AR-309049971

Η Mercedes-Benz, μέσω του Επικεφαλής Πωλήσεων και Marketing, Ola Kallenius, απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο λανσαρίσματος ενός crossover οχήματος, μικρότερο σε μέγεθος από την GLA.

Η GLA όπως φαντάζομαι ήδη ξέρεις, βασίζεται στην πλατφόρμα της A-Class και αποτελεί το πρώτο βήμα της Mercedes στην ενσωμάτωση κι άλλων crossover/SUV στην γκάμα της. Κακά τα ψέματα, αυτό το στυλ αυτοκινήτου γνωρίζει μεγάλη απήχηση στο κοινό και με τους ανταγωνιστές της να εξερευνούν διάφορα μεγέθη και νέες κατηγορίες, η Mercedes-Benz δεν μπορεί να μείνει πίσω. Όμως με την ξεκάθαρη άρνηση να βγάλει αυτοκίνητο μικρότερο από την GLA, τι μένει; Ο χώρος ανάμεσα σε αυτήν και τις ML, GL και G-Class. Οπότε η επέκταση προς τα πάνω (όσον αφορά στο μέγεθος) της γκάμας των crossover/SUV της μάρκας θεωρείται δεδομένη. Όμως ο Kallenius αρνήθηκε να απαντήσει αν στην προγραμματισμένη αυτή επέκταση περιλαμβάνονται coupe-crossover οχήματα όπως οι BMW X4 και X6. Αρκέστηκε στο να απαντήσει “αν υπάρχουν κενά, θα τα καλύψουμε” και όποιος κατάλαβε…

Κάτι ακόμα όμως το οποίο η Mercedes φαίνεται να αρνείται να κάνει, είναι η χρησιμοποίηση 3-κύλινδρων κινητήρων. Η άρνηση αυτή τη φορά, προέρχεται από τον αντιπρόεδρο Powertrain Development της Mercedes-Benz, Bernhard Heil, ο οποίος υπαινίχθηκε πως το κέρδος στην κατανάλωση που δίνουν οι τρικύλινδροι κινητήρες είναι θεωρητικό αφού σε πραγματικές συνθήκες πρέπει να πιεστούν σε υψηλές στροφές για να αποδώσουν τα ίδια με έναν “παραδοσιακό” τετρακύλινδρο.

Η στρατηγική μας είναι να πάρουμε έναν 1600άρη τετρακύλινδρο κινητήρα και να τον κάνουμε πιο άνετο και να χρησιμοποιεί χαμηλότερες στροφές και άρα να μην χρειαζόμαστε balancing shafts, κάτι που είναι απαραίτητο για τους τρικύλινδρους.

Στο μεταξύ, η BMW έχει ήδη παρουσιάσει τους νέους τρικύλινδρους ενώ και η Audi θα χρησιμοποιήσει τρικύλινδρους για το A1. Δεν θα κάνει όμως η Mercedes το ίδιο.

[Πηγή: Motoring (1),(2)]