Lamborghini-Gallardo_2003_1024x768_wallpaper_2b

Πριν μερικές ημέρες, παρουσιάστηκε και επίσημα πλέον η Lamborghini Huracan LP610-4. Το αυτοκίνητο που θα αντικαταστήσει την θρυλική Gallardo. Θα διαθέτει τον ίδιο –σχεδόν- V10 της Gallardo, με χωρητικότητα 5.2 λίτρων, με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό και θα αποδίδει 610 άλογα και 560Nm ροπής. Βάλτε σε αυτό τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, δομή από carbon και αλουμίνιο, αμάξωμα από CFRP και έχετε μία από τις πιο τεχνολογικά προηγμένες Lamborghini. Θα είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, χωρίς καμία απολύτως αμφιβολία, αλλά θα είναι επίσης και πολλά βήματα μακριά από την Gallardo με ότι αυτό συνεπάγεται… Σε αυτό το άρθρο, δεν θα κάνουμε κάποια εκτενή ιστορική αναδρομή αλλά θα αναφέρουμε μερικά πράγματα για τα οποία θα μας λείψει η «μικρή» Lambo.

gallardo_lp_570-4_superl_edizione_tecnica_01

Η Lamborghini Gallardo παρουσιάστηκε το 2003 και εγώ προσωπικά, χωρίζω τον κύκλο ζωής της σε τέσσερις φάσεις: Την πρώτη γενιά (φυσικά), το facelift της που παρουσιάστηκε το 2005, την δεύτερη γενιά που έκανε την εμφάνιση της το 2008 και το facelift της δεύτερης που λανσαρίστηκε το 2012. Μπορεί να διαφωνείτε και να προτιμάτε τον πιο «εύκολο» διαχωρισμό των τριών γενιών αλλά εγώ προσωπικά αυτό πιστεύω. Από εκεί και πέρα, χωρίς να αναφερθώ εξαντλητικά σε κάθε φάση και τις αλλαγές που έγιναν στο αυτοκίνητο, αξίζει να αναφέρουμε πως στα 10 χρόνια που κυκλοφορούσε η Gallardo, παρουσιάστηκαν ούτε λίγο ούτε πολύ 25 εκδόσεις. Μπορεί να πέφτω έξω 1-2 αλλά έτσι όπως τις μέτρησα εγώ, βγήκαν 25! Εγώ θα ξεχωρίσω 3 από αυτές. Με σειρά προτίμησης λοιπόν, έχουμε στην τρίτη την Superleggera του 2007, στην δεύτερη θέση την Edizione Tecnica του 2012 και στην πρώτη, την ανεπανάληπτη, πισωκίνητη Valentino Balboni του 2009!

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, η Gallardo φορούσε έναν 5-λιτρο V10 που συνδυαζόταν είτε με ημι-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είτε με χειροκίνητο. Ναι, η Gallardo ήταν η τελευταία Lamborghini την οποία μπορούσε ο πελάτης να παραγγείλει με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το κλασικό μεταλλικό χτένι που παρήγαγε τους πιο χαρακτηριστικούς ήχους. Που σου επέτρεπε να νιώθεις πως οδηγείς αυτοκίνητο και όχι πως παίζεις Gran Turismo, Forza ή οτιδήποτε άλλο. Μπορεί το ποσοστό αυτών που επέλεγαν το χειροκίνητο κιβώτιο να ήταν ελάχιστο αλλά σου έδινε την επιλογή! Σε μία εποχή που μερικά hot hatches (εσένα κοιτάω Renault Clio RS) έχουν αφαιρέσει αυτή την επιλογή, η Gallardo την προσέφερε περήφανα!

GallardoGear750x562

Έπειτα, η Gallardo δεν ήταν ποτέ high tech και αυτό ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά της. Δεν είχε μαγνητικές αναρτήσεις με 62 ρυθμίσεις, δεν είχε 34 χαρτογραφήσεις δεν είχε traction control 26 σταδίων με Slip Angle Control, διαφορικό F1. Δεν χρειαζόταν πτυχίο φυσικού με μεταπτυχιακό στην κοσμολογία για να την λειτουργήσεις. Έμπαινες μέσα, την έβαζες μπροστά, επέλεγες αν θέλεις απόλυτο έλεγχο ή ελαστικά (traction control off ή on) και οδηγούσες. Αν έμπλεκες σε καμία περίεργη κατάσταση έφταιγες εσύ και όχι το αυτοκίνητο που είναι στημένο να λειτουργεί καλύτερα με τα ηλεκτρονικά εν λειτουργία.

Έπειτα, είχε αποκτήσει μία «Γερμανική» σοβαρότητα αλλά δεν ήταν R8 ή 458 Italia ή McLaren MP4-12C. Δεν αποτελούσε ποτέ την «σοβαρή» εναλλακτική στο γερμανό-ferrariκό-αγγλικό κατεστημένο. Ήταν πάντοτε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο αλλά δεν έβλεπε στα μάτια τον ανταγωνισμό. Ήταν η «τρελή» επιλογή. Η επιλογή που έκανε κάποιος όχι επειδή η Gallardo ήταν καλύτερη σε κάποιον τομέα αλλά επειδή απλά ήθελε Gallardo! Ήταν χειρότερη από τα υπόλοιπα «μεγάλα ονόματα» αλλά αυτό ακριβώς, την έκανε υπό μία έννοια καλύτερη. Δεν ήταν ταχύτερη από άλλα supercars αλλά η Gallardo δεν ήταν ποτέ “all about speed”. Ήταν διασκεδαστική, υπήρχε για να σε κάνει να χαμογελάς ακόμα και αν έτρωγες 5 δευτερόλεπτα στον γύρο από μία Porsche 911. Έχασε την επικινδυνότητα και την παντελή έλλειψη προβλεψιμότητας προηγούμενων Lambo αλλά όχι σε βαθμό που να την λες «βαρετή».

lp570-rear-drift

Όπως και να έχει η ζωή προχωρά, η Gallardo είχε 10 χρόνια στην πλάτη της και έπρεπε να αντικατασταθεί. Ας ελπίσουμε απλά πως η Huracan θα κρατήσει λίγο από τον παιδικό χαρακτήρα της Gallardo. Ας ελπίσουμε σε εκδόσεις όπως η Valentino Balboni. Ας ελπίσουμε πως δεν θα είναι ένα R8 με διαφορετικό περίβλημα…

Αντίο Gallardo, θα μας λείψεις…