Honda 2015

Η Honda έδειξε νέο ενδιαφέρον για την Formula 1, όταν ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος πως σκοπεύει να γίνει προμηθευτής κινητήρων, έχοντας ήδη συμφωνήσει με την McLaren για το 2015. Το πρόβλημα των υπολοίπων κατασκευαστών κινητήρων όμως, είναι πως η Γιαπωνέζικη εταιρία δεν θα είναι υποχρεωμένη από τους κανονισμούς της FIA, να προβεί σε πάγωμα εξέλιξης για την μεθεπόμενη χρονιά.

Από τις 28 Φεβρουαρίου 2014 κι έπειτα, οι ομάδες δεν θα μπορούν να κάνουν αλλαγές στα νέα power units που θα παραδώσουν στην FIA, έως και το 2020. Εξαιρέσεις στον κανόνα, κάποια εξαρτήματα τα οποία θα μπορούν να δεχτούν αλλαγές μετά το τέλος της χρονιάς, τα οποία θα είναι αρκετά για το 2015, λιγότερα για το 2016 κτλ, όπως επίσης και οτιδήποτε μπορεί να μειώσει το κόστος (ουσιαστικά έτσι όλα θα μπορούν να αλλάξουν), αρκεί να υπάρχει ομοφωνία όλων των κατασκευαστών.

Το πρόβλημα τώρα επικεντρώνεται στην Honda. Οι Ιάπωνες, που έχουν ήδη φωνή στα συμβούλια κατασκευαστών κινητήρων, θα έχουν προβάδισμα στην εξέλιξη των νέων power units, αφού θα μπορούν να διορθώσουν τα προβλήματα που πιθανότατα θα εμφανιστούν κατά τα πρώτα GP, χωρίς να περιορίζονται από το “πάγωμα” εξέλιξης του τέλους Φλεβάρη. Ο Stefano Domenicali εξέφρασε τα παράπονά του, τα οποία φαίνεται να συμμερίζονται και οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινητήρων:

Συζητήσαμε εκτενώς το θέμα με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, αλλά δεν βρήκαμε κάποια λύση. Δεν μπορέσαμε να αναγκάσουμε την Honda να παγώσει την εξέλιξη του κινητήρα της, καθώς δεν συμμετέχει στο πρωτάθλημα του 2014 και έπειτα δεν θέλαμε να απομακρύνουμε άλλους πιθανούς κατασκευαστές, φοβίζοντας τους.

Καταλαβαίνουμε πολύ καλά ότι αυτό μπορεί να δώσει μεγάλο προβάδισμα στους Ιάπωνες, αφού θα μπορούν να ρυθμίσουν ότι πρόβλημα προκύψει κατά την διάρκεια της ερχόμενης χρονιάς, αλλά δεν μπορέσαμε να κάνουμε τίποτα.

Η Honda έχει ήδη κατασκευάσει ένα νέο κέντρο ερευνών στο Tochigi, το οποίο ασχολείται αποκλειστικά με την επιστροφή της στην Formula 1, δείχνοντας την σοβαρότητά της για επιστροφή στις νίκες, όπως είχε κάνει και την περίοδο ’88-’91.

[Πηγή: OmniCorse]