί) χαρακτηρίζεται από το ότι περιλαμβάνει τα εξής βήματα

Συγκρίνει την πρώτη και την δεύτερη εκτίμηση της ψυχοφυσικής κατάστασης του οδηγού για να προσδιορίσει αν η αλλαγή σε αυτήν, τείνει προς την ικανοποίηση ή την μη-ικανοποίηση και προς τον ενθουσιασμό ή την χαλάρωση.

Αυξάνει την απόκριση του οχήματος στον έλεγχο του οδηγού αν η αλλαγή τείνει προς την ικανοποίηση και/ή τον ενθουσιασμό […]. Μειώνει την απόκριση του οχήματος στον έλεγχο του οδηγού αν η αλλαγεί τείνει προς τη δυσαρέσκεια ή την χαλάρωση

Δηλαδή τι; Μέσω αισθητήρων (ευτυχώς ξεκαθαρίζεται πως είναι μη παρεμβατικοί) θα προσδιορίζεται τι ακριβώς; Και πώς θα προσδιορίζεται; Ειλικρινά, ξόδεψα περισσότερη ώρα προσπαθώντας να καταλάβω τι είναι και πώς δουλεύει αυτό, παρά το υβριδικό/ηλεκτρικό όχημα της πρώτης πατέντας.

Όπως και να έχει… Αυτές οι πατέντες, ακόμα και αν δεν χρησιμοποιηθούν άμεσα τα concepts που περιγράφουν, μας δείχνουν τις προθέσεις της Ferrari για το μέλλον. Μας λένε πως κάποια στιγμή, όπως παρουσιάστηκε υβριδικό hypercar, θα παρουσιαστεί και υβριδικό Grand Tourer. Ποια θα είναι αυτή η στιγμή ή πώς ακριβώς θα γίνει η εφαρμογή, δεν ξέρω. Μόνο οι μηχανικοί εντός της Ferrari ξέρουν και πιστέψτε με, δεν είναι ιδιαίτερα συζητήσιμοι… 

[Πηγή: FerrariChat]