_R6T8675

Το 2013 ήταν μια χρονιά που κάθε φίλος της McLaren θα θέλει να ξεχάσει. Η πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, στην πρώτη χρονιά μετά το 1980 χωρίς βάθρο, και η ανύπαρκτη ουσιαστικά εξέλιξη κατά τη διάρκεια της σεζόν, οδήγησαν το Ron Dennis ξανά στην κεφαλή του Group, τους WhitmarshPerez στην έξοδο και στην αναβίωση μιας θρυλικής συνεργασίας (McLaren-Honda) από το 2015.

Ο Jenson Button παρέμεινε στην ομάδα και για τη φετινή, μεταβατική, χρονιά, με τα πρώτα δείγματα από τις χειμερινές δοκιμές να είναι ενθαρρυντικά για το Woking. Όμως, η συνέχεια δεν ήταν εξίσου ελπιδοφόρα, κάτι που οδηγεί το Βρετανό στην επιλογή -ποιών άλλων- των Mercedes και Willams ως φαβορί για την έναρξη της σεζόν.

Ήταν ένας ακατάστατος χειμώνας για πολλούς ανθρώπους, όσον αφορά τα χιλιόμετρα που καλύφθηκαν στην πίστα. Οι δύο ομάδες που θα επέλεγε κανείς ότι θα είναι δυνατές και συνεπείς, είναι η Mercedes και η Williams.

Κατά κάποιο τρόπο δεν είναι καλό όταν είσαι πίσω από ορισμένες ομάδες, αλλά είμαι χαρούμενος για τον Frank Williams και το γεγονός ότι έχουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο μέχρι στιγμής φέτος. Νομίζω ότι αυτές είναι οι δύο ομάδες που πρέπει να νικήσει κάποιος αυτή τη στιγμή.

Ο πρωταθλητής του 2009, προστίθεται στη μακρά λίστα όσων ξεχώρισαν από τις χειμερινές δοκιμές, μια ή και τις δυο αυτές ομάδες. Stefano Domenicali, Niki Lauda, Bernie Ecclestone, Christian Horner, αλλά και ο αγωνιστικός διευθυντής-πρόεδρος(;) της McLaren-Mercedes, Eric Boullier, έδειξε να συμφωνεί.

Μπορείτε εύκολα να δείτε ότι η Mercedes φαίνεται να είναι πολύ γρήγορη, η Red Bull φαίνεται να είναι πολύ γρήγορη και για τους υπόλοιπους είναι λίγο πιο δύσκολο να πω. Επίσης, η Williams φαίνεται να βρίσκεται σε καλύτερη θέση από πέρυσι. Κι εμείς, δεν είμαστε κακοί.

Eric Boullier and jenson Button

Η ομάδα σκόπευε να δοκιμάσει το πακέτο της Αυστραλίας στο τελευταίο χειμερινό τεστ, όμως κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατόν, εξαιτίας κάποιων προβλημάτων που δεν επέτρεψαν στην MP4-29 να κάνει τους γύρους που ήθελαν οι μηχανικοί.

Δεν είχαμε την αναβάθμιση στο αυτοκίνητο στις δοκιμές, στην πραγματικότητα την είχαμε στο αυτοκίνητο αλλά δεν καταφέραμε να τρέξουμε εξαιτίας μερικών προβλημάτων, οπότε αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε πού πραγματικά βρισκόμαστε.

Ο Βρετανός τόνισε πως η στρατηγική φέτος θα είναι πιο περίπλοκη απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας των πολλών νέων παραμέτρων που μπήκαν στο παιχνίδι, κάτι που θα αλλάξει και το οδηγικό στυλ των οδηγών. Επίσης, δεν έκρυψε το γεγονός πως εξακολουθεί να τον προβληματίζει ο περιορισμός στην κατανάλωση καυσίμου, παρόλο που πιστεύει πως το θέαμα δεν θα επηρεαστεί.

Η φόρτιση περιορίζεται στα δύο megajoules ανά γύρο, αλλά εμείς έχουμε τέσσερα megajoules να χρησιμοποιήσουμε. Βασικά, αυτό είναι το ποσό που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε από τον ηλεκτρικό κινητήρα και πρόκειται για πολύ δύναμη. Δυσκολευόμαστε να χρησιμοποιήσουμε και τα τέσσερα megajoules σε ένα γύρο και σε μερικές πίστες δεν νομίζω ότι θα φτάσουμε κοντά στο να το κάνουμε.

Σε κατάσταση αγώνα είναι κάτι που θα το χρησιμοποιήσουμε όπως κάναμε πέρυσι με το KERS, για να προσπεράσουμε αυτοκίνητα. Το πρόβλημα είναι αν το χρησιμοποιήσεις όλο σε ένα γύρο, τότε, έχεις μείνει με πολύ λίγο για τον επόμενο και αυτό θα μπορούσε να κάνει εύκολο για το αυτοκίνητο που μόλις πέρασες, να σε περάσει ξανά.

Έτσι, υπάρχουν πολλά πράγματα για να παίξεις, καθώς και με τη χρήση των megajoules με διαφορετικούς τρόπους, που βοηθά με την κατανάλωση καυσίμου και την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου. Είναι πολύ πιο περίπλοκο σε σχέση με πέρυσι, έχουμε κάνει μια-δυο προσομοιώσεις αγώνα στις δοκιμές και οι μηχανικοί βρίσκονται στα όριά τους.

Όσο για την κατανάλωση καυσίμου και το θέαμα, ο Button είπε τα εξής:

Είναι η ανησυχία μου όλο το χειμώνα, ότι ο αγώνας δεν θα είναι τόσο συναρπαστικός, αλλά κοιτάζοντας τις δοκιμές νομίζω ότι όλοι πρόκειται να τρέξουμε λίγο-πολύ παρόμοιο αγώνα. Θα πιέζουμε στο ίδιο σημείο και θα συγκρατούμε το μονοθέσιο στο ίδιο σημείο, οπότε θα εξακολουθείτε να βλέπετε κάποιες καλές προσπεράσεις.

Είναι πολύ δύσκολο για έναν οδηγό αγώνων να πει, “Εντάξει, θα αφήσω αυτό τον τύπο να με περάσει, επειδή είναι σε διαφορετική στρατηγική από εμένα”, οπότε θα βλέπετε ωραίους αγώνες. Ίσως να είναι λίγο διαφορετικοί, αλλά είμαστε εκεί για να αγωνιστούμε, να πολεμήσουμε και να κερδίσουμε.

_R6T0207

Η MP4-29 έσπρωξε στα όρια τους κανονισμούς με τη νέα επαναστατική πίσω ανάρτηση, η οποία έχει ως σκοπό να κερδίσει κάποια από την χαμένη κάθετη δύναμη που επέφερε η κατάργηση του “beam wing“. Σύμφωνα με τον Boullier, αυτό, “Έδωσε προφανώς κάποιο πλεονέκτημα στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου” ενώ με τις αναβαθμίσεις που θα έρθουν τους πρώτους αγώνες, η McLaren αναμένεται να είναι από τις πιο δυνατές ομάδες του grid. Όμως ο Button δεν ρισκάρει να κάνει κάποια πρόβλεψη για την ομάδα του, αφού όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, περιμένει ακόμα και τη Marussia να είναι ανταγωνιστική!

Αν κοιτούσαμε το αρχικό πακέτο του καθενός, κατά το πρώτο τεστ, θα σας έλεγα ότι είμαστε αρκετά σίγουροι. Αλλά τώρα είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς. Δεν έχουμε βάλει το νέο πακέτο στο αυτοκίνητο και δεν ξέρουμε που θα βρισκόμαστε στη Μελβούρνη.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς κάποιες ομάδες θα έχουν βελτιώσει τα αυτοκίνητά τους. Ακόμη και η Marussia. Το αυτοκίνητό τους είναι πολύ καλύτερο από ότι πέρυσι και νομίζω ότι οι άνθρωποι θα εκπλαγούν με το πόσο ανταγωνιστική μπορεί να είναι.

Παρόλα αυτά, ανυπομονώ για τον πρώτο αγώνα. Πρόκειται να είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί και δεν νομίζω ότι πρόκειται να μάθουμε την ιεραρχία μέχρι να τρέξουμε σε τρεις ή τέσσερις αγώνες.

[Πηγή: GMM,SkySports,Autosport | Photo Copyrights: Alastair Staley/LAT Photographic/McLaren-Mercedes]