Helmut Marko (AUT), Red Bull Racing, Red Bull Advisor - Formula 1 World Championship, Rd 2, Malaysian Grand Prix, 22.03.2008 Kuala Lumpur, Malaysia

Η ομάδα της Red Bull αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα με το νέο μονοθέσιο, την RB10, και ακόμα περισσότερα με το νέο turbo κινητήρα της Renault. Οι ομάδες με τον Energy F1 στις πλάτες των μονοθεσίων τους, έμειναν δευτερόλεπτα πίσω από από τους αντιπάλους τους, με τη Renault να αναλαμβάνει τις ευθύνες της, τον Kobayashi να βλέπει με απαισιοδοξία το ρυθμό της Caterham-Renault να είναι πιο αργός από το GP2 και τη μονόφθαλμη Lotus να θέλει να βασιλέψει μεταξύ τυφλών.


Ο Helmut Marko παραχώρησε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στη Salzburger Nachrichten, όπου δεν έκρυψε πως τα προβλήματα της ομάδας του είναι πολλά και συνεχόμενα, κάτι που έχει πάει το πρόγραμμα της πολύ πίσω.

Αντιμετωπίζουμε πολύπλοκα προβλήματα, τα οποία μπορούν να επιλυθούν μόνο σε συνεργασία με τη Renault. Αυτά αφορούν όλο το power unit και όχι μόνο το ERS. Δυστυχώς πηγαίνουμε από πρόβλημα σε πρόβλημα και είμαστε ξεκάθαρα πίσω από το πρόγραμμά μας.

Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο και δεν μπορεί να προβλεφθεί, αν θα καλύψουμε το χαμένο έδαφος μέχρι να ξεκινήσει η σεζόν. Στο Μπαχρέιν, στο τρίτο τεστ, θα πάμε με αναβαθμίσεις. Αλλά όπως είπα, τα πάντα είναι πολύ περίπλοκα.

Σε ερώτηση που του έγινε, ο Marko δεν δίστασε να αποκαλύψει πως όλες οι ομάδες με κινητήρα Renault αντιμετωπίζουν λίγο-πολύ τα ίδια προβλήματα, καρφώνοντας με αυτό τον τρόπο το Γάλλο κατασκευαστή. Πάντως, ο ίδιος δεν θέλει να βλέπει σκυμμένα κεφάλια στην ομάδα, αλλά αισιοδοξία και σκληρή δουλειά.

Τελικά, τα προβλήματα είναι ίδια για όλες τις ομάδες (της Renault). Τα προβλήματα με τους νέους κινητήρες τους επηρεάζουν όλους, ο καθένας έχει να αντιμετωπίσει τη νέα κατάσταση. Ακόμη και η Mercedes και η Ferrari έχουν τις δυσκολίες τους, αλλά έχουν διαφορετική εξέλιξη.

Έχουμε ξαναβρεθεί σε αυτή τη θέση. Έχουμε πάει σε πρεμιέρα πρωταθλήματος, χωρίς να καλύψουμε την απόσταση ενός αγώνα στις δοκιμές. Όμως, δεν πρέπει να σκύψουμε τα κεφάλια μας. Πρέπει να κοιτάμε μπροστά και να σκεφτόμαστε λύσεις.

Εάν η διαφορά της Red Bull, και των ομάδων με κινητήρα Renault γενικότερα, είναι της τάξης που είδαμε στο Bahrain, το πρωτάθλημα σίγουρα δεν θα έχει την ένταση που περιμένουμε από μια σεζόν γεμάτη αλλαγές και με σκοπό την αύξηση του θεάματος. Από την άλλη πλευρά, θα είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους πρωταθλητές, να δείξουν το μέταλλο από το οποίο είναι φτιαγμένοι και είτε να κλείσουν τα στόματα των επί χρόνια επικριτών τους ή να δώσουν το δικαίωμα και σε άλλους να τους αμφισβητήσουν.

[Πηγή: Salzburger Nachrichten | Photo Copyrights: D.Schaber/xpb]