Motor Racing - Formula One Testing - Bahrain Test One - Day 1 - Sakhir, Bahrain

Με καθυστέρηση μισής ώρας ξεκίνησαν οι σημερινές δοκιμές στο Bahrain, αφού δεν υπήρχε επαρκής αριθμός κριτών στην πίστα! Μόλις το, αν μη τι άλλο, περίεργο πρόβλημα λύθηκε και το φως των pit έγινε πράσινο, οι Grosjean, Hulkenberg, Magnussen, Hamilton, Sutil και Alonso βγήκαν στην πίστα. Πριν όμως συμπληρωθεί ένας γύρος, είχαμε κόκκινη σημαία. Όχι, δεν έμεινε η νέα Lotus E22, που έκανε την πρώτη της εμφάνιση σε δοκιμές, αλλά η F14 T του Fernando Alonso άφηνε πίσω της ένα μονοπάτι από υγρό και καπνό. Αργότερα μάθαμε ότι το μείγμα βενζίνης δεν είχε την κατάλληλη σύσταση, δημιουργώντας πρόβλημα. Η διακοπή ήταν μικρής διάρκειας, αφού η F14 T κατάφερε μόνη της να επιστρέψει στο box της ομάδας, και με την επανεκκίνηση του τεστ, τα θερμόμετρα έδειχναν  17.8 οC στον αέρα και 33.3 οC στο οδόστρωμα. Σαφώς καλύτερες θερμοκρασίες από αυτές της Jerez, δικαιολογώντας την απόφαση των ομάδων να μην επισκεφθούν τη Βαρκελώνη, όπως έκαναν πέρυσι.

Στη συνέχεια, αρκετά μονοθέσια συμπλήρωσαν installation laps, πριν γραφτεί ο πρώτος επίσημος γύρος της ημέρας 25 λεπτά μετά την έναρξη του τεστ. Ο Adrian Sutil βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων με 1:48.710, πίσω από το τιμόνι της αναβαθμισμένης Sauber C33, αφού η ομάδα έτρεξε με το launch-spec μονοθέσιο στην Ισπανία. Η C33 έχει νέα side pods, ενώ στο πάνω μέρος τους υπάρχουν pod wings καμπυλωτού σχήματος, τα οποία απουσίαζαν στις πρώτες δοκιμές. Επίσης, αλλαγές παρατηρήθηκαν στη μπροστά και πίσω πτέρυγα του μονοθεσίου.

Ο Alonso βγήκε ξανά στην πίστα ελάχιστα λεπτά αργότερα, όπως έκανε και η Williams με το Felipe Massa. Η Βρετανική ομάδα ήταν η μοναδική που δεν ενημέρωσε για το πρόγραμμα των οδηγών της, κάνοντας γνωστό μέσω twitter, πως αύριο πίσω από το τιμόνι της FW36 θα καθίσει ο Bottas.

Κι ενώ η θερμοκρασία ανέβαινε αργά αλλά σταθερά, οι χρόνοι έκαναν το αντίθετο. Η Sauber του Sutil γύρισε στο 1:42.849, ενώ η Mercedes του Hamilton σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:40.625, σε ένα stint 11 γύρων. Μέχρι εκείνο το σημείο, δεν είχαν βγει στην πίστα μόνο τα μονοθέσια των Red Bull και Toro Rosso. Από την άλλη, η E22 του Grosjean έγραψε κι εκείνη χρόνο, συμπληρώνοντας 4 συνεχόμενους γύρους. Κατόρθωμα, αν σκεφτεί κανείς το τι έκαναν οι υπόλοιπες ομάδες της Renault στη Jerez. Ίσως στο Enstone να έπραξαν σοφά, αφήνοντας το τεστ στην Ισπανία και γλυτώνοντας κάποια έξτρα έξοδα; Μάλλον όχι, αφού η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο ελπιδοφόρα για τη Lotus, με προβλήματα σε λογισμικό και μπαταρία, σημειώνοντας μόλις 8 γύρους συνολικά. Πάντως, οι άνθρωποι της ομάδας πιστεύουν πως τα ζητήματα αυτά δεν θα αποδειχθούν σημαντικά για τη συνέχεια του τεστ, βγαίνοντας για μια ακόμη φορά στην πίστα με 2 λεπτά να απομένουν για τη λήξη της διαδικασίας.

Bg0jln_CAAAQqV4.jpg large

Μετά από περίπου 2 ώρες, είχαμε νέα από την ομάδα της Red Bull. Το μονοθέσιο δεν βγήκε στην πίστα, αλλά υπήρξε ενημέρωση μέσω twitter, πως η δουλειά συνεχίζεται στο γκαράζ και ότι το αυτοκίνητο θα εμφανιστεί σύντομα στο Bahrain International Circuit. Μέσα σε αυτό το διάστημα, ο Alonso ανέβηκε δεύτερος στους χρόνους (1:41.115), ο Grosjean τέταρτος (1:44.832), με τον πέμπτο Frijns (1:45.003) να ολοκληρώνει το πρώτο μικρό, αλλά ουσιαστικό, stint για τη Caterham.

Όλα αυτά μέχρι την επόμενη είσοδο του Hamilton στην πίστα, ο οποίος κατέβασε αρκετά το χρόνο του στο 1:39.464. Παρόν στο τεστ του Μπαχρέιν ήταν και ο νέος Racing Director της McLaren, Eric Boullier. Αυτό φάνηκε να δίνει ώθηση στο νεοφερμένο Kevin Magnussen, ο οποίος μπήκε με τον δεύτερο γρήγορο γύρο του στην κορυφή των χρόνων (1:39.224), γυρνώντας σχετικά σταθερά στο 1:39. Η MP4-29 έχει στο Bahrain μεγαλύτερης διαμέτρου οπές στο πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, στις άκρες των οποίων τοποθετήθηκαν μικρά πτερύγια. Πιθανότατα, στόχος της ομάδας είναι τα πτερύγια αυτά να κατευθύνουν με συγκεκριμένο τρόπο τον αέρα προς το monkey seat αλλά και την πίσω πτέρυγα, βελτιώνοντας τη συνολική κάθετη δύναμη που παράγει το μονοθέσιο. Λίγο αργότερα, άλλη μια ομάδα με κινητήρα Mercedes βρέθηκε στο top3 των χρόνων, με το Hulkenberg και τη Force India να γράφουν 1:39.923.

F1 Testing in Bahrain - Day One

Στις 11:42 είχαμε τη δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας, όταν ο Adrian Sutil σπίναρε στη στροφή 1. Μέχρι τότε, ο Γερμανός είχε συμπληρώσει τα περισσότερα χιλιόμετρα από κάθε άλλο οδηγό, έχοντας 34 γύρους στο ενεργητικό του. Αυτή ήταν η τρίτη φορά που ο Sutil έχασε τον έλεγχο της C33 κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, αποδεικνύοντας πως το μονοθέσιο δεν έχει ακόμη την κατάλληλη ισορροπία. Την ίδια ώρα, στο γκαράζ των πρωταθλητών οι εργασίες συνεχίζονταν στον τομέα του κινητήρα, με αρκετούς μηχανικούς της Renault να συμμετέχουν σε αυτές.

Η έξοδος του Sutil δεν φάνηκε να τον πτοεί, αφού επέστρεψε γρήγορα στην πίστα για να ανέβει τέταρτος στους χρόνους, πάνω από τον Alonso. Έπειτα, ο Hamilton πέρασε ξανά στην πρώτη θέση (1:39.153), με την Red Bull να ακούει Michael Jackson και “You Got Me Workin’ Day & Night And I’ll Be Workin’ From Sun Up To Midnight” για να εμπνευστεί στο γκαράζ. Πάντως οι χρόνοι των οδηγών είναι δύσκολο να αναλυθούν, αφού, ο Hamilton για παράδειγμα, στο stint που έγραψε το 1:39.153 είχε τους υπόλοιπους γύρους στο 1:41.5, πριν κατέβει ξανά για έναν γύρο στο 1:39.

Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε ξανά ο νεαρός Δανός Kevin Magnussen, όντας ο πρώτος που έσπασε το φράγμα των 99 δευτερολέπτων (1:38.295). Όμως δεν κυλούσαν όλα ρόδινα στη McLaren, αφού κατά τη διάρκεια του προηγούμενου stint, το μονοθέσιο γύρισε στα pit με το crash box στο πίσω μέρος να είναι καμένο. Ένα σημείο που θέλει ιδιαίτερη προστασία, αφού εκεί καταλήγει σημαντικό μέρος των καυτών καυσαερίων της εξάτμισης.

Bg1ubozCEAA6CMl.jpg large

Και κάπου εκεί ήρθε η εικόνα που όλοι αναρωτιόμασταν εάν θα δούμε σήμερα. Ο Vettel και η RB10 έκαναν τον πρώτο τους installation lap και συνολικά 13ο γύρο στις χειμερινές δοκιμές. Έχοντας πολύ χαμένο χρόνο να καλύψουν, οι πρωταθλητές βγήκαν ξανά στην πίστα, με το stint των 4ων γύρων να δίνει και τον πρώτο χρονομετρημένο (1:45.095). Έπειτα, ακολούθησε η άτυπη μεσημεριανή διακοπή, με μοναδικό μονοθέσιο που να μην έχει βγεί απ΄τα pit την STR9 και μοναδικό μονοθέσιο μέσα στην πίστα αυτό του Hamilton. Ο Βρετανός βελτίωσε στο 1:37.908, στον πρώτο από ένα εντυπωσιακό stint 18 γύρων, με την πλειοψηφία αυτών να βρίσκονται στο 1:40.

Με δυόμιση ώρες να απομένουν στο χρονόμετρο για τη λήξη της πρώτης μέρας των δοκιμών στο Bahrain, είδαμε και την STR9 με τον Daniil Kvyat στο τιμόνι, για το δικό της installation lap. Οι Magnussen, Hulkenberg και Frijns συνέχιζαν τα προγράμματα των ομάδων τους, όπως έκανε και ο Sebastian Vettel, βελτιώνοντας τον προσωπικό του χρόνο. Την ίδια στιγμή, η Ferrari βρισκόταν στα pit έχοντας πολύ ώρα να εμφανιστεί, όπως και οι Marussia και Williams, με 2 και 3 γύρους αντίστοιχα στο ενεργητικό τους. Οι πληροφορίες για τη Williams αναφέρουν πρόβλημα στο σύστημα βενζίνης, κάτι που ανάγκασε την ομάδα να αφαιρέσει το power unit από το μονοθέσιο, χάνοντας πολύ χρόνο.

Τρίτη ομάδα με κινητήρα Mercedes που βρέθηκε στη κορυφή των χρόνων, ήταν η Force India του Nico Hulkenberg. 1:36.953 για τον Γερμανό, που κατέβασε κατά 955 χιλιοστά του δευτερολέπτου τον χρόνο του Lewis Hamilton. Το εντυπωσιακό για την VJM07, ήταν πως οι 3 συνεχόμενοι γύροι της ήταν σταθεροί και ταχύτεροι της Mercedes (1:37.1 – 1:36.9 – 1:37.1). Λίγο αργότερα ήρθε και ο πρώτος γύρος για την Toro Rosso, με το καθόλου εντυπωσιακό 1:44.346 να τοποθετεί τον Kvyat στην όγδοη θέση. Αυτό όμως που δεν πρέπει να ευχαρίστησε καθόλου τους ανθρώπους της ομάδας, είναι το γεγονός ότι ο Ρώσος προκάλεσε την τρίτη διακοπή της ημέρας στον επόμενο γύρο του.

F1 Testing in Bahrain - Day One

Η διακοπή διάρκεσε 28 λεπτά και μετά την απόσυρση της κόκκινης σημαίας, η πλειοψηφία των μονοθεσίων βγήκε στην πίστα, βελτιώνοντας τους χρόνους. 1:36.880 για το Hulkenberg, 1:39.628 για τον Alonso και 1:40.224 ο Vettel, πριν η RB10 μείνει κατά τη διάρκεια ενός ακόμη γρήγορου γύρου, του ταχύτερου της ημέρας αν κατάφερνε να τον ολοκληρώσει.

Το τεστ συνεχίστηκε χωρίς άλλα απρόοπτα για την επόμενη μια ώρα που απέμενε, με τους χρόνους να βελτιώνονται ακόμη περισσότερο και τον Alonso να περνάει στη δεύτερη θέση, παρόλο που οι θερμοκρασίες άρχισαν να πέφτουν, μιας και ο ήλιος στο Bahrain άρχισε να δύει. Οι Williams και Marussia βγήκαν κι εκείνες στην πίστα για installation laps, με τη Ρωσική ομάδα να ανακοινώνει προβλήματα στο λογισμικό και το Hamilton να τελειώνει το πρόγραμμά του με τη Mercedes αρκετά πριν τη λήξη της διαδικασίας. Έπειτα ήρθε η σειρά του ταλαντούχου Frijns με την Caterham να βελτιώσει κατά 4 δέκατα το χρόνο του και τους Alonso, Sutil, Hulkenberg και Magnussen να τελειώνουν με τα προγράμματά τους, όντας οι μοναδικοί πιλότοι στην πίστα.

Θέση Ομάδα Οδηγός Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Force India N.Hulkenberg 1:36.880 78
2 Ferrari F.Alonso 1:37.879 0.999 64
3 Mercedes L.Hamilton 1:37.908 1.028 74
4 McLaren K.Magnussen 1:38.295 1.415 81
5 Red Bull S.Vettel 1:40.224 3.344 14
6 Sauber A.Sutil 1:40.443 3.563 82
7 Caterham R.Frijns 1:42.534 5.654 68
8 Toro Rosso D.Kvyat 1:44.346 7.466 5
9 Lotus R.Grosjean 1:44.832 7.952 8
10 Williams F.Massa No Time 5
11 Marussia J.Bianchi No Time 3

Κλείνοντας με το σημερινό άρθρο, θα ήταν καλό να αφιερώσουμε και μερικές γραμμές στην πρωτοεμφανιζόμενη Lotus E22. Το νέο μονοθέσιο, ως γνωστών, διαθέτει ασύμμετρη μύτη την οποία είχαμε δει από τις πρώτες εικόνες που διέρρευσαν. Μετά κι από την σημερινή έκθεση στους φωτογραφικούς φακούς, προέκυψαν κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία του μονοθεσίου, κυρίως στο πίσω μέρος. Η ασυμμετρία συνεχίζεται κι εκεί, με την εξάτμιση να έχει κλίση προς τα δεξιά, όπως βλέπουμε από πίσω το μονοθέσιο, ενώ και το κάθετο στοιχείο της πίσω πτέρυγας καμπυλώνει παρακάμπτοντας την. Στο κεντρικό κάλυμμα του κινητήρα υπάρχουν δυο εύκολα παρατηρήσιμες οπές, ενώ στο αριστερό μέρος, ξανά κοιτώντας από πίσω το μονοθέσιο, υπάρχει μια οπή για την απαγωγή θερμότητας. Αυτή λείπει από τη δεξιά πλευρά, κάτι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως η ομάδα προσπαθεί να προστατέψει από τη θερμότητα κάποιο ευαίσθητο εξάρτημα του κινητήρα.

ebb7fd2a-a176-4dc1-9094-e3ff1c79069a_800

Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο στο Bahrain, με ώρα έναρξης για την Ελλάδα τις 8 το πρωί.

[Photo Copyrights: Sahara Force India/McLaren/Lotus F1 Team/Getty Images]