Kia in Geneva 2014

Όπως ήδη ξέραμε, η KIA στην έκθεση της Γενεύης έφερε το Soul EV, το GT4 Stinger Concept και το 2014 Sportage.


Kia in Geneva 2014

Το ηλεκτρικό Soul που έκανε ντεμπούτο στην έκθεση του Σικάγο φορά μία μπαταρία ιόντων λιθίου 27 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 109 ίππων και 284 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 200 χιλιομέτρων ενώ η φόρτιση όταν εξαντληθεί η μπαταρία, διαρκεί 5 ώρες μέσω οικιακής πρίζας 240 Volt, 24 ώρες μέσω οικιακής πρίζας 120 Volt, ενώ με χρήση ταχυφορτιστή 50 kW η μπαταρία φορτίζει κατά 80% μέσα σε 33 λεπτά.

Kia in Geneva 2014

Το GT4 Stinger Concept, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε Ευρωπαϊκό έδαφος. Να θυμίσουμε πως φορά έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με άμεσο ψεκασμό καυσίμου που αποδίδει 315 άλογα και συνδυάζεται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδα και στους τέσσερις τροχούς ενώ η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα.

Στο περίπτερο της KIA βρισκόταν και το υβριδικό σύστημα της εταιρίας που αναπτύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της με σκοπό να τοποθετηθεί στα μελλοντικά μοντέλα της. Αποτελείται από μια μπαταρία μολύβδου-άνθρακα 48 Volt, η οποία τροφοδοτεί έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Θα είναι ικανό να κινήσει για μερικά χλμ το αυτοκίνητο όταν αυτό κινείται με χαμηλές ταχύτητες, με την μπαταρία του να φορτίζει κατά το φρενάρισμα.

Τέλος, το ανανεωμένο για το 2014 Sportage, απέκτησε LED πίσω φώτα, νέο ηχοσύστημα, οθόνη 4.2 ιντσών, σύστημα FlexSteer και θερμαινόμενο τιμόνι.

[Πηγή: KIA]

Δελτίο Τύπου

Η Kia θα παρουσιάσει στη Γενεύη τα νέα ηλεκτρικά Soul EV και τους υβριδικούς της κινητήρες επόμενης γενιάς

  • Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το αμιγώς ηλεκτρικό Kia Soul EV και το πρωτότυπο GT4 Stinger
  • Νέα τεχνολογία υβριδικών κινητήρων
  • Ανανεωμένο Sportage και Optima Hybrid

Φρανκφούρτη, 13 Φεβρουαρίου 2014 – Το νέο Kia Soul EV θα κάνει το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο 84ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 4 Μαρτίου, ενώ θα παρουσιασθεί και μια ειδική τεχνολογία που θα εφαρμοστεί στην επόμενη γενιά υβριδικών συστημάτων κίνησης της μάρκας. Στο περίπτερο της Kia θα υπάρχει το ανανεωμένο Kia Sportage και το αναβαθμισμένο Optima Hybrid, καθώς και το πρωτότυπο αυτοκίνητο GT4 Stinger το οποίο έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ στις αρχές του έτους.

Εναρμονισμένο με την σχεδίαση του νέου Kia Soul δεύτερης γενιάς που παρουσιάστηκε πρόσφατα, το νέο Kia Soul EV θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας σε παγκόσμιο επίπεδο, όταν αρχίσει η παραγωγή του περίπου στο δεύτερο εξάμηνο του 2014.

Το Soul EV είναι ένα προσθιοκίνητο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία υψηλής χωρητικότητας 27 kWh ιόντων πολυμερών λιθίου και 200 Wh / kg ενέργειας. Η ισχύς προέρχεται από έναν 81,4 kW ηλεκτροκινητήρα που παράγει 285 Nm ροπής. Το όχημα θα απευθυνθεί σε όσους μετακινούνται εντός πόλης καθώς δίνει αυτονομία για περίπου 200 χιλιόμετρα οδήγησης με μία μόνο φόρτιση.

Το Soul EV προσφέρει οδηγική άνεση και συμπεριφορά, υψηλό επίπεδο φινέτσας και κομψότητας χάρη στο χαμηλό κέντρο του αυτοκινήτου, νέα πλατφόρμα και σασί και προηγμένα υλικά με στόχο τη μείωση του θορύβου, των κραδασμών και τριγμών.

Για να μεγιστοποιηθεί η απόδοση και το δυναμικό εύρος του ηλεκτρικού Kia Soul EV, το όχημα διαθέτει μια σειρά από τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας που μειώνουν το φορτίο της μπαταρίας και αυξάνουν τη μέγιστη αυτονομία. Αυτές περιλαμβάνουν νέες τεχνολογίες θέρμανσης, αερισμού και κλιματισμού, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου στον κόσμο μεμονωμένου συστήματος κλιματισμού «driver-only», συστήματος πέδησης με τέσσερις τρόπους λειτουργίας και ενός συστήματος θέρμανσης με μπαταρία.

Το Soul EV θα είναι επίσης ένα από τα πιο πρακτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς, όταν θα πωλείται στην Ευρώπη -αργότερα μέσα στο 2014, καθώς η μπαταρία θα καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο εντός της καμπίνας αλλά και στον αποθηκευτικό χώρο του αυτοκινήτου. Όπως και κάθε άλλο μοντέλο της Kia, το Soul EV θα διαθέτει την 7 ετή εγγύηση της Kia προσφέρο-ντας στους κατόχους του ευχάριστη και απροβλημάτιστη οδήγηση.

Επίσης, στην Γενεύη η Kia θα εμφανίσει ένα αυτόνομο έκθεμα μιας νέας υβριδικής τεχνολογίας, που αναπτύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο R & D της μάρκας για χρήση σε μελλοντικά μοντέλα Kia.

Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από μία  μπαταρία μολύβδου άνθρακα 48V συνδεδεμένη με ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα, αυξάνοντας την ισχύς εξόδου του κινητήρα. Η μπαταρία παρέχει επίσης την ενέργεια σε ένα ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος αυξάνει τη ροπή και τη δύναμη στις χαμηλές στροφές. Υπό τις κατάλληλες συνθήκες, ο υβριδικός κινητήρας μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο με αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία σε χαμηλές ταχύτητες ή κατά την διάρκεια της οδήγησης με σταθερή ταχύτητα ενώ η μπαταρία επαναφορτίζεται υπό επιβράδυνση. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, η τεχνολογία λειτουργεί επίσης ως ένα σύστημα start-stop με μηδενικές εκπομπές ρύπων, εκτελώντας αυτή τη λειτουργία με μηδενικό θόρυβο ή δονήσεις , όπως είναι ένα σύστημα ζωνών εκκίνησης. Η τεχνολογία επιτρέπει στους μηχανικούς της Kia να μειώσουν το μέγεθος – και το βάρος – των υφιστάμενων μπαταρίων 12V που χρησιμοποιούνται στα σημερινά οχήματα».

Αποκαλυπτήρια στις αρχές του έτους στο North American International Auto Show, έκανε το εκπληκτικό πρωτότυπο αυτοκίνητο της Kia GT4 Stinger, ενώ στην Ευρώπη θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη Γενεύη. Το GT4 Stinger δημιουργήθηκε από την ομάδα σχεδιασμού της Kia στην Καλιφόρνια και δίνει στην Kia μια νέα, τολμηρή σχεδιαστική κατεύθυνση.

Διαθέτει ένα βελτιωμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της Kia 2,0 λίτρων βενζίνης, άμεσου ψεκασμού (GDI-T), τετρακύλινδρο, με εντυπωσιακή απόδοση 315 ίππων. Το 2 +2 σπορ αυτοκίνητο επιδιώκει τη συμμετοχή του οδηγού όσο το δυνατόν περισσότερο, διαθέτοντας εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κίνηση στους πίσω τροχούς. Το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ​​ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Η μάσκα βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος για μέγιστη ψύξη του κινητήρα και την εισαγωγή ψυχρού αέρα.

Αν και δεν υπάρχουν σχέδια για να μπει στην παραγωγή αυτό το πρωτότυπο, η Kia έχει μια παράδοση κατά την οποία τα οχήματα παραγωγής έχουν αρκετές ομοιότητες με τα πρωτότυπα που προηγήθηκαν και το GT4 Stinger είναι μια πιθανή και ιδιαίτερα προκλητική ματιά στο μέλλον της Kia.

Στo σαλόνι της Γενεύης θα παρουσιαστεί και το ανανεωμένο Kia Sportage. Στο best-seller compact crossover της μάρκας έγιναν μικρές αλλά σημαντικές αναβαθμίσεις στην εξωτερική του εμφάνιση, και στον εσωτερικό σχεδιασμό και χρησιμοποιήθηκαν νέα υλικά σε όλη την καμπίνα.

Το Sportage προσφέρει επίσης μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, όπως ένα νέο premium ηχοσύστημα, πίσω φώτα LED, σύστημα FlexSteer της Kia, θερμαινόμενο τιμόνι και μία οθόνη TFT LCD 4.2 ιντσών.

Αυτό το Sportage θα είναι ακόμη πιο εκλεπτυσμένο από το σημερινό μοντέλο, με μια σειρά από αλλαγές, που αποσκοπούν στην ελαχιστοποίηση του θορύβου και των κραδασμών. Το ηχομονωμένο παρμπρίζ θα βοηθήσει στη μείωση του θορύβου του ανέμου, ενώ οι βελτιώσεις σε βασικούς τομείς της δομής του αμαξώματος, όπως τα υποπλαίσια και οι νέες βάσεις της μετάδοσης, επιφέρουν περαιτέρω βελτιώσεις.

Το best-seller μοντέλο της Kia στην Ευρώπη, προσέλκυσε 89.553 πελάτες το 2013, σημειώνοντας αύξηση από έτος σε έτος της τάξης του 10,5%. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Kia στη Σλοβακία και αναμένεται να πωλείται σε ολόκληρη την Ευρώπη μέσα στο 2014.

Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το αναβαθμισμένο Kia Optima Hybrid. Εξωτερικά οι αλλαγές αφορούν στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα που ενσωματώνουν νέα φώτα ομίχλης LED, ενώ η μάσκα «μύτη της τίγρης», σήμα κατατεθέν της Kia έχει επανασχεδιαστεί. Το προφίλ του αυτοκινήτου έχει επίσης βελτιωθεί με νέα μαρσπιέ και νέες 16 & 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου.  Στο αναβαθμισμένο μοντέλο οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν το «Λευκό πακέτο» στο εσωτερικό -το οποίο διαθέτει λευκή ταπετσαρία και γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες στην καμπίνα- και δύο νέες αποχρώσεις εξωτερικού, το Smoky Blue και το Aluminium Silver.

Το τελευταίο Hybrid Optima είναι εφοδιασμένο με το τρίτης γενιάς σύστημα πέδησης της Kia που προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση φρεναρίσματος και απόκρισης, με τη νέα οθόνη αφής ειδικά για το υβριδικό σύστημα και ένα νέο (προαιρετικό) High Tech πακέτο (το οποίο περιλαμβάνει συστήματα όπως Lane Keep Assist, Blind Spot Detection και Smart Parking Assist).

Το αναβαθμισμένο Optima Hybrid έχει προγραμματιστεί να μπει σε γραμμή παραγωγής τον Απρίλιο του 2014 ενώ οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν μέσα στο έτος.

Προηγμένη μπαταρία για το νέο ηλεκτρικό Kia Soul EV • Η κορυφαία ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών της μπαταρίας (200 Wh/kg) εξασφαλίζει αυτονομία 200 χιλιομέτρων περίπου • Πρωτοποριακή εφαρμογή καθοδίων υψηλής χωρητικότητας πλούσιων σε νικέλιο • Η μπαταρία για το Kia Soul EV παρέχεται από την εταιρία SK Innovation

Φρανκφούρτη, 24 Φεβρουαρίου 2014 – Το νέο ηλεκτρικό Kia Soul EV είναι εξοπλισμένο με μία μπαταρία υψηλής χωρητικότητας πολυμερών ιόντων λιθίου που παράγεται από την εταιρία SK Innovation. Τα στοιχεία της έχουν την κορυφαία στην κατηγορία ενεργειακή πυκνότητα των 200 Wh/kg και είναι το αποτέλεσμα ενός τριετούς κοινού προγράμματος ανάπτυξης μεταξύ της Kia Motors Corporation και της SK Ιnnovation στην Κορέα.

Οι Μηχανικοί της Kia έχουν αναπτύξει μία εξαιρετική μπαταρία που διαθέτει 192 στοιχεία πολυμερών ιόντων λιθίου, σε οκτώ συστοιχίες, προσφέροντας συνολική απόδοση 27 kWh. Το πακέτο εφοδιάζεται με εξελιγμένη τεχνολογία θερμικού ελέγχου για να διατηρείται κάθε μεμονωμένο στοιχείο στη βέλτιστη θερμοκρασία. Η κατανομή των στοιχείων στον χώρο είναι μελετημένη ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αντοχή σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Καθόδια (θετικά ηλεκτρόδια) υψηλής χωρητικότητας και χαμηλής αντίστασης, με μεγάλη περιεκτικότητα σε νικέλιο NCM (νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο), χρησιμοποιούνται στην μαζική παραγωγή της μπαταρίας του ηλεκτρικού Soul EV. H ενεργειακή πυκνότητα, η οποία εξαρτάται από τις δυνατότητες των καθοδίων, είναι ​​ο βασικός συντελεστής που καθορίζει την απόδοση και αυτονομία. Με την αξιοποίηση της κορυφαίας ενεργειακής πυκνότητας της μπαταρίας το ηλεκτρικό Kia Soul EV προσφέρει αυτονομία για 200 περίπου χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.

Υψηλής απόδοσης πρόσθετος ηλεκτρολύτης και υλικά ανοδίων (αρνητικών ηλεκτροδίων)  έχουν επίσης εξελιχθεί για να καλύψουν τις διάφορες απαιτήσεις απόδοσης (όπως η ασφάλεια και διάρκεια ζωής), διατηρώντας παράλληλα υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.

Επιπλέον, ένας ειδικός διαχωριστής με κεραμική επικάλυψη χρησιμοποιείται μέσα στα στοιχεία της μπαταρίας προσφέροντας υψηλή προστασία και ασφάλεια. Ο διαχωριστής καθορίζει την ασφάλεια και την ταχύτητα φόρτισης / αποφόρτισης της μπαταρίας. Έχει βελτιωμένη θερμική αντίσταση, η οποία βοηθά να κρατήσει την κυψέλη προστατευμένη από την έκθεση σε θερμότητα ή φωτιά και εμποδίζει την συρρίκνωση του διαχωριστή εάν η θερμοκρασία του στοιχείου αυξηθεί πέραν του κανονικού.

Ο συνδυασμός στοιχείων χαμηλής ηλεκτρικής αντίστασης με το κατάλληλο σύστημα θερμικού ελέγχου και του ακριβή υπολογισμού κατάστασης φόρτισης,  τελειοποιούν την διαδικασία φόρτισης, επιτυγχάνοντας μια εξαιρετική «ταχεία φόρτιση» σε χρόνο 25 λεπτών (100 kW DC) ή 33 λεπτών (50 kW DC). Η πλήρης φόρτιση, ανάλογα με την πηγή ενέργειας, διαρκεί έως και πέντε ώρες (6,6 kW AC) με τον ενσωματωμένο φορτιστή.

Ο ηλεκτρολύτης που χρησιμοποιείται στο Soul EV αποτρέπει την υποβάθμιση της απόδοσης της μπαταρίας που συνήθως παρατηρείται σε ακραίες θερμοκρασίες (χαμηλές ή υψηλές), επεκτείνοντας το εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας κορυφαία αυτονομία ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών.

Ο κρύος καιρός είναι μεγάλος εχθρός για τις μπαταρίες, γι’ αυτό το ηλεκτρικό Kia Soul EV διαθέτει ένα σύστημα θέρμανσης της μπαταρίας, η οποία ζεσταίνει τη μπαταρία, ενώ το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο, πριν από τη χρήση. Αυτό βοηθά να διατηρηθεί η βέλτιστη απόδοση της μπαταρίας, ανεξάρτητα από την εξωτερική θερμοκρασία .

Για μέγιστη «ενεργητική ασφάλεια», η μονάδα της μπαταρίας είναι εξοπλισμένη με μια συσκευή προστασίας υπερφόρτωσης που κόβει το κύκλωμα υψηλής τάσης, αν ποτέ η μπαταρία φθάσει σε κατάσταση διόγκωσης (swelling) λόγω υπερφόρτισης.

Καθοριστική είναι η επιλογή κορυφαίων υλικών: στον έλεγχο της μορφολογίας του καθοδίου, στην επικάλυψη της επιφάνειας των ανοδίων και των καθοδίων, στον ηλεκτρολύτη, καθώς και στον εξαιρετικής μηχανικής αντοχής διαχωριστή, εξασφαλίζοντας έτσι την κορυφαία ανθεκτικότητα και ασφάλεια της μπαταρίας.

Σημειώσεις

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου είναι μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία η οποία αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια ως χημική ενέργεια και την χρησιμοποιεί, όταν είναι απαραίτητο. Τα ιόντα λιθίου κινούνται από τα καθόδια στα ανόδια κατά τη διάρκεια της φόρτισης και από τα ανόδια σε καθόδια κατά την εκφόρτιση. Ο ηλεκτρολύτης είναι απαραίτητος ως μέσο για τη μεταφορά των ιόντων λιθίου και ο διαχωριστής είναι απαραίτητος ώστε να διαχωριστούν τα ανόδια και τα καθόδια ηλεκτρικά.

Γενικά, τα καθόδια αποτελούνται από βαρέα οξείδια και μπορούν να αποθηκεύσουν λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια ανά μονάδα βάρους από ότι τα ανόδια τα οποία αποτελούνται από ελαφρές οργανικές ενώσεις. Για να αυξηθεί η ενεργειακή πυκνότητα (ενέργεια με το βάρος) της μπαταρίας, είναι σημαντικό να αυξηθεί η ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας που αποθηκεύεται από τα καθόδια, δεδομένου ότι η ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να εξισορροπείται μεταξύ της καθόδου και της ανόδου.

Μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου είναι η κοινή ονομασία για τον τύπο της μπαταρίας που χρησιμοποιεί «μεμβράνη» ως υλικό συσκευασίας. Η ονομασία μπαταρία ιόντων λιθίου αναφέρεται στον τύπο της μπαταρίας που χρησιμοποιεί μεταλλικό δοχείο ως υλικό συσκευασίας.

Τα πλεονεκτήματα μιας μπαταρίας πολυμερών ιόντων λιθίου (σε σύγκριση με τις συνηθισμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου) περιλαμβάνουν: μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα λόγω της απλής δομής των στοιχείων (λιγότερα μέρη), χαμηλότερο κόστος, αυξημένη ασφάλεια και αξιοπιστία (χάρη στον καλύτερο έλεγχο της θερμικής διάχυσης και της εσωτερικής πίεσης), ευκολία κατασκευής σε διάφορες χωρητικότητες και σχήματα.

SK Innovation Ιδρύθηκε το 1962 ως η πρώτη εταιρεία διύλισης στην Κορέας και είναι σήμερα μία από τις κορυφαίες εταιρείες ενέργειας και πετροχημικών στον κόσμο . Η SK Innovation απασχολεί περίπου 6.500 ανθρώπους και οι πωλήσεις ανέρχονται σε 66.7 τρισεκατομμύρια KRW σε πωλήσεις το 2013.

SK Innovation λειτουργεί μέσω πέντε θυγατρικών εταιριών: SK Energy , SK Incheon πετροχημικά , SK Trading International , SK Global Chemical και η SK Λιπαντικά. Η ανεξάρτητη διοικητική δομή τους επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση να ανταποκρίνεται γρήγορα στις αλλαγές στο παγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον. Κάθε εταιρεία εκτελεί τη δική της επιχειρηματική στρατηγική.

Η Kia Motors Europe είναι ο Ευρωπαϊκός κλάδος πωλήσεων, μάρκετινγκ και υπηρεσιών της Kia Motors Corporation που εδρεύει στην Γερμανία (Φρανκφούρτη) και καλύπτει 30 Ευρωπαϊκές αγορές.

H Kia Motors Corporation (www.kia.com) – κατασκευαστής οχημάτων υψηλής ποιότητας, που προορίζονται όχι μόνο για όσους είναι αλλά και όσους αισθάνονται «νέοι» – ιδρύθηκε το 1944 και είναι η παλαιότερη βιομηχανία κατασκευής μηχανοκίνητων οχημάτων στην Κορέα. Κατασκευάζει περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια οχήματα τον χρόνο σε 10 μονάδες κατασκευής και συναρμολόγησης σε 5 χώρες, που στη συνέχεια διαθέτει μέσω ενός ευρύτατου δικτύου αντιπροσώπων και εισαγωγέων σε 150 χώρες. H Kia σήμερα απασχολεί πάνω από 48.000 εργαζόμενους παγκοσμίως και τα ετήσια έσοδά της ανέρχονται σε σχεδόν 43 δισεκατομμύρια δολάρια. H Kia είναι ο μέγας χορηγός του Australian Tennis Open, επίσημος συνεργάτης της FIFA και επίσημος χορηγός του Κυπέλλου UEFA. Το σλόγκαν της Kia Motors Corporation είναι: “The Power to Surprise” (H Δύναμη που εκπλήσσει) και αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της εταιρείας να εκπλήσσει τον καταναλωτή ξεπερνώντας τις προσδοκίες του με καινοτομίες και πρωτοπορίες στο χώρο του αυτοκινήτου και της τεχνολογίας.

EUROPEAN DEBUT FOR KIA SOUL EV AT GENEVA

  • Soul EV benefits from class-leading battery cell energy density
  • Soul EV debuts new heating, ventilation and air-conditioning technologies to reduce energy consumption
  • Increased torsional rigidity, revised suspension and low centre of gravity improves ride comfort
  • The only EV to benefit from a seven year / 100,000 mile warranty

The Kia Soul EV today made its European debut at the 84th Salon International de l’Automobile in Geneva. Embodying the iconic design of the recently-launched second-generation Kia Soul, the Soul EV will become the brand’s first globally-sold electric vehicle when production starts in the second half of 2014.

Michael Cole, Chief Operating Officer, Kia Motors Europe, said: “Not only is the Soul EV a stylish, eye-catching car to be seen in, but it will also bring with it the same high quality that buyers expect from the Kia brand. When the car goes on sale across Europe later in the year, the Soul EV will benefit from Kia’s unique 7-Year, 100,000 mile warranty, making it the only electric vehicle available with such a comprehensive warranty.

“It will be a car for the head and for the heart, and the Soul EV embodies our commitment to offering European customers stylish, environmentally-responsible vehicles with an industry-leading warranty and excellent value for money.”

Iconic design for a modern product

As with the standard internal combustion-powered model, the Soul EV introduces a thoroughly fresh, more grown-up appearance, which makes it instantly recognisable as a Soul. The Soul EV differs itself from the rest of the 2014 Soul range with a two-tone colour scheme with contrasting ‘floating roof’, unique 16-inch alloy wheel design and LED taillights, as well as a new ‘eco electric’ badge on the wing at the base of the A-pillar. The car receives unique front and rear fascias, incorporating a larger front grille and charging ports.

The Soul EV also features a new interior, with higher quality materials and a more driver-focused design. It is the very first Kia model to be fitted with the brand’s new OLED (organic LED) instrument cluster, while the interior’s light two-tone colour scheme gives the cabin an airy, open atmosphere. A double-injection moulded fascia further improves the high quality feel of the soft-touch dashboard.

The Soul’s AVN (audio-visual navigation) system is carried over as standard in the Soul EV, with additional EV-only features for the new model, including scheduled ventilation and charging. A number of new features designed to minimise range anxiety are included as standard, providing the driver with full details on the car’s energy consumption, a charging station search function and a navigation system which displays the vehicle’s total driveable range.

Class-leading battery energy density

The Soul EV is powered by an 81.4 kW electric motor, producing 285 Nm of torque, and a high-capacity 27 kWh lithium-ion polymer battery pack located beneath the cabin. The motor delivers its power to the front wheels through a single speed reduction gear set, allowing the Soul EV to accelerate from 0 to 100 kph (62 mph) in under 12 seconds, going on to a top speed of 145 kph (90 mph). Kia engineers are targeting a driving range of around 200 km (124 miles).

While the efficient packaging of the electric motor and electronic systems meant engineers were able to reduce weight and minimise the intrusion of the battery pack on cabin space, the Soul EV benefits from class-leading 200 Wh/kg battery cell energy density, enabling the battery to store greater amounts of electric energy relative to its weight.

The battery pack, developed jointly over the last three years by Kia Motors and SK Innovation in Korea, has been engineered for greater efficiency, with optimisation of the electrolyte formulation designed to maintain the battery’s performance at high and low temperatures. Low-resistance nickel cobalt manganese cathodes and carbon graphite anodes reduce electric resistance and allow more efficient energy discharge.

The use of lithium-ion polymer batteries (compared to more commonplace lithium-ion batteries) allows for greater energy density, with fewer parts and a simpler cell structure, lower cost production, greater potential for heat management and greater flexibility in terms of packaging.

Building on Kia’s pursuit of greater vehicle crash safety performance, the battery features a ceramic-coated separator within the cell itself to protect the unit, as well as overcharge protection, which monitors electrical current and battery temperature.

To maximise the efficiency and potential range of the Soul EV, regenerative braking captures and recycles the car’s kinetic energy while it is coasting and braking. Users can choose between three regenerative braking modes depending on the amount of braking support and regenerative power required.

Soul EV owners can choose between two different driving modes, ‘Drive’ and ‘Brake’, with the latter producing the most energy recuperation from the regenerative braking system.

Each of these driving settings are also available in a special Eco-mode, which extends the Soul EV’s driving range by optimising the performance and energy consumption of the HVAC system and the electric motor.

A battery heating system is also fitted to the Soul EV, designed to insulate and warm up the battery in order to minimise the adverse effects of sub-zero temperatures on battery charge.

The 6.6 kW AC on-board charger enables the Soul EV to be fully charged within five hours depending on the local electricity supply. An 80 per cent charge can be achieved in as little as 25 minutes with a 100 kW DC charger (33 minutes at 50 kW).

New HVAC efficiency technologies

Early on in the development of the Soul EV, Kia engineers identified the need to dramatically reduce energy consumption of the HVAC systems. In the worst case scenario, the maximum use of HVAC under extreme cold conditions could potentially reduce an electric vehicle’s effective range by up to 50 per cent.

To address this challenge, Kia engineers implemented four new HVAC technologies designed to reduce energy usage in the Soul EV – a highly efficient new heat pump, smart air intake control, individual ventilation (for driver only) and scheduled ventilation.

The new heat pump utilises waste heat from the air-conditioning and electrical systems to improve the energy efficiency of the heating and ventilation system and improve the car’s ability to efficiently heat up the cabin, thus minimising electricity consumption from the battery.

This system, made up of a compressor, evaporator and condenser, allows the Soul EV’s heating and ventilation system to harness the waste heat given off by electrical components. Instead of relying entirely on the electricity from the battery to heat the cabin to the driver’s desired temperature, the heat pump recycles heat energy emitted by the electronics to increase the efficiency of the heating and ventilation systems.

By reducing the load on the battery, the heat pump cuts energy consumption by the heating system and increases the overall driving range of the Soul EV.

Working in conjunction with the heat pump, the Soul EV is also fitted with a new smart air intake control system, which monitors and controls the amount of air entering and exiting the vehicle, as well as the humidity level in the cabin.

Air intake control recycles the air that has already been heated or cooled by the HVAC system, then carefully introduces the optimum amount of fresh air to the cabin. By better controlling the air flow inside the vehicle, the HVAC system is able to cool or heat the cabin more efficiently and minimise the use of the heating or air-conditioning during a drive. The system relies on a humidity sensor, temperature control and an intake actuator to monitor and control the in-flow of fresh air to the cabin.

The Soul EV is fitted with a new individual ventilation system – the first time such technology has been introduced to any production vehicle. This reduces energy consumption by only providing ventilation and heating to the driver, completely shutting off heating and ventilation to the foot-well and dashboard ventilation on the passenger side. This is in contrast to existing vehicles on the road, in which closing the vents merely diverts hot or cold air through other vents in the car while energy consumption remains the same.

The individual ventilation system, activated using the ‘driver only’ button on the dashboard, minimises HVAC energy use to provide a comfortable driver-side temperature when driving alone, resulting in a more efficient heating system and greater driving range.

A first in a Kia vehicle, the Soul EV is equipped with a new pre-conditioning or scheduled ventilation system. Accessing the car’s heating system through the car’s HMI interface, users can schedule their vehicle to pre-heat or pre-cool the cabin 30 minutes before they start the car. The system works while the car is plugged in and reduces load on the battery when the Soul EV starts running. Instead, the cabin is cooled or heated using power from the grid, ensuring the vehicle is already at the driver’s preferred temperature before departure.

Efficient EV packaging

While almost the entire upper body structure is carried over from the standard internal combustion-powered 2014 Soul, a number of improvements have been introduced to the Soul EV to further improve bodyshell stiffness and ensure that minimal intrusion on the cabin space results from the mounting of the battery pack.

Principal among these changes is the addition of five cross-members, bolted below the vehicle body for battery support and increased torsional rigidity. A higher proportion of ultra-high tensile steel is also adopted for the Soul EV (up from 35.0 per cent of the body to 37.1), with the application of the steel further strengthening the B-pillar and sills. The Soul EV therefore benefits from a 27 per cent improvement in torsional rigidity compared with the standard vehicle (itself 29 per cent stiffer than the first-generation Soul).

One of the key aims of Kia’s engineers in the development of the vehicle was to ensure that the addition of the battery pack under the cabin had a minimal effect on the Soul’s generous interior space. As a result, rear passenger legroom is reduced by just 80 mm, though this reduction is countered by changes to the rear seat cushion, which raises passengers’ knees and gives them more space. The undertray storage in the boot of the standard car now holds the vehicle’s charging cable. Like the standard car, motorists can find the car’s tyre mobility kit stored beneath the undertray.

Overall, the Soul EV suffers minimal battery intrusion compared to competitors. The exterior dimensions of the Soul EV are identical to those of the gasoline and diesel-powered versions of the car.

Improved ride and handling for comfortable urban driving

The Soul EV has been engineered to provide stable handling characteristics and a comfortable ride in urban environments, and with a stiffer bodyshell than the standard Soul, Kia engineers have been able to improve ride comfort of the electric model.

The battery’s location – beneath the floor of the cabin – has resulted in a lower centre of gravity and a greater feeling of stability, which helps ride and handling and ensures that the Soul EV remains true to the Soul’s fun-to-drive reputation.

Noise, vibration and harshness (NVH) characteristics are also improved in the Soul EV. With the absence of gasoline or diesel engine noise, and less whine from the electric motor than in rival vehicles, Kia’s goal was to significantly reduce mechanical buzz, road roar and wind noise to maximise the vehicle’s refinement.

Increased dampening in the suspension, as well as 15 per cent stiffer alloy wheels, delivered a reduction in vibration, while a battery cover along the floor of the vehicle has been added to improve aerodynamic performance and reduce wind rush. Greater use of bio-friendly soundproofing material – particularly in the dashboard, under the bonnet and at the base of the windscreen – has also improved NVH.

Finally, the Soul EV is fitted with super-low rolling resistance tyres. Designed by Kumho and Nexen specifically for the Soul EV, the new 205/60R16 tyres – made up of a low resistance compound and tyre profile – reduce rolling resistance by 10 per cent, crucially without impacting on ride comfort, handling, NVH or braking distance.