FOTA

Την θυμάσαι την FOTA… Ναι ακόμα υπάρχει. Είναι ένας οργανισμός που δημιουργήθηκε το 2008 για να εκπροσωπεί τα δικαιώματα των ομάδων απέναντι στη FIA, το Formula One Group και τα υπόλοιπα κυβερνώντα ακρωνύμια. Είναι η ελπίδα που έχουμε να δούμε μια καλύτερη Formula 1, είναι ότι πιο αγνό έχει δημιουργηθεί μέσα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, είναι το μοναδικό άστρο… εντάξει κομμένη η πλάκα, είναι ένας οργανισμός για γέλια.

Από τότε που δημιουργήθηκε το μόνο που κάνει είναι να απειλεί με την δύναμη των ομάδων την FIA. Αυτό θα μου πεις είναι καλό, είναι σαν συνδικάτο προστασίας των εργαζομένων και θα έχεις… άδικο. Δεν υπάρχει καμία συνοχή στην FOTA, καθώς η κάθε ομάδα φροντίζει για τον εαυτούλη της. Ένα χρόνο μόλις μετά την ίδρυσή της, οι ομάδες της FOTA χωρίστηκαν για να δημιουργήσουν ένα άλλο πρωτάθλημα Formula 1, χωρίς τις Williams και Force India. Ο λόγος ήταν, ότι ήθελαν μεγαλύτερο μερίδιο χρημάτων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και ότι δεν συμφωνούσαν με τους νέους κανόνες του budget cap, που ήθελε να βάλει η FIA και ο δερματοντυμένος, μαστιγοκρατούμενος πρόεδρός της.

Μετά από συζητήσεις η υπόθεση λύθηκε με την συμφωνία ομόνοιας και οι Williams και Force India ξαναμπήκαν στη cool παρέα της FOTA. Ένα χρόνο μετά φεύγει η Hispania Racing, κατηγορώντας τον οργανισμό πως είναι απλά βιτρίνα για τα συμφέροντα των μεγάλων ομάδων. Η FOTA απάντησε φυσικά, πως η μικρή ομάδα της χρωστούσε 100.000€ για την ετήσια συνδρομή. 100.000€ έτσι, όχι 1.000€ ή 10.000€ άλλα 100.000€. Γιατί; Για καφέδες και κουλουράκια βουτύρου στις 3 συνελεύσεις που έκαναν το χρόνο; Ας μαζευόντουσαν κάθε φορά σε άλλο σπίτι προέδρου, ας έβαζαν τα κρέατα στα κάρβουνα, μερικές μπύρες στον πάγο για το καλό και ας έλυναν τα προβλήματά τους. Και αυτοί θα το χαιρόντουσαν παραπάνω και καλύτερα αποτελέσματα θα έβγαιναν από τη συζήτηση.

thumb.php

Λόγω έλλειψης κρέατος και μπύρας -ίσως και κέρδους- αποχώρισαν το 2011 και οι Red Bull, Ferrari, Sauber. Τί έμεινε; Ένα μεγάλο ανέκδοτο που αποτελείται από την Caterham, την Lotus, την Marussia, την Mercedes, την Force India, την Williams και την Vodafone McLaren Mercedes. Vodafone McLaren Mercedes, μα αυτή δεν είναι η περσινή ονομασία της McLaren γιατί φέτος δεν έχει ακόμα χορηγούς κτλ κτλ… Και όμως η επίσημη σελίδα της FOTA, έχει ακόμα καταχωρημένη την Βρετανική ομάδα ως Vodafone McLaren.

“Ε καλά” θα μου πεις, “δεν είναι και ο Martin Whitmarsh πρόεδρος της FOTA για να το αλλάξει”. Και όμως αγαπητέ αναγνώστη, ήταν και είναι πρόεδρος της FOTA.

Και θα διαφωνήσει ο πιο ενημερωμένος και θα πει: “Nαι, αλλά τώρα είναι ο Eric Boullier στη McLaren, το διάβασα στο AutoBlog, που να ξέρει αυτός από FOTA και το λάθος τους.” Και όμως ενημερωμένε αναγνώστη, ο Boullier είναι αντιπρόεδρος.

Ερχόμαστε λοιπόν στο 2014 με την φάρσα που λέγεται FOTA να προσπαθεί να πείσει ακόμα πως υπάρχει. Ο γενικός γραμματέας του οργανισμού Oliver Weingarten, δήλωσε πρόσφατα στη Telegraph:

Μπορώ να επιβεβαιώσω, πως οι ομάδες βρέθηκαν για να συζητήσουν την αναδιοργάνωση του συνεταιρισμού και την βελτίωση των σχέσεων του, με τις ομάδες που δεν αποτελούν μέλη, αλλά επωφελούνται από τις δραστηριότητες της FOTA.

Για να δούμε λοιπόν κύριε Weingarten, ποιες είναι οι δραστηριότητες της FOTA που σφετερίζονται ομάδες όπως οι Red Bull και Ferrari:

  • Forum, όπου πηγαίνουν κάποιοι οδηγοί και απαντάνε live ερωτήσεις των οπαδών. Θετικό, αλλά άντε να πείσεις τον Raikkonen να το κάνει, όταν οι υπόλοιποι οδηγοί μοιάζουν σαν ταλαιπωρημένα ζόμπι μετά τις απανωτές ερωτήσεις.

Perez Maldonado FOTA

  • Συζητήσεις για τις εγκαταστάσεις των GP, που αν απλά μειώσουν τα χρήματα που ζητάει η FIA για τον κάθε αγώνα, τότε οι οργανωτές θα τους βάλουν και τζακούζι στα γκαράζ.
  • Συμφωνία με την Pirelli για τις θερμαινόμενες κουβέρτες των ελαστικών. Αν αυτό τους πήρε παραπάνω από ένα τηλεφώνημα και μια υπογραφή, τότε πραγματικά μπράβο τους, αξίζουν τα 100.000€ συμμετοχής ανά ομάδα, για να πληρωθείς εσύ κύριε Weingarten.

Αυτή λοιπόν είναι η σημερινή Formula One Teams Association. Ο συνεταιρισμός της πλειοψηφίας των ομάδων, που αποσκοπεί στην προστασία των συμφερόντων τους και φροντίζει τις ανάγκες που έχουν και την προώθηση της Formula 1. Χωρίς ενεργό πρόεδρο, καθώς ο Whitmarsh είναι ακόμα εξαφανισμένος. Χωρίς αντιπρόεδρο, αφού ο Boullier αναμένεται να παραιτηθεί ακόμα και αν συνεχίσει να υπάρχει FOTA. Χωρίς, πλάνο, ουσία, μέλλον και ουσιαστική δύναμη για να κάνει αλλαγές, το καλύτερο που θα μπορούσαν να κάνουν είναι να μετονομάσουν τον οργανισμό σε FAIL.