Έτσι πρέπει να δουλεύουν τα χειριστήρια αφής στα αυτοκίνητα

Σχετικά άρθρα

apple-infotainment-concept-matthaeus-krenn_03

Από τις κινήσεις των εταιριών στον τομέα των infotainment συστημάτων και πιο συγκεκριμένα στον χειρισμό αυτών, είναι ήδη εμφανές πως η βιομηχανία αυτοκινήτου θέλει να διώξει τα συμβατικά χειριστήρια από το ταμπλό και να τα αντικαταστήσει με touch. Όμως σύμφωνα με τον σχεδιαστή UI, Matthaeus Krenn δεν το κάνουν σωστά.

Η λογική πίσω από τη δημιουργία του, είναι ότι το φυσικό χειριστήριο (κουμπί η περιστροφικός διακόπτης), συνηθίζεται. Η θέση του, η δύναμη που πρέπει να βάλεις για να το χειριστείς, η κίνηση που πρέπει να κάνεις, η διαβάθμιση του κτλ. Δεν μπορείς να τα αντικαταστήσεις όλα αυτά με ένα μικροσκοπικό χειριστήριο αφής σε μία τεράστια “οθόνη”. Ο χειριστής θα “χαθεί” και εξαιτίας της δυσκολίας χειρισμού, θα χαρακτηρίσει την εργονομία του συστήματος κακή.

apple-infotainment-concept-matthaeus-krenn_04

Για να λύσει αυτό το πρόβλημα, ο Krenn προτείνει κάτι διαφορετικό. Μία κενή οθόνη που ανταποκρίνεται στον αριθμό των δαχτύλων που θα χρησιμοποιηθούν για τον χειρισμό του εκάστοτε υποσυστήματος, χωρίς να έχει καμία σημασία το πού θα ακουμπήσεις. Με δύο δάχτυλα, ρυθμίζεις την ένταση του ηχοσυστήματος, με τρία την πηγή (FM, CD, USB κλπ), με τέσσερα ρυθμίζεις την θερμοκρασία και με 5 την ένταση του αέρα. Παρότι ο Krenn αναφέρει μόλις 4 διαφορετικές καταστάσεις, το σύστημα μπορεί να προγραμματιστεί να αναγνωρίζει κι άλλα πράγματα. Αν πχ, τα δύο δάχτυλα που χρησιμοποιείς έχουν κάποια απόσταση μεταξύ τους, δεν ρυθμίζεις την ένταση, αλλά αλλάζεις σταθμό/κομμάτι στο USB ή το CD κ.ο.κ. Έτσι, οι διαθέσιμες καταστάσεις πολλαπλασιάζονται.

apple-infotainment-concept-matthaeus-krenn_06

Ακόμα και έτσι , η εξοικείωση με ένα τέτοιο σύστημα θα απαιτεί χρόνο αλλά ο Krenn υποστηρίζει πως η ενσωμάτωση του “swipe χειρισμού” θα είναι πολύ πιο εύκολη και ενστικτώδης για τον περισσότερο κόσμο.

[Πηγή: Mattaeus Krenn]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...