jacques-villeneuve

Ο πρωταθλητής του 1997, με τη Williams FW19 του Adrian Newey, μίλησε για το πρωτάθλημα που ξεκινάει σε ένα μήνα από τώρα, συγκρίνοντας οδηγούς, κρίνοντας αποφάσεις και δίνοντας την άποψή του γύρω από θέματα που απασχολούν τους φίλους της Formula 1. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Sky F1, ρωτήθηκε για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πρωταθλήτρια Red Bull. Η RB10, όπως γνωρίζεις, αντιμετώπισε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας στο πρώτο χειμερινό τεστ, γράφοντας τα λιγότερα χιλιόμετρα από όσους έλαβαν μέρος σε αυτό.

Δεν ξέρουμε πόσο ανταγωνιστική είναι (η RB10), απλά δεν μπορούν να κάνουν γύρους. Οπότε αυτό είναι χειρότερο από το να μην είναι ανταγωνιστικοί. Θα πρέπει πραγματικά να το διορθώσουν, διότι για παράδειγμα, δεν θα είναι καν σε θέση να τελειώσουν τις κατατακτήριες δοκιμές.

Οπότε πρέπει να εργαστούν πάνω στο αυτοκίνητο και μόλις αυτό αρχίσει να δουλεύει, θα ξέρουμε πραγματικά πόσο ανταγωνιστικοί είναι ή όχι.

Επόμενο θέμα αυτό της σύγκρισης AlonsoRaikkonen, που φαίνεται να απασχολεί πολύ κόσμο της Formula 1. Ήδη μας έχουν δώσει την άποψή τους οι Massa, Vergne, Hakkinen, με το Villeneuve να πιστεύει πως οι φετινές αλλαγές μπορούν να δώσουν το πλεονέκτημα στον Ice Man.

Είναι πιθανό ο Raikkonen να ξεπεράσει τον Alonso, επειδή πέρυσι o Alonso δεν ήταν το χρυσό αγόρι της Ferrari και η ενέργεια δεν ήταν καλή πια. Είχαν ανταγωνισμό στο εσωτερικό και γι’ αυτό βάζουν τον Kimi εκεί.

Αλλά αν θυμάστε, πριν από λίγα χρόνια η συνεργασία με τη Ferrari τελείωσε με δάκρυα στα μάτια και με τον Kimi, έτσι ποιος ξέρει τι θα συμβεί. Είναι μια πολύ δύσκολη ομάδα για να είσαι μέρος της. Είναι πολύ πολιτική, υπάρχουν πολλές απαιτήσεις και όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά, γίνεται πολύ δύσκολο να το υπομείνεις.

Αλλά με τους νέους κανόνες, όπου οι οδηγοί ουσιαστικά δεν θα οδηγούν στο όριο όλη την ώρα, δεν θα είναι πολύ μεγάλη η σωματική καταπόνηση, κάτι που θα μπορούσε να ταιριάξει στον Kimi.

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2014 JEREZ DE LA FRONTERA

Πρόσφατα διαβάσαμε για τη μεγαλύτερη ροπή των νέων μονοθεσίων και για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κάποιοι οδηγοί, στην προσπάθειά τους να εξοικειωθούν με τα νέα δεδομένα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Adrian Sutil, που έκανε δυο τετακέ με τη Sauber C33 στη Jerez. Το οδηγικό στυλ των πιλότων θα πρέπει λοιπόν να αλλάξει, ενώ και η εξοικονόμηση καυσίμου αναμένεται να παίξει ρόλο.

Θα πρέπει πιθανώς να προσαρμόσουν το στυλ τους, αλλά το θέμα με τον περιορισμό των καυσίμων είναι ότι η οικονομία καυσίμου δεν θα γίνεται από τον οδηγό, αλλά μέσω λογισμικού. Και σε κάποιο σημείο της ευθείας ο κινητήρας θα ξεκινήσει να την κόβει, δίνοντας λιγότερη δύναμη. Έτσι ο οδηγός έχει πολύ λίγα να κάνει σε σχέση με αυτό.

Κανονισμοί όπως οι διπλοί βαθμοί και οι νέοι μικρότερης χωρητικότητας turbo κινητήρες, με τον χαμηλότερης έντασης ήχο τους, δεν έτυχαν θερμής υποδοχής από την πλειοψηφία των θεατών του σπορ. Ιδιαίτερα ο πρώτος, έχει δεχθεί δριμεία κριτική και από τους ανθρώπους των ομάδων, με τελευταίο τον Toto Wolff. Ο Villeneuve δεν κρύβει πως θεωρεί απαίσια αυτή την ιδέα, ενώ σε ό,τι αφορά τον ήχο των μονοθεσίων, τονίζει πως αν οι αγώνες είναι θεαματικοί, αυτός δεν θα μας απασχολεί.

Νομίζω ότι είναι μια απαίσια ιδέα. Φανερώνει ότι αυτή τη στιγμή στη Formula 1, δεν γίνεται να εφεύρουν κάτι άλλο ώστε να προσπαθήσουν και να δημιουργήσουν κάποιο ενδιαφέρον. Είναι υπερβολικά τεχνητό, γενικά όπως είναι οι κανονισμοί, με το DRS και όλα αυτά.

Αλλά τουλάχιστον ο κανονισμός με τους διπλούς βαθμούς είναι ο ίδιος για όλους. Όλοι ξέρουν πριν από την έναρξη της σεζόν, ότι στο τέλος της θα υπάρξει ένας αγώνας με διπλούς βαθμούς. Δεν είμαι σίγουρος ποιος είναι ο σκοπός, πέρα από το να κρατήσει χαρούμενους τους διοργανωτές του Abu Dhabi, οι οποίοι ξοδεύουν εκατομμύρια για να έχουν ένα grand prix, προσπαθώντας να κρατήσουν το ενδιαφέρον μέχρι και τον δικό τους αγώνα.

(Οι κινητήρες) Δεν ακούγονται τόσο βαριοί ή επιθετικοί. Στην τελική, όλοι οι οπαδοί θέλουν να δουν καλούς αγώνες. Καλούς, συναρπαστικούς, διασκεδαστικούς αγώνες.

michael-schumacher-vs-jaques-villeneuve

Ο Villeneuve δεν θα μπορούσε να μη μιλήσει και για το ατύχημα του μεγάλου του αντιπάλου, του Michael Schumacher. Οι δυο τους είχαν μεγάλη κόντρα το 1997, με το Γερμανό να χτυπά τον Villeneuve στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στη Jerez, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Καναδός δηλώνει σοκαρισμένος από αυτή την εξέλιξη, η οποία συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες σε ανθρώπους που ζουν στο όριο, όπως οι ίδιοι.

Ήμουν πραγματικά σοκαρισμένος. Το αποτέλεσμα βαραίνει περισσότερο την οικογένειά του, για εκείνους είναι πραγματικά δύσκολο, επειδή είναι σε αναμονή και δεν έχουν ιδέα για το τι θα συμβεί. Αυτή είναι μια φοβερή θέση για να βρίσκεσαι.

Μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε από εμάς, σε οποιαδήποτε κατάσταση. Όλοι ζουν στο όριο και ο Michael σίγουρα το έκανε. Έτσι κέρδισε τα πρωταθλήματα του. Έτρεχε σε αγώνες με μοτοσυκλέτες και χρειαζόταν την αδρεναλίνη. Χρειαζόταν να ξεπεράσει τον εαυτό του βασικά.

[Πηγή: Sky Sports | Photo Copyrights: Graham Hughes/Studio Colombo]