california-t-2014

Όποιον και να ρωτήσεις, θα σου πει πως το τελευταίο πλάνο για την Alfa Romeo που θα παρουσιαστεί στις 6 Μαΐου, είναι η τελευταία ευκαιρία όχι απλά για την διάσωση της φίρμας αλλά πολύ σημαντικότερα, για την επέκταση της. Αν δεν γίνει τώρα, δεν θα γίνει ποτέ. Οπότε είναι λογικό τα μεγάλα κεφάλια στην FCA να είναι έτοιμα να τα παίξουν όλα για όλα.

Το αν θα είναι 6, 7 ή 9 τα νέα μοντέλα δεν είναι ακόμα σίγουρο και για να είμαι ειλικρινής δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Σίγουρο είναι πως 2 από αυτά θα είναι SUV, ένα μικρό crossover και ένα μεγάλο SUV, με το τελευταίο να βασίζεται στη Maserati Levante. Επίσης σίγουρα είναι πως τόσο η MiTo, όσο και η Giulietta δεν θα δούνε αντικαταστάτη. Δεν ξέρω αν δεν ταιριάζουν στο επιχειρηματικό πλάνο της νέας Alfa Romeo όπως την οραματίζονται οι planners ή αν “παίζει” κάτι άλλο, αλλά αν premium μάρκες όπως η Mercedes-Benz, η BMW, ή η Lexus μπορούν να έχουν ένα μπροστοκίνητο hatchback στην γκάμα τους, δεν καταλαβαίνω τον λόγο γιατί η Alfa να μην έχει.

Αυτό που δεν είναι σίγουρο αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να συμβεί και αν συμβεί θα βοηθήσει πολύ στο image της “νέας” Alfa Romeo, είναι η χρησιμοποίηση κινητήρων της Ferrari για τις high-end εκδόσεις των μοντέλων της.

Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε το know-how της Ferrari για τους κινητήρες της Alfa Romeo. Θα ήταν ανόητο να μην το κάνουμε.

Είπε ο Sergio Marchionne στο Detroit. Η Ferrari έχει δώσει μόλις 4 φορές στο παρελθόν κινητήρες για αυτοκίνητα που δεν έχουν το cavallino rampante στο καπό. Την εκλεκτή αυτή παρέα αυτοκινήτων απαρτίζουν τα ASA 1000 GT και 1000 GT Spider, τα Fiat Dino Spider και Coupe, η Lancia Stratos και η Lancia Thema 8.32. Αν οι ιθύνοντες της Alfa Romeo καταφέρουν να διαπραγματευτούν τέτοια συμφωνία, θα είναι τεράστια επιτυχία και θα δώσει άφθονα εφόδια στο τμήμα marketing της εταιρίας για να “πυροβολεί” κατά βούληση. Φυσικά, ο καλός κινητήρας πρέπει να περιβάλλεται από ένα εξίσου καλό αυτοκίνητο, οπότε ας μην προδικάζουμε την επιτυχία. Ας δούμε πρώτα τι μας επιφυλάσσουν με το πλάνο, ας δούμε το πρώτο μοντέλο (όποιο και αν είναι αυτό) να κυλάει τις ρόδες του –ακόμα και ένα στατικό πρωτότυπο θα με ευχαριστούσε- και τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε την κριτική… ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς!

[Πηγή: Bloomberg]