Test_Drive_Toyota_Aygo_xshift_05

Λίγους μήνες μετά την πρώτη επαφή με το νέο Toyota Aygo κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Ροτερνταμ της Ολλανδίας, ακολούθησε η καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή του μικρού αυτοκινήτου πόλης της ιαπωνικής εταιρίας.


Όπως είχα γράψει, τα 9 χρόνια παρουσίας του Aygo στην αγορά ήταν πολλά, παρά τα δυο ελαφριάς μορφής facelift. Η επιτυχία του όμως, εξίσου μεγάλη, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ελλάδα. Από το 2005 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής των εργοστασίων της πάνω από 800.000 αυτοκίνητα, ενώ στην εγχώρια αγορά μέχρι και την τελευταία στιγμή πουλούσε σαν ζεστό ψωμί, καθώς μέχρι τα μέσα της χρονιάς είχε 506 ταξινομήσεις, ενώ με την έλευση του νέου μοντέλου αυτές έχουν εκτοξευθεί στις 939, με βάσει τα νούμερα του Νοεμβρίου, έχοντας μερίδιο αγορά λίγο πάνω από το 10%. Αντίστοιχα στην Ευρώπη, και με δυο μήνες να απομένουν για το 2015 έχει φτάσει τις 56.661 πωλήσεις, συμβάλλοντας και αυτό στη κατασκευή 9 εκατ. αυτοκινήτων της Toyota στην Ευρώπη. Αυτό παράγεται στο Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, δηλαδή το εργοστάσιο που αποτελεί κοινοπραξία της Toyota με την PSA Peugeot Citroën, το οποίο βρίσκεται στη περιοχή Kolin και από το 2005 που ξεκίνησε τη λειτουργία του, κατασκευάζονται εκεί τα Aygo, Citroën C1 και Peugeot 108.

Έτος Πωλήσεις
2005 21.360
2006 96.251
2007 102.671
2008 101.303
2009 103.252
2010 83.063
2011 88.477
2012 72.295
2013 63.993

*Στατιστικά JATO, περιλαμβάνει Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρο, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, και Αγγλία.

Test_Drive_Toyota_Aygo_xshift_16

Στα συν

  • Νεανικό και σύγχρονο
  • Οικονομία καυσίμου
  • Κοφτερό τιμόνι
  • Απόσβεση αναρτήσεων
  • Customization/Personalization
  • Ηχομόνωση

Στα μείον

  • Ήχος κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Περιορισμένοι πίσω χώροι
  • Απουσία συστήματος start/stop